Čtvrtek 28. března 2024, svátek má Soňa
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Přezout, nebo dojet 'zimáky'? Nehoda s nevhodnými koly může vyjít draho

Když majitel auta „obrousí“ dezén zimních gum tak, že už je na příští sezonu nemůže použít, napadne ho, zda není dobré na nich ještě chvíli na jaře jezdit. A tím ušetřit letní pneumatiky. Jenže experti na silniční bezpečnost to českým řidičům každý rok rozmlouvají. A nejen oni: pojišťovny varují, že nehoda na nevhodných gumách se může nepříjemně prodražit.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

J. Novák 567

7. 4. 2017 6:35

Já považuji přezouvání zimních a letních gum za naprosto logické a bez problémů jsem to dělal i v době, kdy ještě ani nebyl náznak toho, že se chystá nějaká legislativa, která by stanovovala povinnost za určitých podmínek nasadit zimní pneumatiky. Koneckonců, kdo z vás, pitomečkové, chodí v létě v kožichu či zimní bundě? Že by Mateju či jiné zdejší tele?

0 0
možnosti

6. 4. 2017 9:16

Jaké „dojíždění pneumatik“? Řidiči zcela běžně jezdí na zimákách celý rok.

0 0
možnosti

J. Tobby

5. 4. 2017 13:59

Článek má pravdu. I v F1 se používají tvrdší směsy, protože se jezdí na horku a pneumatiky se rozpalují. Používá se tzv. pukovina. Někdy si všimněte, že v F1 se pneumatiky před přezutím tzv. "vymrazí", aby trošku ztvrdly a lépe seděly ve snějším spinu. Když o tom nic nevíte, tak tu na diskuzi nekrafejte a nechte si poradit od odborníků.

0 0
možnosti

J. Tobby

5. 4. 2017 14:06

V Emirátech, kde jsou velice vysoké teploty např. Ferrari nasazuje tzv. "hardshelly".

0 0
možnosti

F. Havala

5. 4. 2017 12:14

Takže podle těchto "odborníků" musím přezout pneu o půlnoci z 31.3 na 1.4. jinak mám problém v případě nehody. Snad ještě platí, co zákon nezakazuje mohu používat. Gumárenská loby se činí.

0 0
možnosti

J. Novák 567

5. 4. 2017 20:50

Zkuste ten článek ještě jednou. Třeba jeho obsah na druhou dobrou pochopíte. Nic z toho, co jste napsal, v článku uvedeno není. A pokud vám pojišťovna plnění zkrátí kvůli letnímu použití zimních pneumatik, nic vám nebrání se s pojišťovnou soudit.

0 0
možnosti

K. Konavi

5. 4. 2017 11:10

včera večer, dva modří gumítci s reflexními vestami mi zastavili a prý silniční kontrola, měl jsem foukat do testru a pak kontrola dokladu a vozidla, ten jeden se k mně hned obrátil a prý máte nějaké divné folie na sklech, chvíli na něj koukám a pak mu řeknu, jsou od výroby a maj dole i atest, prošlo to i STK , tak v čem je problém, to se už naježil i ten druhý a zase, prý nejsem ve vozidle vidět a asi i špatně vidím ven a začal něco o pokutě, tož pravím, a co chcete, orgáni, vše je tak jak má být a pokud se vám něco nezdá, tak hezky podle služebního postupu a dle zákona...

0 0
možnosti

K. Konavi

5. 4. 2017 11:12

...no komedie, ti dva čmoci by žádné oznámení o porušení technických pravidel a následném oznámení o podezření ze spáchaní přestupku nenapsali, takže po chvíli trápeni, kdy jsem jim připomněl jak má vypadat vzorové jednání o zkráceném správním řízení a jeho základní znaky, potom poučení o mém právu jednat tak, jak mne zákon neomezuje a jejich povinnosti přesně konat tak, jak jim zákon nařizuje, jsem obdržel doklady zpátky a jakési nesmělé prohlášení o tom, že celou věc řeší domluvou, pak skočili do své služební octávky a na gumy a mordý světla zmizeli do dáli. ..)

0 0
možnosti

V. Šťastný

5. 4. 2017 11:10

PR gumařské lobby. Radši měňte gumy každý týden nebo vám u pojišťovny zařídíme, že nebude nic hradit.

Jasně, že mají zimáky v létě horší jízdní vlastnosti ale s tím, když jsem je rozhodl dojet, musím počítat. Stejně tak museli dřív řidiči, v dobách kdy se jezdilo na jedněch gumách celý rok, počítat s odlišnými vlastnostmi v zimě i v létě. Všude se volá po zodpovědnosti k přírodě, nejradši by nám vnutili elektromobily, ale vyhodit gumu, na které se dá zodpovědně ještě 2-3 měsíce jezdit je v pořádku? Není to náhodou nehospodárné a nedrancuje to přírodní zdroje?

0 0
možnosti

5. 4. 2017 11:03

Myslím, že by ještě bylo vhodné uzákonit, že od 1.4. se musí jezdit pouze na letních. (do 31.3. samozřejmě pouze na zimních)

0 0
možnosti

5. 4. 2017 10:22

Clanek urceny vsem ovcim za volantem aneb bububu, kdyz budes bourat v lete na zimacich, nic nedostanes ;-))))

0 0
možnosti

5. 4. 2017 10:59

Souhlas, těmhle "zasvěceným" článkům může věřit jen velký naiva :)

0 0
možnosti

5. 4. 2017 10:04

Vidím, že je tady plno "odborníků" na jízdní vlastnosti aut obutých v létě do zimních gum. Nejsem nijak spojen s prodejem nebo produkcí gum, ale velmi vážně varuji, před jejich používáním v létě za vyšších teplot.

Mám vlastní zkušenost, kdy jsem před léty na konci května, kolem poledne, za intenzivního sluněčního svitu dojížděl na křižovatce tvaru T a pokoušel se odbočit z "nožičky" vlevo. Šlápnul jsem na brzdu a auto jelo vesele dál. Pneumatiky nepískaly, jen se to vezlo. Asi dva metry od obrubníku se to chytlo, ale stažené jsem měl vše.

Věřte tedy tomuto článku a opravdu neriskujte. Uvědomte si, že povrch vozovky může mít v létě více než 50 stupňů a to je směs zimní gumy hodně plastická. Koneckonců kdyby na tom nezáleželo, tak můžeme celoročně jezdit na zimních pneumatikách a letní bychom ani nepotřebovali.

0 0
možnosti

5. 4. 2017 10:08

tady se píše o dojíždění zimních gum. Opravdu někdo dojíždí zimní gumy tak, že mu vzorek vydrží do parného léta? To dojíždí zimáky z 6 milimetrového vzorku?

0 0
možnosti

5. 4. 2017 10:00

Zimní guma nemá v létě ( kromě vody ) horší grip. Naopak. Jen se pouze výrazně rychleji sjíždí. Viz. měkčí sady v autosportu......

0 0
možnosti

5. 4. 2017 10:05

Není pravda za všech okolností.

0 0
možnosti