Diskuze
Autobus, který čmoudil a protahovalo v něm. Před 40 lety vyjela v Praze legenda jménem Ikarus
Děkujeme za pochopení.
S24t23a19n22i36s11l59a38v 42T25o14m42á69š
Jezdil jsem za socializmu do práce autobusem 20 let, každý den 5 hodin na cestě, a tak něco o tom vím. Pokud se zde vzpomíná na 80.leta nebyl problém vytápění tak úplně chybou autobusů. V té době už jeli řidiči na úspory nafty, za což zřejmě dostávali odměny. A tak některým řidičům houby záleželo na cestujících, s nimž většinou vedli slovní válku a největší hajzlové měli úžasnou radost, když za volantem měli vytopeno a cestující mrzli.
Pět hodin jste jezdil Ikarusem?
Odkud kam, prosím vás? To jste ho musel tlačit - na lince Brno-Praha, což by tak odpovídalo 2.5 hodninám jedním směrem rozhodně nejezdily...
J. Lepka
Proč to neříct naplno, byl to bolševický křáp, původně konstruovaný pro maďarské roviny, zoufale podmotorovaný a díky RVHP rozšířený do světa bez ohledu na místní podmínky. Tak to vždycky dopadne, když je odbornost odpovědných nahrazována stranickou poslušností.
Ikarus měl motor Man a co se týče výdrže a životnosti vydržel víc než Karosa.Zeptejte se těch kdo s ním jezdili.To, že jeho ovládání bylo těžší než jízda s autobusy jako byla třeba Karosa či Šl11 je pravda, ale byl to držák.
P. Skokan
A v sovětském Svazu jezdí dodnes. Tam jsem viděl i poválečné stroje. Není nad vyspělou ropnou "velmoc", která neumí ani slušný autobus vyrobit... Ale jinak Ikarus byl děsnej krap proti Karose.....
Sovětský Svaz neexistuje. Asi tak čtvrt století - za tu dobu jsze si toho mohl všimnout snad i vy...
T. Beren
V DP Kačerov jsem v r. 1990 jako řidič krátce pracoval. Ikarus byl z pohledu řidiče autobusu nejvyšší level, neboť řidič měl v kabině teplo, zatímco kaštani mrzli. V Karosách tehdy mrzl často i řidič. Kultura cestování s MHD se od těch dob výrazně zlepšila.
Nebylo za komunistů všechno v pořádku. Nepochybně.
Ale geniální nápad dnešních Pražských radních, nakoupit tramvaje bez oken i bez klimatizace, na to tedy komunisté neměli.
J. Nový
Tyto kloubové autobusy nejezdily pouze jako městská hromadná doprava v Praze, ale v modrém provedení jezdily třeba mezi Hradcem Kr. a Pardubicemi
Potvrzuji. Pamatuju je i z meziměstských linek. Jízdní komfort z dnešního pohledu dost mizerný. Karosy jezdily lépe.