Diskuze
Benzin poznáte podle kolečka. Nařízení EU má pomoct zmateným řidičům
Děkujeme za pochopení.
Soudruzi eurokomisaři jsou barvoslepí? Zelená pistole, černá pistole???
J. Nový
Už dávno mohli vymyslet vstupy do nádrží a tankovací pistole tak, aby nemohlo dojít k záměně. Čtvercové, trojúhelníkové apod.
Tak nyní mě je to již zcela jasné. Když potřebuji natankovat benzín, zajedu logicky ke stojanu označeným písmenem B, a kde hned i díky tomu číslu 7 vím , že budu za něj pak u pokladny platit sedm korun za litr.
J. Moravec 996
Komu se to nelibi, at si koupi elektromobil a muze doma nabijet za hubicku. S beznym EV (electro vehicle) se da jezdit za 30 Kc/100 km.
J. Jurax
Ano. Akorát že ten elektromobil za hubičku není ... :-)
Za kolik si počítáte 1 kWh?
Mně tedy připadá přemoudrá EU mnohem zmatenější, než řidiči.
Ty "bio"srračky paliva jen kazí a zdražují, zdražují i potraviny a ekologický přínos žádný nebo záporný.
No a to značení, slovo "diesel" je v hodně jazycích celkem jednoznačné. Značit tedy benzin "D" je poněkud na hlavu.
K. Jež 888
Taky by to chtělo mít uvedeno složení LPG na tankovacím stojanu.
Občas z Bruselu príde aj niečo rozumné. Ale na to netreba taký obrovský aparát s desiatkami tisíckami kancelárskych myší.
A ešte jedna poznámka: z čisto matematického hľadiska je aj značka na plyn (LPG, CNG) štvorec, len otočený o 45 stupňov. Má pravé uhly, takže kosoštvorec to nie je ani náhodou. :-)
V článku se uvádí že LPG, CNG jsou plynná paliva a přitom LPG (ĺiquefied petroleum gas) je zkapalněný ropný plyn (směs butánu a buténu) a CNG (compressed natural gas) je stlačený zemní plyn, metán. Takže LPG není plynné palivo.
J. Jurax
To by aby nebyli bruselští pitrysové, aby k vcelku účelnému nařízení o sjednocení označení benzínů nepřidali nějakou kapitální hovadinu zeleně inspirovanou. A signifikantní pro postavení nás jako podřízené gubernie je, že naši čačtí volení zastupiči i tuhle hovadinu ruče vtělili do našeho zákona.
*
"Nabízejí se v podstatě dvě varianty. Buď budou pumpaři ceny benzinu, nafty, plynů a elektřiny přepočítávat a pravidelně aktualizovat na jednotku energetického obsahu (což ale nezohledňuje rozdílnou energetickou účinnost jednotlivých motorů), nebo na sto ujetých kilometrů." - praví se v článku.
Ono těch sto ujetých kilometrů je ovšem taky dáno spotřebou daného auta. Navíc u tzv. alternativ není zohledněna pořizovací cena auta, jež najmě v případě elektromobilů je i přes eventuální dotace zcela nekonkurenceschopná s klasickými spalovacími motory.
J. Šimek 066
V městském provozu elektromobil ujede za 20kč 800 kilometrů, tak bacha na ty jednoznačné soudy ... zvlášť ve sdílené ekonomice jsou spalováky bez šance.
J. Šimek 066
Já bych s nějakou sjednocující nápovědou souhlasil, ona to všude pro česky mluvícího člověka není až taková prča.