Diskuze
MHD zdarma kolony nezkrátí, tvrdí odborníci. V Evropě to nemá obdoby
Děkujeme za pochopení.
C. Sangrail
Rád bych se zeptal autora článku pana Pavce, zda jde o zprávu, či o komentář. Formát na první pohled budí zdání prvé možnosti, ale ve skutečnosti už nadpis a první věty manipulují čtenáře v neprospěch návrhu ČSSD, konkurenta majitele LN... Co je "srovnatelné" velké město? V Praze žije cca devítina obyvatel ČR. V Tallinnu (MHD zdarma už roky) žije asi čtvrtina obyvatel Estonska. Obě města tedy koncentrují velké procento obyvatel a tvoří markantní rozdíl oproti "provincii". Obě mají hustě zastavěné centrum, v němž dominuje turismus, obě jsou centralizovaná, což znamená, že automobilová doprava míří ráno do města a odpoledne z města. Oběma městům chybí obchvat. Atd.
J. Moravec 996
Do voleb se to neuskutecni a pak se na to zapomene. Nejake hlasy to prinese.
Ja slibuju pivo zdarma.
Kolik lidí přesedne z auta do tramvaje, aby ušetřili deset korun denně?
C. Sangrail
A dvě hodiny nervů a času, který se dá využít produktivněji, než pátráním po neukázněných chodcích, čekáním na zelenou, popojížděním, přeřazováním a dalšími aktivitami, které člověka nikam neposunou. Kdybych si v tramvaji třeba jen přečetl noviny nebo prohlédl e-maily v mobilu, bude to mnohem líp využitý čas než řízení auta.
Praha neví, na rozdíl ostatních diskriminovaných obcí, co z penězi. Takže MHD zdarma logiku má.
Největší problém by byl s bezdomovci, kteří by rádi v útulných tramvajích a metru "byvakovali".
Zatím je lze vypudit pod záminkou, že nemají platné jídenky.
J. Brožek
Rozporuplné jsou ovšem některá tvrzení, které zde zaznívají. Např. že lidi pojedou, i když nikam jet nepotřebují - pokud se to týká lidí, kteří dnes mají předplacenou jízdenku (což jsou rezidenti), tak v tom žádný rozdíl nebude - jednotlivé jízdy mají tím pádem zadarmo tak jako tak. Tvrzení, že pokud řidiči mají peníze na palivo v městském provozu, mají i na MHD je už úplná blbost. Po Praze jezdí obrovské množství služebních aut, kde platí palivo zaměstnavatel a tedy zaměstnanci mají cestu zdarma. Takže důvod proč jet autem a ne MHD je mnohdy i ten, že MHD je to dražší než autem. Atd.....
J. Moravec 996
U tech lidi bez nutnosti nekam jet se jedna o bezdomovce, kteri by svuj trvaly pobyt presunuli do MHD. Takovy litacku nemaji. I druha cast vasi uvahy neobstoji. Kdo jezdi autem, nechce jezdit se sockami. Kdyby to bylo zdarma, tak by kvalita cestujicich jeste klesla a pak by tuplovane nejezdil MHD. Nejspis by par lidi nechalo auto stat a pouzili MHD. Pak by se autem jezdilo lepe. Socky do mhd a ostatni autem.
O takové drobnosti, že doprava prostě nikdy zdarma nebude ani nemluvě. Jedná se prostě o další sociální dávku, kterou zaplatí daňoví poplatníci. A ono to navíc stejně neprojde.
To je .ůl, to snad ani není možné. Prý kdyby 100.000 lidí změnilo adresu, tak se to Praze díky přílivu daní finančně vyplatí. Aha, takže by to Praze zaplatili mimopražské obce, kterým by ty peníze odtekly. Mimochodem to může pak být i obráceně. Lidé, kteří v Praze nebydlí ale dojíždějí se přihlásí k trvalému pobytu u rodičů, prarodičů aby měli dopravu MHD zdarma.
J. Brožek
A co je na tom obráceně? Když se nahlásí do Prahy, tak za ně Praha ten příspěvek dostane a to je přesně to, co říká.
Ten Landovský je opravdu hovádko boží. Tohle dělá náměstka na ministerstvu války a chtělo by to šéfovat rezortu zahraničí. No jasněěě.
Čechy,pronajato pro experimenty,a co bude až se vrátí krize soudruzi? Korumpovat voliče z cizích peněz a co až nebudou k mání, budeme znárodňovat?Matematika se okecávat nedá to už soudruzi jednou zkoušeli a jak jsme dopadli ,blbec na hradě a v podhradí oligarcha!!!!!
J. Lepka
Naprostá krávovina, dopravní prostředky jsou ve špičkách už tak narvané, že jen navýšení o cca 5% pasažérů se tam nevejde. Takže co zbývá : nasadit další tramvaje a autobusy, tramvaje jsou mj. limitovány kapacitou kolejí a napájecím vedením ( podívejte se ve špičce do Ječné) a další autobusy jen přilijí oleje do ohně, tedy do přispějí k další zácpě, on totiž autobus nemůže třeba tak rychle akcelerovat, jako osobák, aby se tam lidé nepomlátili.
J. Brožek
Nesmysl. Věšina jich jezdí poloprázdné. Stoupněte si do Vodičkové a koukejte, kolik lidí je v tramvajích, co projíždějí. Jistě, některá tramvaj je v některém čase plná. Ale to je výjmečné.
Stačí se podívat do jiných metropolí - třeba metro v Tokiu, nebo Londýně, kolik lidí se tam dá nacpat. A popravdě i u tramvají by stačilo zrušit nesmyslné dvoumístné sedačky, kde si stejně každý sedne na tu první do uličky, a hned by se tam vešlo o 50% víc lidí. A u busů je to přesně stejné.