Diskuze
Měl to být výstavní rychlík ČD, teď je z něj vlak-potížista. Už se i rozpojil
Děkujeme za pochopení.
J. Sovák
Nyní přicházíme již i o to poslední co nám ještě zbylo a to o pověst spolehlivého a kvalitního dodavatele, který plní lhůty a dohody. Stejné problémy jako mají vlaky mají i další oblasti průmyslu. Postavili jsme například v zahraničí tepelné elektrárny, které se ani za tři roky po termínu dodání nerozjely. Zkrachovalo proto již několik velkých českých společností a škody bude muset zaplatit náš stát protože se zaručil za dodávku. Je to již jedno, zničili jsme stát i jeho průmyslovou základnu a stali se státem rozvojovým.
J. Bejšovec
To je tak když někdo vyhrává zakázky za bakšiš. Pak je to křáp věčně v opravě případně neschopný provozu. Viz plzeňské porsche tramvaje pro prahu, nové lokomotivy pro ČD a nyní tohle vozidlo...
Z. Lapil
Ty mašiny už certifikát mají. Nejsem jediný, koho napadlo, že ho dostaly okamžitě poté, co si ČD místo nich na cesty do Německa pronajala Siemensovic Vectrony.
Z. Lapil
V podobné situaci mě vždycky napadne: musí-li někdo (ČD) dát ze zákona přednost nejlevnější nabídce, dostane levný šmejd.
Tímhle vlakem jezdím dost často a zvykám si jen pomalu. Nic vysloveně špatného se mi v něm nestalo (i když neotevřevší se dveře, je-li to k dalším dva vagóny a dvě schodiště, nejsou nic moc), sedí se v něm slušně, wi-fi i ostatní "služby" fajn, ale ze začátku mě dost znervózňoval podvozek. Do 140km/h dobrý, ale ve stošedesátce je závislý na precizních kolejích a jakákoliv nerovnost (výhybky) ve mě zpočátku budila dojem, že to brzy vezmeme do pole. Fakt je, že poslední dobou bývám mile překvapen, že se žádné hrůzy nekonají. Nevím, jestli jsem si zvykl nebo jestli se podařila nějaká úprava.
Shrnuto: má to všechno, co moderní vlak má mít, ale čiší z toho láce. S čímž se určitě svezl minimální zkušební provoz, levné součástky... Četl jsem: není problém vyrobit skvělý bourák za deset miliónů. Problém je vyrobit slušné auto za 200 000,-. S vlaky to bude podobné.
J. Holič
Ale produkty ŠT nejsou nejlevnější - většinou vychází dráž, než ověřená západní konkurence. Ostatně vzpomeňme si na lokomotivy. V době, kdy se podepisoval kontrakt, stály lokomotivy Taurus cca 100 milionů za kus dnes je cena za novou generaci (Vectron) dost podobná. Současná cena za české lokomotivy je kolem 200 milionů za kus a dodnes nejsou plně schválené a odladěné. CityElefanty patřily k nejporuchovějším vozidlům ČD až do doby, kdy přišly Pantery, které štafetu přebraly.
L. Novák 475
Co je český, to je hezký... Tak si stát koupí to naše, aby podpořil... koho vlastně?
Z. Vrba
380 může do Německa, jen holt nemůže na pár mostů a ne víc jak 120 km/h. Což je samozřejmě pro vlak, po kterém chce DB, aby jel 200 km/h, trošku problém.
J. Prečuch
Tak alespoň klon 109E čka v čele soupravy expresu NIM na koleje DB - Netz může. Což po tom porodu Škody Zátopek alias škopek je vlastně úspěch.
Pád kvality se dal čekat. Firmu vlastní neznámí investoři. Vlak je prošpikovaný čínskými součástkami. To by Siemens nedopustil.
Ještě že tě máme, Grci.
Jen je škoda, že už jsi v důchodu. Škodě by jsi byl jen ku prospěchu. Se svými znalostmi a vědomostmi bys ji ze šlamastyky vytáhl.
~
Ale ... možná není Škoda úplně ztracená! Třeba bys jí moh poskytnout alespoň cenné rady na dálku...
Pozveme sem do diskuse někoho z Plzně?
A to se tím ještě chlubíme. Šlendrián v celé státě od převzetí moci bolševikama v roce 2014. Gratulace.