Čtvrtek 28. března 2024, svátek má Soňa
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

V Anglii otestovali Škodu Favorit. ‚Proč všechna auta nejsou tak dobrá?‘

Už více než dvacet let se Škoda Favorit nevyrábí. Redaktor britského listu The Daily Telegraph u příležitosti loňského 25. výročí přechodu Škody pod křídla koncernu Volkswagen toto už téměř historické auto otestoval. Favorit - první moderní škodovka s motorem vpředu - v něm při prosincové jízdě vzbudil velké sympatie.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

S. Hammer

11. 2. 2017 8:06

Já vzpomínám na jeho Mc Phersony, které v jízdě za hranicí jeho možností při nahánění různých VW, Alfa Romeo a dalších a dalších mnohem silnějších vozidel držely auto v příčné rovině velmi dobře. Měli jsme na tom přes timu Barumky "zimní královny" a ty byly nejluxusnější zimní obutí, co jsem kdy na autě zažil.

My museli zatáčky projíždět technicky naprosto dokonale na samé hranici smyku, abysme se vůbec udrželi na dohled různým osobám nám ujíždějícím z opravdu rozličných důvodů.... :-D Když jsme v tom v zimě na noční seděli dva, oba v kožichu, příčně jsme se už nepohnuli. Bylo to slabé ale spolehlivé, po polňačkách i dalších terénech to nemělo problém.

To Felicie, to byl lunt... volant tak pro kulturisty, olejová vana tažená skoro po zemi... i přišla Fabie a její maličký kufr, kam se nic nevezlo...

0 0
možnosti

Š. Krastovski

10. 2. 2017 15:11

Naopak škodovky měly vždycky elektrickou zásuvku, byla pod palubkou, narozdíl od západních aut, které měli jen elektrický zapalovač cigaret.

0 0
možnosti

M. Klas

10. 2. 2017 14:39

Měl vyndat zapalovač, tam je el. zástrčka :-)

0 0
možnosti

Š. Apolen

11. 2. 2017 1:13

Ještě lépe. Zapalovač je zasunutý do elektrické zástrčky.

0 0
možnosti

J. Jurax

6. 2. 2017 23:45

Ve své době to bylo velice dobré auto ve své kategorii levného lidového vozu (akorát že u nás levné nebylo). Taky jsem v něm jezdil - a Favorit nikdy neselhal jako o pět let mladší Renault s jeho věčnými problémy s elektrikou.

A karoserie se vyloženě povedla - byla osobitá a po mém soudu je krásná dodnes.

0 0
možnosti

7. 2. 2017 19:38

Souhlasím, nebylo to špatné auto, relativně (zdůrazňuji to slovo!) pohodlné, živé a na silnici příjemně a čitelně se chovající. Tehdejší 2 miliardy korun (na dnešní poměry si ani netroufám přepočítávat) vražené do vývoje se skutečně projevily.

0 0
možnosti

J. Veselý 422

6. 2. 2017 19:24

Zapráskaný lháři

Šunt i na svojí dobu. FY

0 0
možnosti

M. Vápeník

6. 2. 2017 18:15

Popisované zkušenosti mluví o tom, že vývojáři odvedli dobrou práci. Výroba však zůstala "plně socialistická".

0 0
možnosti

6. 2. 2017 14:53

Moje zkušenost s tímto zázrakem: culik.blog.idnes.cz/c/572825/skoda-favorit-zazrak-techniky-nebo-mohyla-socialismu.html

0 0
možnosti

6. 2. 2017 12:22

Měl jsem kdysi ročník 93 v "luxusnější" verzi. Jedním slovem kšunt. Pro vysvětlenou nejsem náročný řidič. Očekávám od auta aby mně spolehlivě dovezlo do cíle a nežralo.

0 0
možnosti

6. 2. 2017 13:27

Mám 12 let Fabii, šunt.

0 0
možnosti

6. 2. 2017 11:28

V roce 91 jsem "přelézal" právě z Favorita do normálního auta, nicméně na chalupě mi ten dělník odmakal nejednu pětiletku navíc. Ani mne nenapadlo se ho zbavovat, pošel až stářím a sešrotován byl s plnou důstojností a poctami.

0 0
možnosti

Š. Krastovski

6. 2. 2017 10:13

Měla ale přijít o 5 let dřív.

0 0
možnosti

P. Fajt 643

6. 2. 2017 10:22

Měli (komanči) skončit o 10 let dřív.

0 0
možnosti