Diskuze
Česko bude mít první pumpy na vodík, palivo ale nikdo nevyužívá
Děkujeme za pochopení.
K. Novák 031
jak by vypadala nehoda auta na vodík?
občas se přece stane, že auto začne hořet
J. Lepka
Řešení je prosté, tak jako vás s LPG nepustí do podzemních garáží, nebudete s vodíkem smět do garáží, podjezdů, tunelů, ani na ulice ve městech. Bezpečnost především!
J. Moravec 996
Vodik neni vubec ekologicke palivo. Na vyrobu je zapotrebi obrovske mnozstvi energie ktera se vrati jen z 10%. Stat ma velky zajem na zavedeni vodiku. ten si doma nikdo nevyrobi a tak je nutne tankovat u cerpaci stanice a hned se to da zdanit. Elektrinu pro elektromobil si kazdy muze vyrobit sam ve FVE nebo nabit ze site za pakatel. To se danit jen tak nepodari.
Elektromobil s baterii je budoucnost a ja uz jezdim 2 roky ciste na elektrinu. Parada, zadne opravy, vymena cehokoliv odpada. 30Kc/100km. Ted cekam na Teslu 3. Snad v 2019 bude k mani.
J. Lepka
Zkuste trochu rozvést to dobíjení za pakatel, dost by mě zajímalo z čeho čerpáte informace. Mám jisté zkušenosti z energetiky a vím, že nezbytně nutná infrastruktura neexistuje a pokud ji bude chtít establishment vybudovat, neobejde se to bez investic v řádu miliard (a ne v korunách). Takže v současné době je to možné jen v rodinném domě s garáží a dost dimenzovaným přívodem a na noční proud a nesmí přitom mrznout, to celý povolený příkon protopíte. A FVE? To jsou fantasmagorie zelených blouznivců, bez elementárních znalostí fyzikálních zákonitostí. Okomentuji to jen parafrází ze Saturnina: Co budete, proboha, dělat, když nebude svítit Sluníčko? Tuplem v zimě.
Není pravda, že H2EV nepotřebuje baterii. Potřebuje menší baterii než elektromobil, ale rozhodně větší, než je běžná automobilová baterie. Důvodem je to, že jde vlastně o hybrid. Vodíkový článek dokáže dodávat jen určité množství energie a proto je potřeba při akceleraci dodat ještě energii odjinud. Stejně tak při brzdění je výhodné rekuperovat. Při startu je také výhodné jet nejprve čistě na baterii, aby měl článek čas se nastartovat, jinak je potřeba několik minut čekat. Přesněji by se mělo říkat, že H2EV je HEV s vodíkovým extenderem.
No tak to je snad logické, že u nás žádné auto na vodík nejezdí, když tu není žádná pumpa. :-D To je postřeh zhruba jako "zavedli jsme do naší vesnice elektřinu, ale ouha... nikdo tu nemá doma žárovky"!. Nejdříve musí být infrastruktura a posléze teprve spotřebitel.
Jinak fajn článek ... pokud by výroba vodíku byla ekonomicky dostupná, pak je toto rozhodně lepší řešení než elektromobily. (v současné situaci myšleno)
...reagoval jsem na větu "Česko bude mít první dvě veřejné plnicí stanice na vodík pro automobily. Má to ale háček. Na toto palivo u nás zatím nikdo nejezdí."