Čtvrtek 18. dubna 2024, svátek má Valérie
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Jak Flixbus ovládl Evropu. Příběh autobusového gigantu, který vyjel proti Jančurovi

Ještě před deseti lety by autobusový dopravce Flixbus nemohl existovat. Německý zákon z roku 1934 neumožňoval, aby se na trhu objevila firma, která by konkurovala železničnímu kolosu Deutsche Bahn. Zásluhu na deregulaci trhu má hlavně společnost DeinBus, která na sebe strhla mediální i politickou pozornost. Flixbus sice přišel na trh později, ale spolkl veškerou konkurenci a nyní slaví úspěch. Expanzi Flixbusu do zahraničí pomohly rozhodující investice a agresivní cenová politika.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

M. Půbal

7. 6. 2018 17:26

Flekbus je ve skutečnosti pouze prázdná skořápka, naplněná spekulativním kapitálem. Cílem tohoto "dopravce" není rozvoj trhu a blaho zákazníků, ale vyssátí trhu. Úroveň servisu mohla mnohým napovědět. Pokud se jim podaří trh zlikvidovat, svůj podíl na trhu snadno přeprodají a půjdou dál. Čeští pepíci, co nejdřív uspořili svých pár šušňů, zaplatí o to víc. A to svému novému monopolnímu dopravci. Tyhle firmy může podporovat jen duševně slabý.

0 0
možnosti

A. Alda

7. 6. 2018 16:00

Ne cena, ale pohodlí rozhoduje o tom, zda pojedu Flixbusem nebo Regiojetem nebo s ČSAD.

Flixbus jednoznačně vyhrává. Dá se tam sedět, dají se natáhnout nohy, člověk se může i otáčet a hlavně se tam dá v klidu spát. Musím jezdit každý den jednu hodinu do práce a jednu hodinu zpět, takže to u mne Flixbus vyhrává na plné čáře. I kdyby byl trochu dražší než Regiojet, dal bych mu přednost.

0 0
možnosti

8. 6. 2018 10:28

No to nevím, jel jsem z Plzně do Prahy žluťákem a z Prahy do Lipska zeleňákem. A komfort se tedy vůbec nedá srovnávat. Regiojet je jednoznačně pohodlnější. Navíc u Flixbusu 20 minut sem dvacet minut tam, to se vůbec neřeší. V obou směrech spoždění.

0 0
možnosti

7. 6. 2018 15:34

Líbí se mi "střet s Jančurou". :-) Jaký ? :-)

Veškerá konkurence jezdí v Brně na Zvonařku. Jen Flixbus tam, kam jezdí jen Jančura: ke Grandu. Mohl by mi někdo vysvětlit, jak je to možné, ledaže by se Flix dohodl s Jančurou ? :-)))

0 0
možnosti

7. 6. 2018 15:46

Protože může. Žádný dopravce nemá monopol na místo konečné stanice.

0 0
možnosti

V. Církva

7. 6. 2018 13:29

Takže v Evropě vzniká monopol díky dumpingovým praktikám velkých firem a nikomu to nevadí. Pokud existuje nějaký antimonopolní úřad a programy podpory malých firem, měl už dávno zakročit.

Jinak totiž brzy nebude Regiojet ale jedna monopolní firma, kde už cena ale především kvalita služeb nebude tlačena konkurencí. Kdybych jezdil busem podpořil bych dnesnRegiojet.

0 0
možnosti

J. Novák 801

7. 6. 2018 14:22

Zasáhne se jen pokud konkurence slíbí, že bude sypat víc, než monopolní firma...

0 0
možnosti

7. 6. 2018 12:43

Žlutý Spasitel si nyní užívá medicíny, kterou dříve tak rád ordinoval jiným.

0 0
možnosti

J. Novák 801

7. 6. 2018 14:19

Ještě kdyby tak Jančurovi chcípla koza, to by bylo radosti!

0 0
možnosti