Diskuze
V Anglii otestovali Škodu Favorit. ‚Proč všechna auta nejsou tak dobrá?‘
Děkujeme za pochopení.
S. Hammer
Já vzpomínám na jeho Mc Phersony, které v jízdě za hranicí jeho možností při nahánění různých VW, Alfa Romeo a dalších a dalších mnohem silnějších vozidel držely auto v příčné rovině velmi dobře. Měli jsme na tom přes timu Barumky "zimní královny" a ty byly nejluxusnější zimní obutí, co jsem kdy na autě zažil.
My museli zatáčky projíždět technicky naprosto dokonale na samé hranici smyku, abysme se vůbec udrželi na dohled různým osobám nám ujíždějícím z opravdu rozličných důvodů.... :-D Když jsme v tom v zimě na noční seděli dva, oba v kožichu, příčně jsme se už nepohnuli. Bylo to slabé ale spolehlivé, po polňačkách i dalších terénech to nemělo problém.
To Felicie, to byl lunt... volant tak pro kulturisty, olejová vana tažená skoro po zemi... i přišla Fabie a její maličký kufr, kam se nic nevezlo...
Š. Krastovski
Naopak škodovky měly vždycky elektrickou zásuvku, byla pod palubkou, narozdíl od západních aut, které měli jen elektrický zapalovač cigaret.
J. Jurax
Ve své době to bylo velice dobré auto ve své kategorii levného lidového vozu (akorát že u nás levné nebylo). Taky jsem v něm jezdil - a Favorit nikdy neselhal jako o pět let mladší Renault s jeho věčnými problémy s elektrikou.
A karoserie se vyloženě povedla - byla osobitá a po mém soudu je krásná dodnes.
Souhlasím, nebylo to špatné auto, relativně (zdůrazňuji to slovo!) pohodlné, živé a na silnici příjemně a čitelně se chovající. Tehdejší 2 miliardy korun (na dnešní poměry si ani netroufám přepočítávat) vražené do vývoje se skutečně projevily.
M. Vápeník
Popisované zkušenosti mluví o tom, že vývojáři odvedli dobrou práci. Výroba však zůstala "plně socialistická".
Moje zkušenost s tímto zázrakem: culik.blog.idnes.cz/c/572825/skoda-favorit-zazrak-techniky-nebo-mohyla-socialismu.html
Měl jsem kdysi ročník 93 v "luxusnější" verzi. Jedním slovem kšunt. Pro vysvětlenou nejsem náročný řidič. Očekávám od auta aby mně spolehlivě dovezlo do cíle a nežralo.
V roce 91 jsem "přelézal" právě z Favorita do normálního auta, nicméně na chalupě mi ten dělník odmakal nejednu pětiletku navíc. Ani mne nenapadlo se ho zbavovat, pošel až stářím a sešrotován byl s plnou důstojností a poctami.