Diskuze
Chceme v Česku 350 km/h. Rychlé tratě nebrzdíme, tvrdí šéf železniční sítě
Děkujeme za pochopení.
Na co potřebuj Češi jezdit vlakem rychlostí 350 km ?
Cena transzní trati vyjde na nejméně n 2 biliony Kč. Vše samozřejmě na dluh.
Jestli přijde Berlíňanům cesta do Vídně dlouhá, tak ať letí letadlem !
My potřebujeme postavit silniční obchvaty všech měst, dálnice a všechno řádně spravit.
Za prvé, aby byla 6leznice atraktivnější, tj. rychlejší než auto, musí vítězit i v door-to-door čase. A protože se musíte njedřív nějak dosta na nádraží a vlaky mejí nějaký interval, tak traťový rychlost výrazně vyšší.
Za druhé, vyšší rychlost je levnější, efektivnější. Na stejný jízdní řád stačí dopravci méně vlakových souprav a také méně personálu. Tedy vzniká prostor pro nižší jízdné a/nebo nižší dotace.
Že jsou Pařížané za pár hodin u moře? Jestli to nebude spíš tím, že k nejbližšímu moři to mají vzdušnou čarou 150km, kdežto Pražané cca 430km
Tím je myšleno samozřejmě Středozemní moře, kdo by se koupal ve studeném La Manche.
A to je od Paříže 750 km a vlak tam dojede za 3h.
V. Getz
Nechci stačí mi max 150 a kvaltiní regionální spojení a navíc bez šílených betonových hradeb.
J. Holič
To, co je na obrázku v čele článku (a co je popsáno slovem "rychlovlak"), není žádný rychlovlak, ale klasický regionální courák. Jenom u nás nejsme zvyklí, že by měl vypadat takhle...
Tak u nás jezdí na lokálních tratích i toto:
https://www.cd.cz/assets/nase-vlaky/regionalni-vlaky-cd/regioshark/3-ext-regioshark-452x223.jpg
K. Kořinek
To zas bude tunylek, kdyz uz ten tunel do Berouna padl. Kam by se tim vlakem jezdilo ?:-))
Nejnovější předvolební trhák vyšetřovaného budoucího předsedy vlády Babiše.
D. Stirský
A proč a kam pořád spěcháme? Vlakem jezdím rád, v Olmeku jsem za 2,5 hodiny, v Ostravě za necelé 3,5 mně to vcelku stačí.
Jednou za čas to "stačí". Ale u pravidelného dojíždění do školy nebo do práce je to překážka v dostupnosti.
J. Řezák
"mezi Prahou a Drážďany" - kde jste studoval čeština, pane redaktore?
J. Bejšovec
Ještě že Japonci místo tisíce různých studií sedli k rýsovacímu prknu a logaritmickému pravítku a začali projektovat a konstruovat. Kdyby to vzali ze stejného konce jako my, tak dodnes jezdí parními vlaky.