Diskuze
Budete muset vybourat interiéry svých krámů, hrozí Italové obchodníkům na hlavním nádraží
Děkujeme za pochopení.
Íčka kolem sebe kopou. Pokud by se stejnou vehemencí opravili fasádu nádraží, tak nemusel být žádný problém. Ona ta doba, kdy si Česká republika sedla před každým tzv. investorem ze zahraničí na zadel, je chvála Bohu pryč. Dodnes je vidět v Libni další práce "italského investora" při opravě bývalé známé kavárny Svět, kam pan Hrabal situoval, a v kavárně někdy i psal svoje romány. Dodnes, a to je už dvaadvacet let to není hotové.
J. Šedivá
Zato si mohu koupit náhrdelník, hodinky nebo kabelku a mnoho dalšího vestáncích, které na volné ploše haly zabírají místo spěchajícím cestujícím. Asiplatí dobrý nájem... a na to Česká pošta buď nemá, nebo jí to nezajímá. Pročtaké, ať si každý vzpomene ve svém volném čase a v místě svého bydliště.Ne na Hlavním nádraží hlavního města České republiky Praha.
Taky mě to štve. Jenomže za ten jejich nájem je tam čisto, světlo, ochranka vyhnala smradlavý bezdomovce. Náhrdelníky si na nádraží nekupuji, ty obchody podle mne nemůžou nic vydělat, ale asi se jim to vyplatí. Bohužel takhle vypadá většina velkých nádraží v Evropě, snad s rozdílem, že tam je více bister a kavárniček a i těch cenově snesitelnějších. Ještě by tam mohla být čekárna a pár laviček navíc. To asi mělo být ve Fantovce, jenomže se na to Taliáni vykašlali. Dobře jim tak, že vypadnou.
J. Šedivá
Na tom pražským...nádraží
bývalo v parku jezírko s vysokým skalním vodopádem, kde se v ziměbruslilo, na loukách mezi stromy okolní děti lyžovaly. To byl dětský svět mojíbabičky. Vyprávěla mi, jak každou sobotu odpoledne jezdili vlakem na chatu. NaHlavním nádraží vídala ještě pana Konopáska, posledního pražského nosičezavazadel. Pak měli cestující dlouho jen vlastní ruce a záda, než pomalupřicházela různá kolečka a vozíky.
Byla čtyři nástupiště a na každém stánek s občerstvením. Kromě různýchnápojů a sladkostí měli do vlaku i něco k jídlu. Po nástupištích běhaliv létě zmrzlináři a do oken vlaku podávali zmrzlinu a eskymo, nabízely sei limonády a pivo.
Co bylo – nebylo, co se zhoršilo nebo zlepšilo, to ať každý posoudí sám.Rozhodně horší je, že na novém a stále lepším Hlavním-Wilsonově nádražív Praze chybí POŠTA. A že tam bývaly fronty, to pamatuji i já
Zato si mohu koupit náhrdelník, hodinky nebo kabelku a mnoho dalšího vestáncích, které na volné ploše haly zabírají místo spěchajícím cest
S. Vor
za to si mohu koupit...no tak paní,šperky žádná sláva,je to samej zirkon a dublety a sem tam nějaký tuctový zlato a stříbro,kabelky tak pro mladý pizdy z imitace,boty to samé,hodinky si můžete koupit u Vietnamce a vyjdou daleko levněji....Když už musím jednou za x let do Prahy a na nádraží snažím se pokud to jde chodit se zavřenejma očima.Musím tedy konstatovat,že v takovém OSLO jsem daleko častěji než v Praze,cítím se tam uvolněně a znám ho lépe než Prahu.Z Prahy je mi mdlo. Tam kde jste se dřív klouzala nebo lyžovala máte k dispozici bezdomovce a jiné pochybné existence,které Vám rády zpříjemní čekání na vlak.Za komančů tam bylo vše, pořádek i ta pošta.Je ostudou Česka a drah obecně,když se dělají úpravy nádraží tak jen když se přihrne investor nebo dotace z EU.Podívejte se na smíchovské nádraží,když ho vidím tak bych blil,špinavý,smradlavý,prochcaný od lidí i psů,protože na něj nikdo nesáhl od dob co jsem tam před 35 lety pravidelně vystupoval a nastupoval.:-)
D. Stirský
Ano, pravda, Billa tam je. Jenže já často jezdil před šestou či před půl sedmou, a to otevřená není. A že by to byl nějaký skvost co se týče čistoty, využitelnosti? Ani náhodou. Já se těšil, až opraví celou fasádu, zpřístupní tamní restauraci, čekal jsem řadu stánků, buffetů a ne šperky, brýle, lékárnu, čokoládové centrum...
S. Vor
jo,jo,zlaté časy, kdy se po peronu mezi kouřícími parními lokomotivami rozváželo pivo na speciálních vozíčkách v kelímcích a Sparty a voněly čerstvé párasy a klobásky a řvalo se píívóó,páárkyy..docela se mi po tom českém nádraží stýská.:-)
Hmmm, on asi není problém v nedostatku zmrzlinářů a párkařů, ale ve směrnicích, jak se jídlo smí prodávat.
D. Stirský
Z Hlaváku jezdím často. Zejména brzo ráno tam seženu jen dosti drahou bagetu v jedné kavárně, obyčejnou housku se salámem ne. Papírové jízdní řády zmizely, zatímco si tam mohu koupit brýle, léky, oblečení, dokonce nějaké kraviny do bytu. Není tam jediný automat na kávu, v trafikách jsou spláclé, gumové ne příliš chutné bagety, pořádná restaurace tam není... Ale pulty se šperky a hodinkami ano. Je to jak z Franze Kafky.
A. Dlouhý
Na hlaváku je Billa od 6 do 23. Ceny běžné. Co by jste chtěl více??? Pokud jedete před šestou, připravte si svačinku doma. Nebo si kupte v trafice bagetu za 49. Zase tak malá není.
Hlavní nádraží hlavně přestalo být odporným špinavým a nebezpečným místem, kde není radno zacházet do temných zákoutí a zdržovat se tam o ani o minutu déle než je nezbytně nutné.
Přesnětak tomu bylo, když mu vládli železniční úřednící. A zhruba ti samí železniční úředníci se ho chystají převzít do své moci zpět.
J. Horák 525
No, hlavně ať jezdí vlaky včas. Nakoupit si můžeme jinde.
J93i40ř49í 45K51o16p13i19s
Myslím, že by se tam měly vrátit zpět stánky s buřty od Janouška! Ty vystihují národní mentalitu mnohem autentičtěji.
M. Konečný 513
Ano, spálené buřty na upatlaných táccích, to by bylo nádraží 21. století.
J. Novák 567
Moc se mi líbí, jak Italové vyhrožují. Skutečně si myslí, že před nimi sedneme na pr.el jen proto, že akcionářem té firmy je ECB? To už se tak občas akcionářům stává, že menežment akciovky něco prošvihne a oni prostě o své vložené peníze přijdou. A je celkem jedno, zda je akcionářem Petr nebo Pavel. Italové prostě měli dělat vše proto, aby splnili podmínky smlouvy, né spoléhat na to, že k nim bude naše strana benevolentní donekonečna.