Pátek 29. března 2024, svátek má Taťána
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Škoda rozplétá hlavolam. Nestíhá výrobu a může přijít až o 200 tisíc zákazníků, ale stavba nového závodu je riziková

Už na listopadové dozorčí radě automobilky Škoda se má rozhodnout, zda se firma pustí do budování nového zahraničního závodu. Škoda totiž nestíhá vyrábět nové vozy, a část zákazníků proto odchází jinam. „Čekáme, že i letos přesáhne poptávka naše výrobní možnosti. Důsledkem tak budou delší dodací lhůty,“ řekla LN mluvčí automobilky Kamila Biddle.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

6. 11. 2018 18:39

Už se něco říkalo, že výrobu přesunou daleko na východ, hold levná pracovní síla zvítězila. Oni to tam levně vyrobí a nám to pak draze prodají se speciální škodováckou přirážkou pro Čechy.

0 0
možnosti

5. 11. 2018 18:27

Tak Škoda nám nestíhá vyrábět, ale kolik mají na Milovickém letišti aut se nikdo nepochlubí. Nevim, kdo to může kupovat, jedině firmy, který mají peníze na rozhazování.

0 0
možnosti

5. 11. 2018 11:43

Proč přesně je stavba nového závodu riziková? Že by už konečně sami přišli na to, že jim klesají prodeje (mluvím o českém trhu). Pro mě už škodovka dávno není to co bývala, poslední dobou je to samé zklamání, nemyslíte?

0 0
možnosti

1. 11. 2018 8:54

Nejde mi teda moc do hlavy, proč má Škoda mít takovou prodejnost, když samotný šéf Škodovky prohlásil, že jim "ujel vlak", jelikož Škoda zaostála v několika odvětvích vývoje. např. elektromobilita, a najednou toto prohlášení záhadně zmizí z internetu, copak tu smrdí?

0 0
možnosti

29. 10. 2018 18:30

Já se upřímně divím, že nestíhají vyrábět, to mají tolik státních zakázek? Normální člověk přeci za ty peníze může nakoupit mnohem lépe u konkurence, nebo se pletu?

0 0
možnosti

30. 10. 2018 8:24

Jistě.

Ale nebudete mít největší kufr ve třídě.

0 0
možnosti

28. 10. 2018 19:22

Tak hlavně tu novou fabriku postavte ve středních čechách, kde je 1% nezaměstnanost. I tak tam asi najdou samé "kvalifikované" pracovníky:)))

0 0
možnosti

28. 10. 2018 18:15

Podľa mňa by dobrá investícia bola na východnom Slovensku. V súčasnosti je totiž najväčší problém kvalifikovaná pracovná sila. Na východe Slovenska by s ňou však nebol žiadny problém. Jednak je na východe Slovenska najvyššia nezamestnanosť, ale hlavne je tu veľký potenciál v susedných štátoch. Z Košíc je to všade blízko - do Poľska, na Ukrajinu, do Maďarska, Srbska, Rumunska či Bulharska. V našom meste na Považí sú napr. teraz "hitom" pracovníci zo Srbska a Bulharska. :-)

Najväčším problémom pri rozhodovaní sa o výstavbe nového závodu sú však elektromobily. Nikto teraz nevie, aký bude vývoj ich predaja - určite však nebude lineárny. Keby sa aj škodovka v elektromobiloch presadila, tak ich výroba je menej náročná na pracovnú silu. Netreba montovať zložité motory a prevodovky. Takže so súčasným počtom pracovníkov by dokázala vyrábať o desiatky percent áut viac. (Batérie zase budú musieť skladať roboty - jednak kvôli cene, a kvôli monotónnosti práce.)

0 0
možnosti

28. 10. 2018 18:44

Čo sa týka elektromobilov,vývoj bude podobný ako u mobilných telefónov,televízorov či iných druhov spotrebného tovaru.Keď sa cena elektromobilov zníži na úroveň naftových áut (čo koncern Volkswagen avizuje už o niekoľko rokov), spaľováky budú asi tak "moderné" ako hlúpe telefóny v ére smartfónov.Alebo čiernobiele CRT obrazovky v ére plochých televízorov. Samozrejme vždy sa nájdu staromilci, čo radšej zostanú pri staršej technológií, ale záujem drvivej platiacej väčšiny sa presunie k technológii novej. Súčasná situácia sa dá prirovnať k horúcej /horké/ vode tesne pred tým, než sa začne variť. Pár bubliniek sem-tam.To sú tie nové elektromobily, ktoré sa občas predstavia. Ale po roku 2020 sa voda začne variť. Pretože každá automobilka, a v Európe sa ich teraz predáva aspoň 20, avizuje do roku 2025 aspoň 10-15 nových modelov elektromobilov.To jest za najmenej 300 modelov elektromobilov či hybridov do roku 2025.To je ale skôr pesimistický odhad. Optimistický by bol niekde okolo 400 modelov.

0 0
možnosti

J39i94ř12í 46K86o44p46i53s

28. 10. 2018 13:48

"„Není možné, aby trh rostl donekonečna,“ konstatuje Juříček" - zvláštní, tak na co potřebuje další pracovníky, zejména ty finančně nenáročné ze zahraničí?

0 0
možnosti

J. Moravec 996

28. 10. 2018 9:19

Vetsina automobilek stavi fabriky blizko odbytu. Korejci prisli do Evropy. Tak Skodovka muze jit treba do Nemecka. Tam se jich stejne proda nejvic. Ale Skodovka by mela investovat do elektromobility. Spalovak uz vyhasina a pujde do muzea. Tak hosi, hop hop, vyvijejte EV.

0 0
možnosti

28. 10. 2018 10:18

Elektro je na velky prd, spravna cesta je vodik!

0 0
možnosti

V. Kotas

28. 10. 2018 8:55

Trh s automobily je přesycený a mnoho lidí nemá zájem ani peníze na to, kupovat si každých 5let nové auto- tedy pokud se ještě dá říkat těm přetechnizovaným vozítkům a se zbytečnou elektronikou, litrovými tříhrnky pod turby, ještě auto.

0 0
možnosti

V. Václav 053

28. 10. 2018 8:57

vy jste ten článek nečetl, já vám tedy stručně nastíním o čem je: automobilka nestačí dodávat své výrobky pro velký zájem zákazníků

0 0
možnosti