Pátek 19. dubna 2024, svátek má Rostislav
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Rychlíky spojí Prahu s horským střediskem v Harrachově. Jezdit ale začnou až na jaře

Víkendové rychlíky Českých drah z Prahy do Tanvaldu na Jablonecku budou od jara prodlouženy až do krkonošského střediska Harrachov. O prodloužení linky mají zájem nejen Praha, ale i Středočeský a Liberecký kraj. Původně kraje usilovaly o její prodloužení už od nového jízdního řádu, který začne platit 10. prosince, nepodařilo se to ale dohodnout, a tak bude změna platit až od 1. dubna. V pondělí to řekl Pavel Blažek, jednatel společnosti Korid LK, která je koordinátorem dopravy v Libereckém kraji.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

J. Bejšovec

28. 11. 2017 5:59

A pojede tam "rychlík" 3 nebo 4 hodiny???? :-D To snad bude rychlejší i jít pěšky.

0 0
možnosti

27. 11. 2017 23:18

Nojo, když chceš, aby rychlík s adhezní lokomotivou jezdil po strmé trati, po které jezdila akorát zubačka - a v dnešní době horko těžko lehká adhezní motorová jednotka, nemůžeš chtít zázraky.

0 0
možnosti

M. Novák 072

27. 11. 2017 18:35

Hlavní sezóna Harachova je v zimním období a vlaky začnou jezdit až na jaře. Na podzim se zjistí, že rychlíky jsou nevyužité a začátkem zimy se potichu zruší. To je fakt Kocourkov.

0 0
možnosti

27. 11. 2017 16:39

Rychlík ? Děláte si legraci ? Praha Tanvald 133 km. Doba jízdy : odj. Praha hl.n. 17.25, příj. Tanvald 20,10. Doba jízdy 2 hod 45 min ! Autobus s pár zastávkami 1 hodina 34 minut. Železnice - od dob Rakousko Uherska se prakticky nepostavila nová trať !

0 0
možnosti

27. 11. 2017 23:27

Za Rakousko Uherska jezdily vlaky dejme tomu 90 km/h, dneska jezdí dejme tomu zase 90 km/h. Aby mohly jezdit rychleji, musela by se předělat a hlavně přetrasovat trať. Když se ty peníze (které jsou srovnatelné s novou dálnicí) vrazí do železnice, využije jí pár expresních rychlíků denně. Když se vrazí do silnice, využijí to milióny automobilistů. A pokud bude cesta rychlíkem pro dva a více lidí srovnatelná nebo spíš dražší než autem, lidi s ním jezdit nebudou. Takže je vcelku jasné, kam se ty peníze vrazí.

Taky se mi to nelíbí, ale je třeba si uvědomit, že železnice vznikala v době, kdy nějaká veřejná doprava nebyla, pořádný silnice nebyly, nákladní auta a autobusy taky spíš nebyly.

Je tu prostě pokrok. Jsem nostalgik, ale loňským povozem dneska nikdo uhlí po Praze nerozváží; když jsem ještě nechodil do školy, tak se uhlí nevozilo skoro nijak jinak.

Chtít prosazovat mocí mermo železnici je jako nutit lidi, aby jezdili do Šanghaje lodí, nebo do Japonska Transsibiřskou magistrálou přes N

0 0
možnosti