Čtvrtek 18. dubna 2024, svátek má Valérie
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Kanál, který chce Zeman, by stál 582 miliard. Připojení Labe by bylo rizikové, tvrdí ministerstvo

Projekt vodního kanálu Dunaj-Odra-Labe je podle ministerstva dopravy ekonomicky efektivní. Jako výhodné se jeví především propojení Dunaje s Odrou. Vyplývá to ze studie, kterou úřad připravoval dva roky. Ministerstvo to v pátek oznámilo v tiskové zprávě. Stavba kanálu by vyšla na 582 miliard korun. Stavbu kanálu dlouhodobě podporuje prezident Miloš Zeman, proti stavbě vystupují ekologové.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

20. 10. 2018 20:48

Jedná se o projekt, jehož první verze se objevila v c.k. monarchii. Za tu dobu byl projekt několikrát "oprášen" a nikdy nerealizován. V současné době by asi lodní doprava stěží konkurovala již fungující železnici a dalším druhům dopravy. Takže mnoho povyku pro nic.

0 0
možnosti

22. 10. 2018 19:43

vše má svůj čas, monokultura ve všem je špatně. Voda strategická surovina.

0 0
možnosti

20. 10. 2018 12:12

Kanál za 582 miliard když částku podělíte kurzem € tak žádné drama. 20 miliard €. Letiště V. Brandta 6,5 miliardy.

0 0
možnosti

21. 10. 2018 6:50

wiki: "Letiště bylo plánováno na obsloužení 34 milionů cestujících ročně."

Jak velký by byl zájem o dopravu na D-O-L ?

Baťa si svého času udělal kanál na lodní dopravu těžkých nákladů, když to mělo smysl. Dnes je převážně využíván k rekreační plavbě.

0 0
možnosti

20. 10. 2018 9:30

Pro ty co si pletou Baťův kanál s navrhovaným kanálem D-O-L poznamenám, že se má jednat o paralelní samostatný kanál široký 50-60m s plavební hloubkou 4-5m. Takové Gabčíkova na Moravě. On to nikdo z povodí jako s.p. podléhající politikům neřekne do tisku na plná ústa, ale na takovou stavbu není v řece Moravě voda a nebude.

Co na to hydrologové :

https://www.limnospol.cz/useruploads/26_03.vlp_vm_sumpe_hp_02.pdf

0 0
možnosti

I. Lyčka

19. 10. 2018 20:42

A nebylo by lépe nejdříve dokončit dálniční síť?

0 0
možnosti

20. 10. 2018 5:26

A nebylo by lépe to provádět současně? Celkem dobře lze dobudovávat dálniční síť společně s přípraovu a relaizací dalších staveb. Proč tedy hovoříte o nějaké podmíněnosti, co dříve a co později?

0 0
možnosti

19. 10. 2018 18:27

Studie (o efektivitě “kanálu”) byla zpracována v souladu s usnesením vlády z ledna 2011, které má zabezpečit potřebné podklady pro posouzení vodního koridoru a pro rozhodnutí o zachování či vyjmutí z územní ochrany. Jednalo se o vládu pod vedením premiéra Petra Nečase byla od července 2010, kdy ji jmenoval prezident republiky Václav Klaus, po dobu tří let vládou České republiky. Měla středopravicový charakter, v rámci koalice na ní participovaly tři politické strany – Občanská demokratická strana, TOP 09 a od května 2012 také LIDEM – liberální demokraté, jejíž členové původně zastupovali Věci veřejné, v poměru křesel 6:5:4...

0 0
možnosti

20. 10. 2018 5:30

No jo, ale vykládejte to bandě primitivních antizemanistů či dokonce antibabišovců (i když nevím, co přesně by měl mít Babiš s touto stavbou společného, přesto se najdou trubci, kteří ho za to kritizují)! Je zhola nemožné, aby ti ekoteroristé byli schopni cokoliv pochopit, co je proti jejich jasně danému pravidlu být vždy a všude proti všemu.

0 0
možnosti

19. 10. 2018 16:21

S ohledem na blížící se klimatický kolaps je takový projekt nesmyslným utrácením peněz. Uvedené prostředky by se měly intenzivně investovat do urychlené dekarbonizace ekonomiky a do bio/geotechnologií záchytu oxidu uhličitého.

0 0
možnosti

J. Lepka

19. 10. 2018 16:26

Ta dekarbonizace ekonomiky je ale stejná blbost. Maximálně se podaří za nesmyslně rozházené peníze ztratit konkurenceschopnost, protože jiné ekonomiky (Indie, Čína, Indonesie, Tchaj van) ppodobné fóbii nepodlehnou. A navíc omezením CO2 dosáhnete leda omezení růstu rostlin, fotosyntéza víte.

0 0
možnosti

J. Lepka

19. 10. 2018 16:16

Ekonomický smysl by to možná mělo před takovými 200 lety, kdy jakýkoliv šinágl uvezl mnohonásobně víc než povoz, přičemž nároky na tažnou sílu obvykle pokryl jeden kůň. Aby měla vodní cesta dnes smysl, musel by ten kanál být široký tak 40-50 metrů s hloubkou nějakých 5 metrů. Mohl by mi nějaký obhájce hradních nesmyslů prozradit, kde se vezme ta voda nutná k napájení téhle hlouposti? V posledních cca 5 letech je už Labe v Děčíně nesplavné od června ( letos nejspíš ještě dřív). Zřejmě MZ pochopil ze Saturnina jen tu pasáž o posílání labské vody do Hamburku v sudech.

0 0
možnosti

20. 10. 2018 5:33

No, Lepka, zkuste si přečíst něco o historii tohoto projektu a pak mluvte o "hradních nesmyslech". To, že o tom Zeman veřejně mluví či mluvil, ani zdaleka neznamená, že je to jeho nápad. Ale ta historie se zřejmě nehodí do vaší jasně nalajnované "představy" že?

0 0
možnosti

19. 10. 2018 15:59

V dobách, kdy Česko trpí suchem a nedostatkem vody, by bylo šílenstvím vybudovat takové široké kanály. Voda by tím rychleji opustila naši zem. My se naopak musíme soustředit na projekty, které by vodu u nás zadržely.

0 0
možnosti

19. 10. 2018 15:53

Mě stačí víc než dost ten sprostý Zemanův kanál. Ten vodní není třeba . Stejně není voda.

0 0
možnosti

19. 10. 2018 15:50

Bože, to je kravininum .. !

0 0
možnosti