Čtvrtek 28. března 2024, svátek má Soňa
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Autobus, který čmoudil a protahovalo v něm. Před 40 lety vyjela v Praze legenda jménem Ikarus

Toto úterý uplynulo přesně 40 let od dne, kdy na linky pražské MHD vyjel legendární autobus typu Ikarus. Československé metropoli a dalším tehdy socialistickým městům je dodávalo Maďarsko. Trasy pražské hromadné dopravy brázdily přes dvacet let. Do provozu je kromě Prahy svého času nasazovalo i Brno či Ústí nad Labem.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Jezdil jsem za socializmu do práce autobusem 20 let, každý den 5 hodin na cestě, a tak něco o tom vím. Pokud se zde vzpomíná na 80.leta nebyl problém vytápění tak úplně chybou autobusů. V té době už jeli řidiči na úspory nafty, za což zřejmě dostávali odměny. A tak některým řidičům houby záleželo na cestujících, s nimž většinou vedli slovní válku a největší hajzlové měli úžasnou radost, když za volantem měli vytopeno a cestující mrzli.

0 0
možnosti

17. 1. 2018 15:48

Pět hodin jste jezdil Ikarusem?

Odkud kam, prosím vás? To jste ho musel tlačit - na lince Brno-Praha, což by tak odpovídalo 2.5 hodninám jedním směrem rozhodně nejezdily...

0 0
možnosti

J. Lepka

17. 1. 2018 10:16

Proč to neříct naplno, byl to bolševický křáp, původně konstruovaný pro maďarské roviny, zoufale podmotorovaný a díky RVHP rozšířený do světa bez ohledu na místní podmínky. Tak to vždycky dopadne, když je odbornost odpovědných nahrazována stranickou poslušností.

0 0
možnosti

17. 1. 2018 12:49

Ikarus měl motor Man a co se týče výdrže a životnosti vydržel víc než Karosa.Zeptejte se těch kdo s ním jezdili.To, že jeho ovládání bylo těžší než jízda s autobusy jako byla třeba Karosa či Šl11 je pravda, ale byl to držák.

0 0
možnosti

P. Skokan

17. 1. 2018 6:59

A v sovětském Svazu jezdí dodnes. Tam jsem viděl i poválečné stroje. Není nad vyspělou ropnou "velmoc", která neumí ani slušný autobus vyrobit... Ale jinak Ikarus byl děsnej krap proti Karose.....

0 0
možnosti

17. 1. 2018 15:49

Sovětský Svaz neexistuje. Asi tak čtvrt století - za tu dobu jsze si toho mohl všimnout snad i vy...

0 0
možnosti

T. Beren

17. 1. 2018 0:35

V DP Kačerov jsem v r. 1990 jako řidič krátce pracoval. Ikarus byl z pohledu řidiče autobusu nejvyšší level, neboť řidič měl v kabině teplo, zatímco kaštani mrzli. V Karosách tehdy mrzl často i řidič. Kultura cestování s MHD se od těch dob výrazně zlepšila.

0 0
možnosti

16. 1. 2018 22:52

Vůbec mi ta příšera nechybí , byl jsem šťastný, když dojezdila...

0 0
možnosti

16. 1. 2018 19:07

Nebylo za komunistů všechno v pořádku. Nepochybně.

Ale geniální nápad dnešních Pražských radních, nakoupit tramvaje bez oken i bez klimatizace, na to tedy komunisté neměli.

0 0
možnosti

J. Nový

16. 1. 2018 18:03

Tyto kloubové autobusy nejezdily pouze jako městská hromadná doprava v Praze, ale v modrém provedení jezdily třeba mezi Hradcem Kr. a Pardubicemi

0 0
možnosti

16. 1. 2018 18:45

Potvrzuji. Pamatuju je i z meziměstských linek. Jízdní komfort z dnešního pohledu dost mizerný. Karosy jezdily lépe.

0 0
možnosti