Diskuze
Chodkyně usmrcená autopilotem Uberu prý nečekaně vešla před vůz
Děkujeme za pochopení.
M. Sluka
To video jsem videl. Pokud jsem někde četl něco o autonomních systémech řízení, tak nikde nebylo uvedeno, že to bude využívat jenom spetrum záření, které vidí lidský zrak. Uváděli se ultrazvukové, infračervené, radarové, ... senzory. Tak aby řídící centrum automobilu mělo bez ohledu na světelné podmínky přehled o situaci kolem vozidla.
Podle mne jde o jednoznačné zlyhání výrobce automobilu a softvéru.
Je obecně známo, že za vše co se stane je odpovědný řidič, kterému je zákonem stanovena povinnost předvídat a jiné věštecké schopnosti. Něco takového nelze naprogramovat řídící jednotce autopilota, který by podle "povinnosti předvídat" nikam nedojel, možná by jel jen 20km rychlostí, nebo by odmítl vyjet i z garáže. Provoz na silnicích má jistou plynulost, svižné tempo a to vše je naprosto neslučitelné s lidským hazardováním a selháním. Na dálnicích se jezdí rychlostí nad 100km/h, v noci na tlumená světla, když hustota provozu neumožňuje jízdu na světla dálková. Všichni tak jedou vlastně naslepo. Nedovedete si přestavit ty hromadné havárie, kdyby se někdo rozhodl jet jen rychlostí, na kterou při tlumených světlech vidí a je schopen zastavit. Dopravní experti, policisté i soudci si teď můžou odsoudit pouze řídící jednotku autopilota a zavřít ji na 10 let do nějakého vězení. Bude to levnější než věznit člověka pro blbost jiného jedince a celého "ujetého systému".
M. Sluka
Pěkná blbost. Ten před váma přeci také svítí, ne? Takže vidíte to, co osvětlují předcházející automobily a pak to, co osvětluje váš automobil. Stejně tak vidíte obrysy ve světle protijedoucích aut.
Vraťte řidičák dříve než někoho zabijete!
To by mě zajímalo kolik lidí v ten samý moment na jiném místě zařvalo pod koly auta řízeného človekem..
J. Škodák
To, že chodec nečekaně vejde ve městě před vůz je častá příčina nehody. Ten systém musí přece reagovat na nečekané chování lidí, protože člověk není neomylný stroj!
P. Dvořák 553
Dobře, ale pořád tu pracuje fyzika a auto nemůže zastavit na pětníku. Pokud chodec vstoupil před vůz tak, že nebyl čas zabrzdit či se vyhnout, může být stroj sebenomylnější.
J. Nový
"podle ní náhle vstoupila do vozovky z neosvětleného místa."
.
Čidla v autě potřebují k rozeznání člověka světlo? V této době? Hmmmmmm
Ocekaval jsem, ze pocitac vozu bude mit mnohem rychlejsi reakci nez clovek...Takhle to vypada, ze ji ma stejnou nebo jeste horsi...
V tom moc pokrok nevidim...