Pátek 29. března 2024, svátek má Taťána
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Kamiony by podle Ťoka měly vozit méně nákladu, chce snížit hmotnostní limit

Ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) chce snížit maximální limit pro hmotnost nákladu kamionů na českých silnicích. V Česku lze vozit až 48 tun nákladu, což je jeden z nejtěžších nákladů v Evropě. Státy EU dovolují na jeden kamion v průměru 42 tun. Kamiony jsou podle Ťoka jednou z hlavních příčin špatného stavu tuzemských vozovek. Návrh už podpořila většina členů hospodářského výboru. Nyní chce ministr diskutovat s dopravci. Česmad ale návrh odmítá. Píšou to úterní Hospodářské noviny.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Š. Apolen

10. 7. 2018 16:25

Kdyby se podařilo dostat železnici znovu do provozuschopného stavu, nebylo by potřeba tolik kamionů. To, co železnice předvádí, není rozhodně provozuschopný stav. Dokonce jim spadne železniční jeřáb z pešunku.

0 0
možnosti

11. 7. 2018 6:08

Žijete v omylu. Hlavní důvod proč jsou kamiony tak oblíbené je, že slouží jako pojízdné mezisklady. Firmy chtějí zboží na přesný čas, třeba Škodovka a to dráha prostě nezaručí. ,Nic víc a nic míň za tím není.

0 0
možnosti

10. 7. 2018 13:20

Pan Ťok by měl přestat přemýšlet o volovinách a snažit se, aby silnice, dálnice a železnice byly včas a pořádně postaveny a opraveny. Všechno ostatní je nezajímavé.

0 0
možnosti

J. Lepka

10. 7. 2018 12:43

Pozoruhodné, stále se hovoří o potřebě maturity z matematiky a zde jeden z "odborníků" té nejschopnější vlády v historii, která nekecá a maká, jen tak mýrnix dýrnix plácne do světa kravinu, která ho usvědčí z absolutní neznalosti trojčlenky. Milý ministře, pokud snížíte nosnost jednoho auta o deset procent o kolik % se navýší celková potřeba aut na českých silnicích, aby objem (v tomto případě samozřejmě váha) přepravovaného nákladu zůstala stejná? Tipnu si : učivo 6.třídy?

0 0
možnosti

10. 7. 2018 11:59

Ministrem dopravy by neměl být někdo, kdo neumí počítat a odborné poměry trakce redukuje pouze na výroky o hmotnosti nákladu. Kvalita a opotřebení vozovky jsou ovlivnitelné především konstrukcí, použitým materiálem a kvalitou provedení. To jsou oblasti ve kterých má ČR tradičně mnoho nedostatků a ministerstvo dopravy špatné svědomí, které neočistí populistický výrok o hmotnosti kamionů.

0 0
možnosti

10. 7. 2018 11:07

Pokud vím, 13,6 návěs smí vézt maximálně 24 tun. Nad 40tun potřebujete podvalník, jestliže převážíte tank.

0 0
možnosti

J. Nový

10. 7. 2018 10:20

Snižme hmotnost nákladu, projede víc kamionů, aby odvezly ten rozdíl. Spálí více nafty.....

0 0
možnosti