Diskuse k článku: V Anglii otestovali Škodu Favorit. ‚Proč všechna auta nejsou tak dobrá?‘

Diskuse uzavřena, nelze přidávat příspěvky

  • Příspěvků: 44
  • Poslední: 11.2.2017 8:06
  • Řadit dle: vláken
  • času vložení
S. Hammer 11.2.2017 8:06

Já vzpomínám na jeho Mc Phersony, které v jízdě za hranicí jeho možností při nahánění různých VW, Alfa Romeo a dalších a dalších mnohem silnějších vozidel držely auto v příčné rovině velmi dobře. Měli jsme na tom přes timu Barumky "zimní královny" a ty byly nejluxusnější zimní obutí, co jsem kdy na autě zažil.

My museli zatáčky projíždět technicky naprosto dokonale na samé hranici smyku, abysme se vůbec udrželi na dohled různým osobám nám ujíždějícím z opravdu rozličných důvodů.... :-D Když jsme v tom v zimě na noční seděli dva, oba v kožichu, příčně jsme se už nepohnuli. Bylo to slabé ale spolehlivé, po polňačkách i dalších terénech to nemělo problém.

To Felicie, to byl lunt... volant tak pro kulturisty, olejová vana tažená skoro po zemi... i přišla Fabie a její maličký kufr, kam se nic nevezlo...

Š. Krastovski 10.2.2017 15:11

Naopak škodovky měly vždycky elektrickou zásuvku, byla pod palubkou, narozdíl od západních aut, které měli jen elektrický zapalovač cigaret.

M. Klas 10.2.2017 14:39

Měl vyndat zapalovač, tam je el. zástrčka :-)

Š. Apolen 11.2.2017 1:13

Ještě lépe. Zapalovač je zasunutý do elektrické zástrčky.

J. Jurax 6.2.2017 23:45

Ve své době to bylo velice dobré auto ve své kategorii levného lidového vozu (akorát že u nás levné nebylo). Taky jsem v něm jezdil - a Favorit nikdy neselhal jako o pět let mladší Renault s jeho věčnými problémy s elektrikou.

A karoserie se vyloženě povedla - byla osobitá a po mém soudu je krásná dodnes.

V. Klíma 7.2.2017 19:38

Souhlasím, nebylo to špatné auto, relativně (zdůrazňuji to slovo!) pohodlné, živé a na silnici příjemně a čitelně se chovající. Tehdejší 2 miliardy korun (na dnešní poměry si ani netroufám přepočítávat) vražené do vývoje se skutečně projevily.

J. Veselý 6.2.2017 19:24

Zapráskaný lháři

Šunt i na svojí dobu. FY

M. Vápeník 6.2.2017 18:15

Popisované zkušenosti mluví o tom, že vývojáři odvedli dobrou práci. Výroba však zůstala "plně socialistická".

P. Čulík 6.2.2017 14:53

Moje zkušenost s tímto zázrakem: culik.blog.idnes.cz/c/572825/skoda-favorit-zazrak-techniky-nebo-mohyla-socialismu.html

J. Rechnovský 6.2.2017 12:22

Měl jsem kdysi ročník 93 v "luxusnější" verzi. Jedním slovem kšunt. Pro vysvětlenou nejsem náročný řidič. Očekávám od auta aby mně spolehlivě dovezlo do cíle a nežralo.

K. Loskot 6.2.2017 13:27

Mám 12 let Fabii, šunt.

M. Chmelíček 7.2.2017 16:48

Protože seš línej loskot.

V. Grycz 6.2.2017 14:30

Já taky poslední karburátor a šunt to nebyl. Na LPG nejlepší auto. Jednoduchá přístupná elektrika.Měl třeba ostřikovače světel ty byly zbytečné, některé myčky to neměly rády.

J. Bouldergeist 6.2.2017 17:17

Zdědil jsem po otci Favorita r.v. 1990 najeto 386 km funglovka je stále v garáži bez značky takže dobré auto když skoro po třiceti létech vypadá jako nové.

M. Jech 6.2.2017 19:30

Nas F bere 6.5 litru a doveze me vsude.Ted jsem sehnal blatnik za 300.Kdo z vas to ma?

M. Sklenář 7.2.2017 13:33

Co aby vám spolehlivě dovezlo do cíle?

J. Venc 6.2.2017 11:28

V roce 91 jsem "přelézal" právě z Favorita do normálního auta, nicméně na chalupě mi ten dělník odmakal nejednu pětiletku navíc. Ani mne nenapadlo se ho zbavovat, pošel až stářím a sešrotován byl s plnou důstojností a poctami.

Š. Krastovski 6.2.2017 10:13

Měla ale přijít o 5 let dřív.

P. Fajt 6.2.2017 10:22

Měli (komanči) skončit o 10 let dřív.

Š. Krastovski 6.2.2017 10:27

Prosimvás oni skončili? Že sem si toho nevšim :-)

J. Krajíček 6.2.2017 15:06

...a proto jezdíš pořád ve Favoritů??? Asi ne co?

O. Janáček 6.2.2017 16:06

Tak se podívejte do jakéhokoliv krámu.

J. Bouldergeist 7.2.2017 16:02

Fajt je mimo

S. Ševeček 6.2.2017 10:05

Jěště dnes, po 22 letech jezdím v pickupu Favorit s pouhým valníčkem bez boudy - a rád.

Znamenité auto pro šoféra!

S. Ševeček 6.2.2017 10:03

"Při případné nehodě by tak autorovi nezbylo nic jiného, než spoléhat na nové pneumatiky a brzdy - případně vlastní duchapřítomnost."

No právě! kde to dnes najdeš - tu vlastní schopnost a zodpovědnost?!

J. Jurax 6.2.2017 23:46

:-)))

J. Nový 6.2.2017 9:14

Poprvé byla Škoda Favorit představena na veletrhu v Brně roku 1987,[15][14] následujícího roku byla zahájena v pobočném závodě ve Vrchlabí sériová výroba Favoritů v základním provedení 136 L – teprve v průběhu roku 1988 byla dokončena i karosárna v hlavním závodě v Mladé Boleslavi. Vozy byly dodávány výhradně organizacím, aby se v jejich náročném provozu stihly doladit nalezené nedostatky, a až v půli roku 1988 se Favority začaly prodávat občanům.[15][14

V. Kopta 6.2.2017 9:07

jo , na svojí dobu a možnosti škodovky určované politruky, to bylo fakt dobré auto.

V. Braun 6.2.2017 9:03

To si ovšem neužil například benzín kapající z hadičky na motor, smajdajici kotouče brzdové a podobné radosti, které Favority rádi předváděly.

R. Morava 6.2.2017 9:50

Tak článek beru s rezervou, ale podobné radosti mají bohužel i dnešní auta. Co se týká ergonomie - seyení za volantem, nepohodlných (příliš měkké) sedadel a opěrek hlavy (nepřiroyené), co se týký koncernu VW jsou opravdu minimálně v posledních dvou generacích čím dál horší. To jen vlastní zkušenost potvrzená i některými profesionály.



Najdete na Lidovky.cz