Čtvrtek 28. března 2024, svátek má Soňa
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Tunel pro vlaky na letiště musí uhnout Fyzikálnímu ústavu. Hrozily obří škody

O tom, že pod jejich vědeckým pracovištěm povede vytížený železniční tunel, se dozvěděli až z médií. Vedení Fyzikálního ústavu Akademie věd ČR si ihned dalo dohromady, co by drnčení vlaků znamenalo pro jejich supercitlivé přístroje. Vědci začali jednat s projektanty a úřady a je zřejmé, že nová trať do Kladna s odbočkou na Letiště Václava Havla musí změnit trasu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

12. 8. 2017 9:47

A pritom staci protahnout metro z Motola pres Repy do Zlicina a pak vest spolecnou trasu na letiste. Jednou by pokracovala dal zelena a jednou zluta...

0 0
možnosti

J. Lepka

12. 8. 2017 9:34

Ještě že se na to přišlo až teď. Představte si ten průšvih, že by to bylo nutné řešit dřív, než se protáhlo "A" do Motola! Už mohlo jezdit na letiště, do Motola se jezdilo tramvají buď z Kotlářky nebo z Břevnova a těch ušetřených miliard. Vždyť by poklesl HDP! Máme to schopné a odpovědné politiky. Přesněji všehoschopné a odpovědné jen svým zájmům.

0 0
možnosti

11. 8. 2017 19:47

Kde dělají soudruzi v Praze chybu _?

0 0
možnosti

J. Lepka

12. 8. 2017 9:35

Že nachali náplavy ovládnout Magorstrát ?

0 0
možnosti

11. 8. 2017 16:32

Jj, naši pravnuci to budou mít na letiště 25 minut, nebo možná i méně ... :-P

0 0
možnosti

11. 8. 2017 14:19

Citlivé přístroje, hmm..A co citliví lidé?

0 0
možnosti

J. Brožek

11. 8. 2017 10:59

Proč nemůže na letiště pokračovat metro - ať už B nebo A trať, tak jak bylo původně plánováno? Žádný další tunel v Dejvicích by nebyl potřeba, větší část už stojí a těch miliard by stačilo výrazně méně, vždyť metro by mohlo částečně vést nad povrchem - jako vede na P13. A železnice z Kladna by mohla mít přestupní terminál na letišti.

0 0
možnosti

J. Bejšovec

11. 8. 2017 11:57

Protože je to nesmysl. Metro je určené k přepravě lidí uvnitř města, tedy zastávky blízko sebe a tomu odpovídající max. rychlost, tuším že je to nějakých 80 km/h. Na velké vzdálenosti je potřeba vlak s rychlostí min 120 km/h. Protože má-li zůstat cesta z centra na letiště nad hranicí 20 minut, mohou zůstat stávající autobusy a ne utrácet miliardy. Rychlovlak musí být na letišti do 10.minut bez 6 (nebo kolik to plánují) zastávek. Maximálně jednu po cestě, jinak jsou to vyhozené peníze a čas to žádný neušetří.

0 0
možnosti

F. Grimes

11. 8. 2017 10:27

Mnohem vetsi firmy ktere maji mnohem vic zamestnancu a hodne pristroju a serveru uz se stehovalo a miliardy to nestalo a 3 roky to netrvalo. To je totalni pitomost. Mozna tak to funguje ve statnim, ale v soukromym sektoru urcite ne. Cesky fyzikalni ustav neni CERN.

0 0
možnosti

11. 8. 2017 12:47

Napadlo mě totéž. Prostě někdo hodil cifrou, aby se nemusel stěhovat.

0 0
možnosti

11. 8. 2017 10:06

Než se začne budovat ten tunel, dávno dopravu na letiště vyřeší tramvaje.

0 0
možnosti

J. Moravec 996

11. 8. 2017 10:05

Podle meho skromneho odhadu se nekomu "dulezitemu" nelibi, ze pod Orechovkou povede tunel a ze se bude citit obtezovan. Stehovani FU by pry stalo pres miliardu a trvalo 3 roky. Co to je za pitomost. Ta stavba budovy muze zacit mnohem drive, protoze ten tunel bude v provozu tak za 20 let. Stehovani z jedne budovy do druhe s montazi pristroju jde jiste za par tydnu. A chudaci by asi prisli o tenisove kurty co tam maji.

0 0
možnosti

J. Řezák

11. 8. 2017 13:39

Nebydlí tam ten náfuka Klaus se svojí Lady Mackbeth?

0 0
možnosti

11. 8. 2017 9:48

Nevím, co v tom fyzikálním ústavu dělají tak důležitého, že tam mají přístroje za miliardy.

0 0
možnosti

11. 8. 2017 9:50

no otřepy na odlitcích tam asi nezačišťují .... takže tak hodnotní pro vývoj světa jako jsi ty, určitě nebudou :-)

0 0
možnosti