Diskuze
Retardéry chrání chodce. Zároveň přispívají k zabíjení výfukovým kouřem
Děkujeme za pochopení.
Zpomalovací práh (též příčný práh, retardér nebo ležící policajt) je uměle zvýšené místo na vozovce pozemní komunikace, jehož cílem je donutit řidiče silničních vozidel k pomalé jízdě.
Z tohoto pohledu jsou "úžasné" zpomalovací retardéry, označující obytnou zónu na ulici Těsnohlídkova a U Pily v Tišnově (okr. Brno-venkov). Příjezd do jednosměrné úzké ulice Těsnohlíkovy je ostrou zatáčkou do prudkého (!!) kopce, kam se dá jet pouze na první rychlostní stupeň, a hned po cca 8 metrech je v tom svahu zpomalovací retardér. V zimě má tento retardér další "výhodu": při zimní údržbě sněhu pluhem zákonitě musí zůstat před tímto retardérem cca 1 m neodstraněného sněhu, takže pokud nemáte auto s pohonem 4x4, je prakticky nemožné přes retardér přejet dál do ulice.
Vyhlášce bylo učiněno zadost, ale úplně nesmyslně. Projektant by řekl: "Éto kak ja risoval."
Mně se chce něco říct! A já to řeknu!
Navrhuji opět zavést ve městech maximální rychlost 60km/hod, což tu už bylo. A hned také řeknu proč.
Automobil jedoucí (rychleji) na vyšší rychlostní stupeň produkuje méně škodlivin, nežli motor, který se kvůli nižšímu rychl. stupni (vyšší stupeň při rychlosti 50km/hod většinou nelze použít) točí rychleji a produkuje více škodlivin.
Místo retardérů dát měřiče rychlosti (radary) s displejem. Pokud někdo výrazně překročí rychlost, vyfotit ho a fotečku za mastný obolus prodat majiteli "překročiteli". A šlo by to rázem i bez retardérů!
Rychlé zabití autem vás uchrání před pomalou smrtí výfukovým kouřem ! To vám vzkazují řidiči a jejich pomocníčci na ČVUT, kterým jsou ukradené silniční předpisy.
J. Lepka
Jo, jo, nebýt těch pomocníčků z ČVUT, dodnes jezdíte Trabantem, chytráku.
Každý se tu zabývá osobními auty, ale co ty nákladní? Kamiony dnes vozí všechno možné i to co by mohla převážet železniční doprava. Denzo v Liberci usiluje o výstavbu druhé příjezdové silnice a kolem této fabriky vede železniční trať. Proč se musí vozit všechno po silnici? Kolik materiálu odveze v porovnání kamion proti vlaku? Automobilová doprava je rychlejší a proto, přestaňme se zabývat škodlivostí výfukových plynů.
R. Dubravský
Přeprava železnicí má smysl, pokud se přepravují trvale celé vlaky něčeho ze stejného místa na stejné místo. Pokud potřebujete přepravovat menší množství a na různá místa, je to vlakem mnohem komplikovanější a dražší. Musíte zboží naložit u výrobce na náklaďák, odvézt na nádraží (v době kdy je tam přistavený vagon, což může být kdykoliv a předem to nevíte - musíte držet zaměstnance v pohotovosti, jinak platíte za zdržení vagonu), přeložit na vagon. Ten se pak posouvá k cíli sběrným vlakem rychlostí desítek km za den. Tam je potřeba zase zboží za výše uvedených podmínek přeložit na náklaďák a dovézt k odběrateli.
Naprosto zrejma a logicka vec i bez studie. A navic je dle meho nazoru mnoho retarderu protipravnich, nebot neumoznuji prujezd aut formalne povolenou rychlost v danem miste, a nekterym autum s nizsi svetlou vyskou neumoznuji prujezd vubec. Zacal jsem se o to zajimat, a vypada to, ze se budou brzy na mnoha mestskych uradech divit :-)
J. Lepka
Dobrý nápad. Ovšem vím, že se ke každému případu musí vyjádřit PČR, to poskytne místním úřadům dostatečné alibi.
Některé retardéry, jsou postaveny tak, že ve své podstatě ohrožují bezpečnost dopravy. Za tak nebezpečné překážky, vystavěné na silnicích, zejména retardéry na začátku obcí by architekt v normální společnosti dostal trest vězení. Nepozorný motocyklista se na takové překážce zabije, ale zabránili jsme mu jet rychleji, než smí! Zkrátka musíme dodržovat rychlost pod hrozbou trestu smrti.
Z. Myloš
řešení podchody je mi líto těch dětí které ráno než dojdou do školy vdechnou tolik oxidu dusíku, nespálené uhlovodíky, obsahují karcinogenní aromáty, jedovaté aldehydy a nejedovaté alkany a alkeny, plus další složky. Dále SO2,CO. Dítě na přechodu ráno nadýchá několikanásobně větší množství škodlivin než je v jedné krabičce cigaret. Rodiče se pak diví když je dítěti diagnostikován karcinom plic. Lékaři vše svádějí na pasivní kouřeni vědomě lžou. Musí lhát.
K. Jež 888
Zákonem bych zakzal provoz aut starších 10. let a provoz osobních aut na naftu.
To by se vám důchodci, studenti, mladé rodiny, vesničani pěkně poděkovali. Ovšem, u našich pachatelů dobra by to nepřekvapilo. Krok tím směrem byla a je "Bursíkova buzerace".
To "ať tedy jí koláče" znáte?