Sobota 20. dubna 2024, svátek má Marcela
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Klíčová dálnice D1 se staví už 50 let. Stále jí ale chybí 24 kilometrů

Před 50 lety, 8. září 1967, začala „pražským“ úsekem Spořilov - Čestlice výstavba nejstarší české dálnice D1. Po desetiletích tak došlo k naplnění někdejších plánů na vybudování páteřní dálnice napříč tehdejším Československem, které však přerušila druhá světová válka a následně ukončila poválečná politická situace.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
RH

3. 10. 2017 16:42

smutnou realitou je , že na Brno - Praha z vysoka kaká. Trochu rozestavěná R-43 Brna na Svitavy, za 28 roků kapitalizmu ani 1x nekopnuto, druhý dluh je rozestavěný okruh městem, třetí dluh je rozestavěný kousek z Pohořelic do Mikulova, což Rakousko z druhé strany dokázalo levou zadní, přes problémy s výkupem. dalším historickým dluhem nulové spojení Brna s Čes.Budějovicemi, zde se jezdí 3-4 metry od oken domků po vozovce , kterou iniciovala opravdu Marie Terezie cca v roce 1750.

0 0
možnosti
AN

6. 9. 2017 13:44

12. července 1971 - Otevřen první dálniční úsek na území tehdejšího Československa: úsek dálnice D1 Praha - Mirošovice (délka 21,3 km)

8. listopadu 1980 - Humpolec - Pávov (20,7 km); stavba byla posledním zprovozněným úsekem mezi Prahou a Brnem...

takže za cca deset let cca 200 kilometrů...

0 0
možnosti
IJ

6. 9. 2017 13:15

ne nadarmo se rikal za socialismu vtip. "Z ceho vzniklo slovo dalnice? No prece 11 km a dalnic !!

0 0
možnosti

6. 9. 2017 11:45

Za socialismu se postavilo průměrně 11,5 km/rok, za kapitalismu to bylo průměrně 4,9 km/rok... tož tak:-)

0 0
možnosti
MJ

6. 9. 2017 11:23

Ano dálnice D1, z Prahy do Bratislavy a dál nic. Českým ministrům dopravy vůbec nevadilo, že tato "jako" dálnice není napojena na evropskou dálniční síť a hlavně, že hlavní město Praha nemá ani dnes řádný dálniční obchvat a v mimulosti tranzit projížděl přímo centrem kolem Václavského náměstí a Národního muzea. Žádné dálniční propojení mezi D1 a dálnicí na Hradec Králové jako vnější okruh pro tranzit, prostě není. Vše je nastaveno tak, že pokud chcete jet v ČR po dálnici musíte jet na Prahu a do Prahy. Nelze tedy hovořit o tom, že by ČR měla síť dálnic, ale pouze o tom, že D1 je klíčová a přetížená. Jedete z Rozvadova na ČB, nebo Znojmo, Proč by ste měli jet přes Prahu. Jedete z Petrovic na HK, proč by ste měli jet přes Prahu. Kde jsou severní a jižní dálnice, které umožňují tranzit mimo Prahu? To by v tom parlamentu nesměli sedět pitomci, řešící odposlechy Kristýny Kočí, dluhopisy Kalouska, či Babišovo Čapí hnízdo.

0 0
možnosti
JH

6. 9. 2017 10:56

Stačilo by zvýšit cenu mýtného pro kamiony na úroveň Rakouska aby se od Bratislavy nejezdilo do Bavorska přes nás ale přes Rakousko kudy je to bliž a hned by poklesl počet kamionů o nějakých pár procent.

0 0
možnosti

6. 9. 2017 10:38

Nebýt v Rakouskouhersku tak nemáme polovinu staveb,železnic ,silnic.No to jen dokazuje jak si umí plebejský národ vládnou,jeden příklad za všechny Zeman na hradě!! 50.let, to Číňani udělají jen lopatami :-))

0 0
možnosti
FJ

F. Jetel

6. 9. 2017 10:45

Co má Zeman společného s výstavbou dálnic? Ministr dopravy je podle jména Číňan DanŤok a přesto se nic nezměnilo.

0 0
možnosti
FJ

F. Jetel

6. 9. 2017 9:50

Proč neuvedete naše světové prvenství, které spočívá v tom, že nová dálnice přes České středohoří vás sveze zadarmo a provoz na ní je je povolený pouze v jednom pruhu a pouze 70km/hod.?

0 0
možnosti