Diskuze
Jourová o kvalitě potravin: Británie a Skandinávie nechápou, kde je problém
Děkujeme za pochopení.
To vsechno je blabol. Kdyby byla v kazdem okrese kontrolni laborator, ktera by denne provadela kontroly skoncily by diskuze.
J. Kotál
Jourová chce ukázat, jak bojuje o české zájmy. Jednak to není zdaleka tak podstatný problém, když použité množství ingrediencí je uvedeno na obalu a jednak se Jourová probudila (asi chce konečně vykázat něco užitečného) a podle jejích slov "ten hlavní nápor na výrobce by měl proběhnout v druhé polovině tohoto roku a následně v roce příštím".
Příští rok můžeme platit vysoké sankce za nepřijaté migranty, že budeme řešit daleko závažnější problémy.
Ať se soudružka jourokomisařka nes.re do toho, co si já dobrovolně koupím. Dovedu si najít kvalitu i bez ní.
S. Vor
ve Skandinávii se také hodně pěstuje chutný chřest,který má široké použití....ukažte mi u nás a v EU pole,kde by se pěstoval,jó řepka ta holt jede...:-))
S. Vor
je tu ještě další praktické řešení...snažit se nejíst vůbec nebo minimálně.A co týče pití,pít vodu z vodovodu nebo z řeky.To je takovej českej mnohaletej přístup.
S. Vor
No,v Norsku je opravdu radost nakupovat,opravdu super a maximální výběr(řeč je o potravinách) Třeba tolik pekařských výrobků,spoustu druhů chleba přesně zabalených v příslušných papírových pytlíkách a ne jako u nás kde půlku zabalí do igelitu a zapaří se nebo ho pak strčí do mrazáku.Tolik druhů,sýrů,jogurtů,mléčných výrobků,radost nakupovat.
Já s tím problém nemám...jestli je na obalu napsáno přesně to, co daný produkt obsahuje, pak je vše v nejlepším pořádku. Záleží pak na každém spotřebiteli, jestli mu obsah produktu vyhovuje.
M. Zhoubný
Nabízím malým českým jarouškům novákům malý příklad.. auditor od Huntsmanna se podivoval, že cola chutná v Německu jinak než v USA. Pak pár set kilometrů přes jedny hranice k nám, a v té samé flašce obsah má zase jiný šmak.
Ne.. většina lidí, a dokonce ani Američané, neštudují písmenka. Vidí "svůj" obal a název, chce tedy obvyklou kvalitu, kterou očekává. To je právě obsahem toho pojmu "obvyklý". Na tomto chování běžného spotřebitele žvásty tržně liberalistických joudů nic nemění, Kunčoft není inšpektor s lupou na bleškami psané obsahy.. proč také, když etiketa neobsahuje srovnání s tou obvyklostí.
Sluší se podotknout výslovně, že toto je samozřejmě problematika zboží globálního a ne regionálních originálů, u kterých není potřeba řešit nějaké analogy. A vůbec nebudeme naznačovat, že splnění informační povinnosti musí být provedeno dostatečným způsobem, tj. musí to být čitelné i s korigovanou běžnou oční vadou. Nějaký šestkový mikrofont na pidinálepce je čirý alibismus.
Pani Jourova se s tim nesetkala, protoze kupuje jen mistni zbozi. Vzdyt ta zminovana drogerie neni temer vubec tuzemskeho puvodu. A vlastne, ona travi velky cas v Bruselu, tak kupuje asi Belgicke.
M. Zhoubný
Jste si jist, že ta drogerie nemá jen cizokrajné nápisy a je skutečně i vyrobena jinde, mimo Visegrád?
J. Novák 768
"To je naprosto logické a pochopitelné chování spotřebitele. To nejsou jen Češi. Na cenu se myslím dívají všichni spotřebitelé a trh si s tím musí umět poradit. My bychom byli velmi neradi, aby tlak na zvýšení kvality znamenal neúměrné zvýšení ceny.
To co mě na tom dráždí nejvíce je, že některé výrobky mají menší kvalitu a jsou nominálně dražší. Čech na ně vydělává déle než například Němec."
-
a) Ne nedívají. Právě proto mají nějkteré země kvalitu potravin vyšší, protože tam pro ně spotřebitelé nechodí v devadesáti procentech do hypermarketů a protože řeší co a odkud jí, což následně zvyšuje nabídku kvality i v těch hypermarketech.
b) To je tak socialisticko-populistický blábol, že člověk musí pochybovat o zdravém rozumu soudružky.
J. Zima 869
Blábol je, že jinde nekupují lidé potraviny v 90% v hypermarketu a nedívají se na cenu. Viz nedávný případ z Francie, kdy jistý řetězec zlevnil Nutellu o 70% a rvačky v obchodech musela řešit i policie.
Prodávat pod stejným označením jiné zboží je podvod. Drobně napsané složení s kryptickými označeními Exxx nestačí, neboť je velké množství lidí, kteří to vzhledem k věku, zdravotnímu stavu a stupni vzdělání nejsou schopni rozlišit. Pro prodávání méně kvalitního zboží ve stejném obalu není žádný důvod právě kromě okradení těchto spotřebitelů.