Pátek 29. března 2024, svátek má Taťána
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Retardéry chrání chodce. Zároveň přispívají k zabíjení výfukovým kouřem

Při průjezdu rezidenční čtvrti řidič v zájmu bezpečnosti několikrát nedobrovolně nadskočí. Zpomalují ho retardéry. Podle několika odborných studií tyto příčné překážky pomáhají usměrňovat rychlost, ale zároveň přispívají k tomu, že není zrovna zdravé u nich žít.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

12. 1. 2017 20:47

Zpomalovací práh (též příčný práh, retardér nebo ležící policajt) je uměle zvýšené místo na vozovce pozemní komunikace, jehož cílem je donutit řidiče silničních vozidel k pomalé jízdě.

Z tohoto pohledu jsou "úžasné" zpomalovací retardéry, označující obytnou zónu na ulici Těsnohlídkova a U Pily v Tišnově (okr. Brno-venkov). Příjezd do jednosměrné úzké ulice Těsnohlíkovy je ostrou zatáčkou do prudkého (!!) kopce, kam se dá jet pouze na první rychlostní stupeň, a hned po cca 8 metrech je v tom svahu zpomalovací retardér. V zimě má tento retardér další "výhodu": při zimní údržbě sněhu pluhem zákonitě musí zůstat před tímto retardérem cca 1 m neodstraněného sněhu, takže pokud nemáte auto s pohonem 4x4, je prakticky nemožné přes retardér přejet dál do ulice.

Vyhlášce bylo učiněno zadost, ale úplně nesmyslně. Projektant by řekl: "Éto kak ja risoval."

0 0
možnosti

12. 1. 2017 21:49

Co byste od té zelené verbeže chtěl?

0 0
možnosti

M. Graf

12. 1. 2017 17:05

Klasicka ukázka cesty do pekel dlážděné dobrymi umysly...

0 0
možnosti

12. 1. 2017 16:01

Mně se chce něco říct! A já to řeknu!

Navrhuji opět zavést ve městech maximální rychlost 60km/hod, což tu už bylo. A hned také řeknu proč.

Automobil jedoucí (rychleji) na vyšší rychlostní stupeň produkuje méně škodlivin, nežli motor, který se kvůli nižšímu rychl. stupni (vyšší stupeň při rychlosti 50km/hod většinou nelze použít) točí rychleji a produkuje více škodlivin.

Místo retardérů dát měřiče rychlosti (radary) s displejem. Pokud někdo výrazně překročí rychlost, vyfotit ho a fotečku za mastný obolus prodat majiteli "překročiteli". A šlo by to rázem i bez retardérů!

0 0
možnosti

12. 1. 2017 13:43

Rychlé zabití autem vás uchrání před pomalou smrtí výfukovým kouřem ! To vám vzkazují řidiči a jejich pomocníčci na ČVUT, kterým jsou ukradené silniční předpisy.

0 0
možnosti

J. Lepka

12. 1. 2017 14:07

Jo, jo, nebýt těch pomocníčků z ČVUT, dodnes jezdíte Trabantem, chytráku.

0 0
možnosti

12. 1. 2017 13:36

Každý se tu zabývá osobními auty, ale co ty nákladní? Kamiony dnes vozí všechno možné i to co by mohla převážet železniční doprava. Denzo v Liberci usiluje o výstavbu druhé příjezdové silnice a kolem této fabriky vede železniční trať. Proč se musí vozit všechno po silnici? Kolik materiálu odveze v porovnání kamion proti vlaku? Automobilová doprava je rychlejší a proto, přestaňme se zabývat škodlivostí výfukových plynů.

0 0
možnosti

R. Dubravský

12. 1. 2017 15:26

Přeprava železnicí má smysl, pokud se přepravují trvale celé vlaky něčeho ze stejného místa na stejné místo. Pokud potřebujete přepravovat menší množství a na různá místa, je to vlakem mnohem komplikovanější a dražší. Musíte zboží naložit u výrobce na náklaďák, odvézt na nádraží (v době kdy je tam přistavený vagon, což může být kdykoliv a předem to nevíte - musíte držet zaměstnance v pohotovosti, jinak platíte za zdržení vagonu), přeložit na vagon. Ten se pak posouvá k cíli sběrným vlakem rychlostí desítek km za den. Tam je potřeba zase zboží za výše uvedených podmínek přeložit na náklaďák a dovézt k odběrateli.

0 0
možnosti

M. Brejcha

12. 1. 2017 13:18

Ten, kdo vymyslel retardéry byl pěkný pako a dement !!!!

0 0
možnosti

12. 1. 2017 12:34

Naprosto zrejma a logicka vec i bez studie. A navic je dle meho nazoru mnoho retarderu protipravnich, nebot neumoznuji prujezd aut formalne povolenou rychlost v danem miste, a nekterym autum s nizsi svetlou vyskou neumoznuji prujezd vubec. Zacal jsem se o to zajimat, a vypada to, ze se budou brzy na mnoha mestskych uradech divit :-)

0 0
možnosti

J. Lepka

12. 1. 2017 13:49

Dobrý nápad. Ovšem vím, že se ke každému případu musí vyjádřit PČR, to poskytne místním úřadům dostatečné alibi.

0 0
možnosti

12. 1. 2017 11:46

Některé retardéry, jsou postaveny tak, že ve své podstatě ohrožují bezpečnost dopravy. Za tak nebezpečné překážky, vystavěné na silnicích, zejména retardéry na začátku obcí by architekt v normální společnosti dostal trest vězení. Nepozorný motocyklista se na takové překážce zabije, ale zabránili jsme mu jet rychleji, než smí! Zkrátka musíme dodržovat rychlost pod hrozbou trestu smrti.

0 0
možnosti

Z. Myloš

12. 1. 2017 11:09

řešení podchody je mi líto těch dětí které ráno než dojdou do školy vdechnou tolik oxidu dusíku, nespálené uhlovodíky, obsahují karcinogenní aromáty, jedovaté aldehydy a nejedovaté alkany a alkeny, plus další složky. Dále SO2,CO. Dítě na přechodu ráno nadýchá několikanásobně větší množství škodlivin než je v jedné krabičce cigaret. Rodiče se pak diví když je dítěti diagnostikován karcinom plic. Lékaři vše svádějí na pasivní kouřeni vědomě lžou. Musí lhát.

0 0
možnosti

M. Graf

12. 1. 2017 17:09

Souhlas,ale proc by lékaři museli lhát?

0 0
možnosti

K. Jež 888

12. 1. 2017 10:30

Zákonem bych zakzal provoz aut starších 10. let a provoz osobních aut na naftu.

0 0
možnosti

12. 1. 2017 10:58

To by se vám důchodci, studenti, mladé rodiny, vesničani pěkně poděkovali. Ovšem, u našich pachatelů dobra by to nepřekvapilo. Krok tím směrem byla a je "Bursíkova buzerace".

To "ať tedy jí koláče" znáte?

0 0
možnosti