ZA VŠECHNO MOHOU CYKLISTI !?
Zřejmě to nemá ani exra citlivá čidla ani bleskové reakce.
A řidičskou intuici už vůbec.
Nevidím tam žádné místo odkud by mohla chodkyně s kolem nějak prudce "skočit" do silnice ze zákrytu.
porovnávat počty oběti samořiditelných a konvekčních aut je nesmysl. když už tak počet obětí na tisíc vozidel, nebo tak něco...
. . . řidič v dané chvíli sice seděl za volantem, pouze však hlídal systém a neřídil . . . Co zde znamená slovo "hlídal"?
V Praze, kde jsou polovina řidičů feťáci a fejsbůkáři a druhá vystresovaná z práce a pořád se někam honí, tak je nutné i na přechodu a na zelené sledovat oční kontakt, to si u takového auta nedokážu představit.
No, já tedy nevím, ale jsem Pražák, nefetuji a nefejsbukařím a vzhledem k tomu, že mám poměrně slušnou rentu, tak nejsem ani vystresovaný z práce a nikam se nehoním, takže, Stepanek, do které té vaší poloviny mě zařadíte? Nebo že by ještě byla nějaká další polovina Pražáků, hochu? :))
Chtěl jste snad napsat "soudruzi z USA", že? Zase jste to popletl, Lojzíku...
Je to jistě tragédie, leč nové, nevyzkoušené technologie ssebou vždy nesou jisté riziko.
Nicméně u samořiditelných vozů otázka nezní, zda je zavést do běžného provozu, ale kdy se zavedou. Možná to ale nebude tak brzy, jak optimisté očekávají.
Pokud nebude vsechen provoz rizeny roboticky a bude nekde fungovat lidsky faktor, tak to bude porad pruser. Clovek je spontanni a nefunguje podle nejakych algoritmu. Proste impulsivni chovani cloveka nelze jednoznacne vyhodnotit nejakym robotem.
Chodce roboticky neuřídíte ... :-)
A člověk taky funguje podle nějakých algoritmů svého software, jenž běží na hardware mozku. Ledaže ty algoritmy zatím neznáme, resp. zcela neznáme.
Dokonce bych řekl, že impulsivní jednání člověka spíš pochytá robot s mnohem rychlejšími reakcemi, než má člověk. To spíš predikce toho chování a jeho vyhodnocení je patrně zatím pro robota oříšek, který zkušený řidič řeší právě na základě praxe, zkušenosti a odhadu.