Pátek 29. března 2024, svátek má Taťána
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Diesel bez filtru je jako auto bez brzd, říká vědec a odborník na emise

Dieselgate, zákazy vjezdu naftových aut do některých měst, rapidní pokles prodejů. Automobily na naftu jako by měly cejch vraha životního prostředí a zdraví obyvatel. Jenže nic není černobílé. „Je možné, že naftový motor je účinnější a vede k menšímu znečištění ovzduší než výroba elektřiny spalováním uhlí v elektrárnách,“ říká Michal Vojtíšek, vědec, vysokoškolský pedagog a odborník na emise spalovacích motorů.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

M. Mikulec

7. 5. 2018 14:17

Jak se tu rozčilují majitelé dieselů, jen proto, že takovou triviální věc jako škodlivost výfukových plynů, někdo řekl otevřeně. :-)) Pravdy bývají hnusné, viďte. Lepší je věřit doktorům a politikům a remcat na kuřáky. :-)

0 0
možnosti

7. 5. 2018 12:07

Ten příměr s brzdami je hodně dementní. Ale titulek hezky naláká, to zase jo. Jinak diesel do města není štastný, s tím souhlasím. Do traktoru, do kamionu a do osobních aut pro lidi, co mají velký nájezd na dálkových trasách ok.

0 0
možnosti

J. Moravec 996

7. 5. 2018 10:29

Kdyz jsou naftove motory tak ekologicke, tak zrusime tramvaje a metro a mame cisty vzduch...

Ten expert asi zije z vyvoje naftaku.

0 0
možnosti

7. 5. 2018 9:39

Podle mne je primarne dulezite, jak je nastaven system jako celek.

Priklad: Predstavte si, ze by kazdy vysavac musel obsahovat specialni filtr, s elektronikou, ktera po vyhodnoceni, ze filtr je jiz naplnen, zablokuje cely pristroj, a vymena je mozna jen v autorizovanem servise.

A pak se budete divit, ze se lide snazi system obejit, protoze originalni filtry a cena za vymenu je proste strasne moc draha.. (zvlast, kdyz se zjisti, ze elektronika tak jako tak vypne pristroj po urcitem casovem obdobi).... (viz naplne do tiskaren, nebo naplne do kavovaru)

Podle mne firmy zneuzivaji toho, ze po uzivatel se casto po zakoupeni vyrobku stava defakto rukojmi...

A stat by se mel nastavit normu, aby urcite dily mely univerzalni parametry, a byly snadno vymenitelne uzivatelem. Neboli cim lehci a levnejsi udrzba/vymena, tim mene se budou lide snazit to z ekonomickych duvodu obejit..

0 0
možnosti

M. Mikulec

7. 5. 2018 8:29

Konečně to někdo řekl a napsal naplno. Pak se tu vyrábí protikuřácká hysterie, když největší problém je spalování nafty. Benzin ma přesně definované parametry, včetně bodu varu, ale nafta je jen něco hnusneho ze dna destilacniho kotle.

0 0
možnosti

F. Houžňák

7. 5. 2018 9:29

Ale nelži, nafta je stejně dobře definovaná jako benzín, navíc do benzínu se přidávají kvůli spalovacím charakteristikám aromáty jako je karcinogenní benzén a další svinstva. Hlavně si zanadávat, žejo.

0 0
možnosti

7. 5. 2018 7:51

Takze mi chcete tvrdit, ze stejne stary diesel autobus ma nizsi emise nez stejne stare diesel osobni auto? No to snad ne.

0 0
možnosti

Typický henleinovec,co klade nesplnitelné požadavky

0 0
možnosti

7. 5. 2018 7:39

do města malý benzinový hybrid, venku kamion s dýzlem. autobusy cng nebo pb

0 0
možnosti

F. Houžňák

7. 5. 2018 7:18

Pan "expert" účelově lže, protože dobře ví, že hodnoty 40 mikrogramů/m3 pro NOx, které jsou překračovány na několika místech v Německu, jsou zcela nesmyslně nízké a ještě k tomu zpravidla měřené v místech, kde se nikdo nezdržuje. O pár metrů vedle je i tahle nesmyslná norma dodržena. Povolené hodnoty NOx pro pracoviště, tedy pro místa, kde se zaměstnanci zdržují 8 hodin denně, jsou víc než 20x vyšší, totiž 980 mikrogramů/m3. Holt pravdomluvný a neúplatný expert.

0 0
možnosti