Čtvrtek 25. dubna 2024, svátek má Marek
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Šéf VW volá po konci státní podpory dieselu. Měla by jít do elektromobilů, říká

Volkswagen se dlouho vezl na vlně naftových motorů, aféra Dieselgate ale vše před dvěma lety obrátila. Šéf nyní tlačí VW do elektrických a hybridních vozů a zároveň volá po zrušení podpory, jíž se nafta dlouhodobě těší od vlád.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

13. 12. 2017 17:01

Nema se podporovat nic. Akorat zase bude tunel od vsech k tem vsehoschopnym. Leda tak prispet beznohym. Ostatni za sve.

0 0
možnosti

14. 12. 2017 18:13

Souhlas. Ale smradlavé diesely ve městech bych zakázal.

0 0
možnosti

13. 12. 2017 16:50

Ale ona i výroba baterií je ekologicky špinavá. A jejich likvidace také. Na to ale přijdou až zase za 20 let.

0 0
možnosti

P. Burda

13. 12. 2017 18:26

Navíc v Norsku zjistili, že si lidé, potvoři jedni, dobíjejí auta cestou z práce - a tedy všichni najednou. Takže jim odpoledne kolabuje rozhodná síť jak dráty kroutí se sloupy, lidé tvoří kolony aut u dobíjecích stanic, protože každý potřebuje alespoň půlhodinu denně...

A to mají Norové přílivové elektrárny, u nás budou čmoudit tepelné.

0 0
možnosti

13. 12. 2017 16:48

Někde se ta elektřina ale vyrobit musí. Jestli si někdo myslí, že to bude z větru, tak asi nebudeme jezdit, když bude bezvětří. Byl článek, že i když je poměrně velký instalovaný výkon větrných elektráren, tak přispívají jen pár procenty do celkové výroby elektřiny. Také doba nabíjení elektromobilu je dlouhá a dojezd krátký. To prostě nenahradí klasické auto. Jediné řešení by bylo, kdyby byly výměnné baterie a na "benzínkách" by se měnily vybité na nabité. Muselo by se vyřešit, jak stanovit kapacitu baterie a tím pádem i cenu za energii. Baterie samotná by se neplatila. Kapacita baterie není stejná, ale dost razantně klesá s časem. Ale dovedu si představit, že by měla baterie jeden rozměr a nějaký manipulační rošt, na kterém by se vyměnila během pár sekund.

0 0
možnosti

13. 12. 2017 11:01

Nabíječka musí být součástí auta. Jinak je to utopie.

0 0
možnosti

J. Moravec 996

13. 12. 2017 9:53

Elektromobilita je nevyhnutelna. Je to logicky vyvoj. Pryc od rakovinotvornych jedu v ovzdusi. Penize za ropu budou investovany doma. Stop sejkum a ruskym agresorum.

0 0
možnosti

P. Burda

13. 12. 2017 18:32

Jak vyrobíte elektřinu? Bude foukat vítr právě tehdy, když budete dobíjet? Jak dlouho pojedete na předávací provoz (servisní tým, komplet nářadí) dejme tomu do Thouars?

Elektromobilita je slepá cesta, stejně jako benzín nebo diesel, jen trvání bude mít kratší (moje veštba).

0 0
možnosti

J. Lepka

13. 12. 2017 9:10

Vyhlásit podporu elektromobilitě je sice hezké, sehnat baterky ale již nemožné, výroba nestíhá. To si asi v Německu někdo vymyslel, že by dobíjení aut mohlo vyřešit přetoky při větrných bouřích, leč nedomyslel, že jim chybí přenosová soustava a ti prožluklí Poláci a Češi si namontovali regulační trafa.

0 0
možnosti

13. 12. 2017 8:00

přesuneme podporu od dieselů k elektromobilům...abychom je za pár let výrazně zdanili a za dalších pár let zjistíme, že i toto je slepá ulička...

0 0
možnosti

13. 12. 2017 6:55

Ten pán to má ve své hlavince trochu popletené, steně tak jako jeho germánští soukmenovci.

0 0
možnosti