Čtvrtek 28. března 2024, svátek má Soňa
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Za rychlodráhu na letiště připlaťme tři miliardy. Jinak ji nepostavíme, říká Ťok

O železniční trati mezi centrem Prahy a letištěm v Ruzyni se mluví tak dlouho, že už mnozí ani nevěří, že se ji někdy podaří postavit. Nyní se zdá, že je jasněji v tom, jak problematickou stavbu naplánovat. V Dejvicích a Střešovicích povede tunelem, což bude o tři miliardy dražší, než kdyby vlaky jezdily na povrchu. Jiná možnost ani není, přiznal ministr dopravy Dan Ťok (za ANO).
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
DN

15. 12. 2016 2:53

Hm, nebylo planovano Metro dal z Motola a EU na to nechtela prispet ? Tak proc jsme nestaveli sami bez milodaru z EU a byl mensi Kocourkov ? Mohlo to byt hotovo behem nekolika let. Tonda uz tam byl !

0 0
možnosti
VV

V. Václav 053

14. 12. 2016 16:02

dráha v tunelu? Neříká se tomu metro?

0 0
možnosti
JL

J. Lepka

14. 12. 2016 13:06

Panebože, z toho člověka padají perly, co výrok to skvost. Kdyby Babiš myslel hlavou, uloží mu hlasový klid.

P.S. Tři miliardy. Kolik by to bylo taxíků zdarma k letence ???

0 0
možnosti
PA

14. 12. 2016 12:28

A nestačila by odbočka ze zastávky Praha Ruzyně na letiště ? Z Masaryčky to dnes je v zastávce Ruzyně za 24 minut, tak na co další drahou rychlodráhu ? Na Kladno je to z Masaryčky hodina. Kam tak stále spěcháme ?

0 0
možnosti
AT

14. 12. 2016 12:55

Nestačila. Současná trať Praha - Kladno byla vyprojektována před 150 lety. Takže samá zatáčka, neelektrifikovaná jednokolejka. Už dnes je hustota provozu na hranici možností. Křižování v každé druhé stanici, tudíž první zpožděný vlak zpozdí další a další.

0 0
možnosti
PS

P. Smutný

14. 12. 2016 11:10

Spojení na letiště se plánuje už od r.1952, uvažované prodloužení do Kladna od r.1956. Tedy 60 let plánů ....

0 0
možnosti
VS

V. Sochaci

14. 12. 2016 10:10

A kdo bude na letiště jezdit drahou,To by tam museli být nosiči kteří budou vyndávat bagle a nosit je k proclení.A kolikrát tam vlak pojede?Ve všech větších městech bud taxi nebo velkoprostorové busy . Že by další tunel Blanka ?

0 0
možnosti
AT

14. 12. 2016 11:08

Udělejte si exkurzi po několika evropských letištích.

0 0
možnosti
VN

14. 12. 2016 10:09

Copak 3 GKč - to je čurda.

Ale to, že potřebné spojení, o kterém se žvaní už přes 20 let bude potřebovat k postavení nejméně dalších 8 let ("pokud všechno půjde dobře"!) - TO by nás mělo zajímat! TO znamená, že máme zákony na dvě věci. A nemůžeme se vymlouvat na EU, ty zákony, které umožňují obstrukce každému, kdo má do řiti díru, jsme si dali v 90. letech sami.

0 0
možnosti
MM

14. 12. 2016 9:09

a nedržíte se příliš při zdi, pane Ťoku? Vaši kamarádi mají ještě málo. Kolikrát za život občan jede na letiště, tak ať má koleje pěkně ve vatě.

0 0
možnosti
PS

P. Smutný

14. 12. 2016 11:08

Pěkná demagogie. Viděla jste vůbec, kolik turistů se denně plouží z metra Veleslavín a přecpaným busem 119 jede na letiště? To je přece ostuda....

0 0
možnosti
JR

14. 12. 2016 8:45

Kladno žádnou rychlodráhu nepotřebuje. Je to pouze dojná kráva pro šmejdy jako je Ťok. Důležité je spojení na letiště, které zazdili Bémovi kumpáni. Dá se ale dobudovat. Z Nádraží Veleslavín je to na letiště zhruba 4km. Z Petřin a zastávkou na Dědině asi 5km. Navíc polovinu této trasy by šlo zvládnout povrchově. Kdyby o téhle věci nerozhodovali státní ouředníci a mafiáni všeho druhu, dá se to postavit za 2 roky a s podstaně menšími náklady.

0 0
možnosti
VN

14. 12. 2016 10:04

Však to taky žádná "rychlodráha" nebude - co s rychlodráhou na 4-5 km?

Kladno potřebuje fungující železniční spojení na Prahu. Totéž potřebuje letiště.

IMHO stačí spojení na Veleslavín, kde byla stanice metra už projektována jako přestupní na železnici na letiště. Když ji otevřeli bez ní, mohli jsme se uřehtat, že tam letiště poslalo nosiče kufrů, aby pomáhali cestujícím po pevném schodišti, zatímco eskalátory jely do... nikam.

A zrovna tak by se klidně mohlo pokračovat dál po povrchu, v exponovaných místech lehkým protihlukovým tubusem, když je průsvitný, dělá noční průjezd vlaku zajímavé efekty a funguje jako světelně-mobilní skulptura. Ale když jsou na Praze 6 tak hákliví...

0 0
možnosti
JO

J. Ovar

14. 12. 2016 7:21

Ťok zas lobuje pro Skanskou

0 0
možnosti