Diskuze
Uváděná spotřeba aut je chiméra. Tankovat musí řidiči mnohem častěji, než uvádějí automobilky
Děkujeme za pochopení.
J. Lukavsky
"jakým stylem s nimi řidiči jezdí" no styl brzda - plyn zvýší spotřebu podstatně, stejně tak podhuštěné gumy. Ve městě je spotřeba podstatně vyšší nežli na dálnici při optimální rychlosti, ne co to dá....
To by mne take zajimalo - kdyz uz to tam je a cosi ukazuje. U meho auta stoji, za ma mit 19,2 ve meste, 11,7 mimo mesto a 14,4 kombinovane. Ale kdo vi, jak je to doopravdy.
J. Jurax
No, ono se měří za jakýchsi definovaných podmínek a definovaným způsobem, aby byl test opakovatelný. Pochopitelně laboratorní podmínky se reálu mohou jen víceméně blížit. Navíc každý řidič je neopakovatelné individuum a řídí podle toho ... :-)
A samozřejmě, výrobci mají zájem na co nejnižší spotřebě, takže využívají možností daných podmínek a způsobu do krajnosti, případně využívají nedokonalostí testu.
Nevím jak kdo, ale já najezdím tak 35-40.000 km ročně po celé Evropě. Mám dieselmotor a je pravdou, že když tankuji v Německu, Rakousku, Francii, Holandsku či Dánsku, mám u Kia cee'd_sw 145 PS spotřebu 4,7-4,9 l/100 km (při jízdě na dálnici 110-115 a na vedlejších 90-100 km/h), pokud to oživím, tak vylezu na těch 5,5-5,7 l. Tankuju-li v Čechách, Polsku, Maďarsku, tak mám spotřebu o více než 1 liter na 100 km.
Zatím je to moje zkušenost po 7 letech jízdy. Předtím to byl Nissan Primera 2,2 a zkušenosti stejné. Bohužel ten metylester je tonejvětší svinstvo, co si zelení vymysleli. Před 30 lety řvali zrušte benzin, přejít na diesel a teď je to obráceně. Bodejť by ne, když se ten olej zcela nespálí.
Měřeno dle tankování ne dle ukazatele spotřeby.
BENCALOR- PALIVO BUDOUCNOSTI!
TOPTE NAFTOU!
Tahle reklama se na mě šklebila někdy v 70. letech na mnohých pražských bilbordech :-)) :-)) :-)) :-)) :-))
H. Hombre
Ale to přece všichni víme, že kapitalisté jenom lžou a lžou.
P. Foltán
Ano, na rozdíl od komunistů, kteří nejen lhali a lhali, ale i kradli.
To je nejaky divny nadpis. Jeste jsem nevidel automobilku, ktera by uvadela, jak casto musim tankovat. Prece nemuze vedet jesttli jezdim, nebo mam auto v garazi.
J. Škodák
Vlastním automobil VW Touran s motorem ecofuel na zemní plyn. Uváděná průměrná spotřeba je 4,7kg na 100 km. Když jedu po německých a rakouských dálnicích, tak je ta spotřeba dokonce nižší! Vyzkoušel jsem jízdu na dálnici průměrnou rychlostí 110 km/h a průměrná spotřeba byla 3,9 kg na 100 km. Na našich dálnicích, které mají někde povrch jako na roletách a silnice I.třídy připomínající často tankodrom, mám spotřebu při stejné rychlosti asi 5,3 kg na 100 km. Styl jízdy a povrch vozovky jak vidno velmi ovlivňují spotřebu. Včera jsem jel po silnici Znojmo-Brno, provoz byl velký a někteří řidiči jeli agresivním stylem s ryskantním předjížděním. Protože se ten tankodrom již částečně opravuje, jsou tam omezení rychlosti a stejně jsem je dojel, protože stáli před semaforem. Jel jsem z Rakouska a rozdíl mezi stavem silnic na jejich a naší straně je markantní, právě tak jako styl jízdy!
Před pradávnými lety jsem vlastnil "zahraniční vůz" Trabant. Udávaná spotřeba 7 - 9 litrů. V tomto bodě soudruzi z NDR chybu neudělali. Nad 9 litrů spotřeby jsem se opravdu nikdy nedostal!
P. Boko
Vystřídal jsem tři značky aut a žádná značka spotřebu nedodržovala. Vždy byl 0,5-1 l/100 km rozdíl.
Ja jsem vystridal 10 znacek, nevim, jakou mely spotrebu a ani me to nikdy nezajimalo. Nalil jsem tam vzdycky, kdyz se rozstvitilo svetylko. Jen u toho posledniho mi to ukazuje na displeji. Je to mezi 4.2 a 35, takze udaj v technicaku se do toho vejde.
Lidi, jezděte jenom s kopce a budete mít spotřebu, jakou uvádí výrobce. Jak jednoduché.
P. Foltán
Jistě, jen správně využít toho, že zeměkoule je kulatá a jezdit směrem z kopce a ne nahoru.