Čtvrtek 28. března 2024, svátek má Soňa
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Italům za hlavní nádraží nevyplatíme nic, říká náměstek SŽDC. Firma žádá miliardy

Éra Grandi Stazioni na hlavním nádraží v Praze po třinácti letech skončila. Na největší vlakové stanici v zemi je „domácím“ opět český stát – musí se však připravit na tvrdou právní bitvu s italskou firmou. Nyní tvrdí, že někdejší správce nádraží nemá nárok na žádné peníze.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

18. 10. 2016 17:46

Grandi Stazioni mají smlouvu, podle které mají nádražní budovu opravit a pak ji užívat. Ve smlouvě zjevně není ošetřeno, co se stane, když nedodrží termín skončení stavebních prací. To je zásadní nedostatek, který se neměl stát před 3 roky, kdy se desetiletý termín o tři roky prodloužil. Nejpozději tehdy měly být stanoveny sankce při nedodržení termínu. Tipoval bych, že to Grandi Stazioni u mezinárodní arbitráže vyhraje.

0 0
možnosti

C. Sangrail

18. 10. 2016 12:43

Pan Drmola je sympaťák, ale bohužel se nevyjádřil k tomu bolavému bodu, jímž je na českých nádražích absurdní postávání v halách před pragotronem a čekání, kdy konečně bude ohlášeno nástupiště (mnohdy jen pár minut před příjezdem vlaku). Pak se dá do pohybu tlupa lidí a překotně se žene na nástupiště, ucpávajíc eskalátory a podchody... Máme rok 2016 a hned vedle máme Rakousko a Německo, kde jsou nástupiště známá od počátku platnosti jízdního řádu! Každý si je může zjistit před cestou na internetu! Jsou dokonce napsaná na jízdenkách! Kdy to budeme mít taky? Nikdy, protože SŽDC a ČD nejsou schopny zajistit, aby se jednou ohlášená nástupiště neměnila v závislosti na aktuálním chaosu v dopravě. Jinými slovy: v cizině to jde, u nás to klasicky "nejde".

0 0
možnosti

18. 10. 2016 11:43

SICE MÁME PRÁVNÍKŮ JAKO KDYŽ NASEJE---ale zvonku to vyzerá, že stát bude zase platit jak mourovatej--- podle vzoru té firmy, která byla poškozena českými pomluvami ohledně dodávek krve a derivátů, za ministrování socdemo Součkové

0 0
možnosti

P. Ritter

19. 10. 2016 6:50

Vy máte Alzheimera jako Brno, Hledíku. Pamatujete si aspoň to, že si při čurání a kakání musíte nejdříve stáhnout kalhoty a trenky?

"Socdemo" Součková tu kauzu nezavinila, zavinil ji jistý Martin Bojar, ministr zdravotnictví ještě za dob federace.

0 0
možnosti

18. 10. 2016 11:32

GS zjevně hraje na to, aby o neplatnosti smlouvy rozhodl soud. Což může trvat roky.

Do té doby platí status quo, takže SŽDC nabízí nové smlouvy obchodům poněkud mimo právní rámec.

Ještě bude veselo...:o)

0 0
možnosti

18. 10. 2016 9:49

Na mě to dělá tento dojem proč tak náhle a mediálně horká věc se musí řešit - takto : současná parta SŽDC se potřebuje ukázat s Ťokem, že ti před nimi byli zkorumpovaní a vyžrali si své provize a na současnou bandu českých vydřiduchů nic nezbylo !!! Takže všechno znovu a zase bude na zemi ráj !!!

0 0
možnosti

R. Dubravský

18. 10. 2016 9:07

Ale vyplatíte, vyplatíte... Za miliónek do ručičky miliardička italskému spekulantovi.

0 0
možnosti

P. Boko

18. 10. 2016 8:26

Vše závisí na znění smlouvy. Stačí jedno nesprávné slovo a verdikt soudu může být jiný, než se očekávalo.

0 0
možnosti

D. Stirský

18. 10. 2016 7:52

Zrovna včera jsem jel z Hlaváku před šestou hodinou, resp. v 5.30. V té době je tam k dispozici kavárna s poměrně drahými bagetami, nebo se otevře asi v půl šesté jedna trafika se spláclými bagetami z předešlého dne. ou housku se salámem, se sýrem tam nekoupím. Automaty na kávu všechny zmizely. Jízdní řády jsou jen ty dotykové - často nefunkční. Pořádná restaurace s výjimkou malé Potrefené husy tam není. Zato si tam můžu zajít k holiči, koupit hodinky, čokolády Leonidas, drobnosti do bytu, značkové oblečení... Stav před halou je stále tristní - nemluvím teď o bezdomovcích, ti mně ani tak nevadí, ale fasáda haly, přístupová plocha a tak. A to nemluvím o staré Fantově budově, kde funguje jen kavárna.

0 0
možnosti

C. Sangrail

18. 10. 2016 12:40

A ještě k tomu to není opravdová kavárna, ale něco na způsob Starbucks. Dotykové jízdní řády jsou očividný nesmysl a nechápu, proč lidé, kteří jsou zaměstnaní v železničním provozu, něco takového schválili - ledaže bylo zapotřebí utratit peníze, případně přihrát zakázku nějaké spřátelené firmě... Místo přehledného plakátu, na který se může dívat x lidí zároveň, jsou tu zoufale pomalé, téměř neovladatelné displeje, které slouží vždy jen jedné osobě, zatímco ostatní musí čekat... Papírové jízdní řády neodbourali ani Němci, ani Rakušané, a to ani na těch největších a nejmodernějších nádražích.

0 0
možnosti