Diskuse k článku: Tunel pro vlaky na letiště musí uhnout Fyzikálnímu ústavu. Hrozily obří škody

Diskuse uzavřena, nelze přidávat příspěvky

  • Příspěvků: 51
  • Poslední: 15.8.2017 16:05
  • Řadit dle: vláken
  • času vložení
M. Bartak 12.8.2017 9:47

A pritom staci protahnout metro z Motola pres Repy do Zlicina a pak vest spolecnou trasu na letiste. Jednou by pokracovala dal zelena a jednou zluta...

J. Lepka 12.8.2017 9:34

Ještě že se na to přišlo až teď. Představte si ten průšvih, že by to bylo nutné řešit dřív, než se protáhlo "A" do Motola! Už mohlo jezdit na letiště, do Motola se jezdilo tramvají buď z Kotlářky nebo z Břevnova a těch ušetřených miliard. Vždyť by poklesl HDP! Máme to schopné a odpovědné politiky. Přesněji všehoschopné a odpovědné jen svým zájmům.

D. Nowodny 11.8.2017 19:47

Kde dělají soudruzi v Praze chybu _?

J. Lepka 12.8.2017 9:35

Že nachali náplavy ovládnout Magorstrát ?

J. Jurax 15.8.2017 16:05

Ano!

Praha má vlastních, přímo rodilých hlupců dostatek!

P. Šraier 11.8.2017 16:32

Jj, naši pravnuci to budou mít na letiště 25 minut, nebo možná i méně ... :-P

J. Vargulič 11.8.2017 14:19

Citlivé přístroje, hmm..A co citliví lidé?

J. Brožek 11.8.2017 10:59

Proč nemůže na letiště pokračovat metro - ať už B nebo A trať, tak jak bylo původně plánováno? Žádný další tunel v Dejvicích by nebyl potřeba, větší část už stojí a těch miliard by stačilo výrazně méně, vždyť metro by mohlo částečně vést nad povrchem - jako vede na P13. A železnice z Kladna by mohla mít přestupní terminál na letišti.

J. Bejšovec 11.8.2017 11:57

Protože je to nesmysl. Metro je určené k přepravě lidí uvnitř města, tedy zastávky blízko sebe a tomu odpovídající max. rychlost, tuším že je to nějakých 80 km/h. Na velké vzdálenosti je potřeba vlak s rychlostí min 120 km/h. Protože má-li zůstat cesta z centra na letiště nad hranicí 20 minut, mohou zůstat stávající autobusy a ne utrácet miliardy. Rychlovlak musí být na letišti do 10.minut bez 6 (nebo kolik to plánují) zastávek. Maximálně jednu po cestě, jinak jsou to vyhozené peníze a čas to žádný neušetří.

J. Brožek 11.8.2017 12:08

Jo, a proto v Londýně vede na Heathrow metro - z centa 40 minut. A u většiny velkých měst to tak je. Takže sorry, ale tohle je naprostá blbost.

V. Hamáček 11.8.2017 12:58

Myslím, že kolega Bejšovec ti to objasnil doslova empiricky. Takže blbej jseš akorát ty.

J. Lepka 12.8.2017 9:25

Přirozeně je nutné být na letišti do 6 minut z centra, aby pak cesťáci mohli strávit hodiny při bezpečnostní prohlídce.

J. Bejšovec 11.8.2017 13:12

Londýn ke krapátek větší a na letiště je to tam dál a popravdě kodrcat se 40 minut metrem z/na letiště je dost hrůza. 99 procent lidí z letiště nebude potřebovat vystoupit v polích mezi zajíci na Dlouhé míli, ani v Liboci, Veleslavíně nebo na Výstavišti. Naprosto zbytečné zastávky.

J. Brožek 15.8.2017 12:11

Jo, ono ale 99% lidí v Londýně když jede z Heathrow, tak je taky nezajímají první zastávky, ale jedou až do centra. A velkost města s tím nemá co do činění.

J. Řezák 11.8.2017 13:37

Přesně tak. Na Heathrow je co terminál, to stanice (jen 1,2,3 je tuším spojeno do jedné), pak to vyjede na povrch a je to rychlodráha (no, moc rychlo ne), a nakonec se zase zareje pod zem jako "Piccadilly Line" (tuším modrá). Něco podobného je v Římě a jinde. Tak proč by se nemohlo udělat něco podobného z konečné linky B s povrchovými (!) stanicemi "Evropská" (s velikánským záchytným parkrovištěm v polích) a dalšími stanicemi Terminál 3 - Terminál 1+2 konečná. A pokud by vagóny nebyly stavěny na provoz mimo tunek, tak tubus, jajko na Černém Mostě. Gratis by to nebylo, ale lepší, než tyhle fantasmagorie.

H. James 11.8.2017 14:33

On je s metrem ještě jeden problém.

V noci probíhá údržba a metro nejezdí.

To by se muselo nějak vyřešit, jinak by bylo spojení metrem téměř k ničemu, proti současnému stavu.

Také by se mi metro zamlouvalo víc, ta časová prodleva způsobená pár zastávkami navíc zase tak hrozná není. Spousta turistů teď kombinuje bus z letiště s metrem i když musí přestupovat.

J. Brožek 15.8.2017 12:17

Pokud myslíte pod pojmem údržba úklid, tak ten by se dal udělat za chodu. A údržba zabezpečovacích a dalších zařízení by samozřejmě byla naprosto stejná, jako v tunelu vlakovém. A metro by nemuselo jezdit až na Černý most (větev B), na Florenci je možnost obracet. Totéž A větev - dokonce už v Dejvicích. A návazné noční linky jsou v pohodě.

Na druhou stranu jsem procestoval už spoustu letišť a existují i takové, kde prostě v noci nic nejezdí - jen taxi (a to i u velkoměst - třeba Colombo, Dubaj - T1 a T3 je na metru a to končí ve 12:30.)

J. Lepka 12.8.2017 9:43

Jen dvě doplňující otázky, pane Bejšovče: Jak daleko je to z Veleslavína na ruzyňské letiště a jaký je technický rozdíl mezi metrem a rychlodráhou?

To se ani nezabývám další otázkou, proč bude muset 99% cestujících ( a možná i víc) přestupovat s kufry z metra na rychlodráhu někde poblíž centra, místo aby jeli rovnou?

J. Bejšovec 14.8.2017 9:25

Vzdálenost Veleslavín - letiště si změřte sám. Ale nevím k čemu Vám to bude. Zastavovat na Veleslavíně při cestě na letiště je zhovadilost. A ten technický rozdíl je jednak právě v té rychlosti. Metro není konstruováno na větší rychlost než tuším 80km/h. A dále je rozdíl, že metro by částečně vedlo v novém tunelu, kdežto rychlodráha může vést v koridoru současné dráhy, kterou stačí upravit a přidat koleje. To že se místnáci sanží vykřičet si jeho zatunelování je jejich problém, leč je to naprostý nesmysl.

J. Brožek 15.8.2017 8:34

Jenže vám nějak uteklo, že právě o ten tunel a miliardy do něj nalité se jedná. Kdyby to byla povrchová doprava tak klidně. Ověšem není - proto je vhodnější protáhnout metro. A z Kladna modernizovat trať a ohnout ji právě k letišti, kde udělat přestupný terminál.

A jestli si někdo myslí, že vlak v tunelu resp. následně mezi zastávkama po Praze na letiště pojede 200 km, tak se plete - to ani omylem.

A. Trick 11.8.2017 14:52

Protože nejde pouze o letiště, ale i o Kladno. Jednokolejná a neelektrifikovaná Buštěhradka již kapacitně nestačí.

J. Brožek 15.8.2017 12:20

Stačí ji zmodernizovat a přitáhnout k terminálu na letiště - tam si můžou všichni přesednout na metro. A není nutné stavět další nesmyslný tunel skrz P6.

F. Grimes 11.8.2017 10:27

Mnohem vetsi firmy ktere maji mnohem vic zamestnancu a hodne pristroju a serveru uz se stehovalo a miliardy to nestalo a 3 roky to netrvalo. To je totalni pitomost. Mozna tak to funguje ve statnim, ale v soukromym sektoru urcite ne. Cesky fyzikalni ustav neni CERN.

J. Kovář 11.8.2017 12:47

Napadlo mě totéž. Prostě někdo hodil cifrou, aby se nemusel stěhovat.

V. Novák 11.8.2017 10:06

Než se začne budovat ten tunel, dávno dopravu na letiště vyřeší tramvaje.

J. Moravec 11.8.2017 10:05

Podle meho skromneho odhadu se nekomu "dulezitemu" nelibi, ze pod Orechovkou povede tunel a ze se bude citit obtezovan. Stehovani FU by pry stalo pres miliardu a trvalo 3 roky. Co to je za pitomost. Ta stavba budovy muze zacit mnohem drive, protoze ten tunel bude v provozu tak za 20 let. Stehovani z jedne budovy do druhe s montazi pristroju jde jiste za par tydnu. A chudaci by asi prisli o tenisove kurty co tam maji.

J. Řezák 11.8.2017 13:39

Nebydlí tam ten náfuka Klaus se svojí Lady Mackbeth?

J. Cibulka 11.8.2017 9:48

Nevím, co v tom fyzikálním ústavu dělají tak důležitého, že tam mají přístroje za miliardy.

V. Hamáček 11.8.2017 9:50

no otřepy na odlitcích tam asi nezačišťují .... takže tak hodnotní pro vývoj světa jako jsi ty, určitě nebudou :-)

J. Cibulka 11.8.2017 10:58

Hamáčku, určitě jsem na tom co do výše IQ lépe než ty, ostraha v Kauflandu a příležitostný uklízeč WC v pražském metru....