Pátek 19. dubna 2024, svátek má Rostislav
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

V Česku se začne od roku 2023 vyrábět VW Passat, výroba Karoqu se přesune do východní Evropy

Volkswagen přesune do roku 2023 výrobu vozů rodiny Passat do závodu české automobilky Škoda Auto v Kvasinách, kde se budou vyrábět spolu s modely Škoda Superb a Kodiaq. Oznámil to na páteční tiskové konferenci šéf koncernu VW Herbert Diess. V Kvasinách se v současnosti vyrábějí také modely Škoda Karoq a Seat Ateca. Jejich výroba se má přesunou do nového závodu Volkswagenu, který by se měl nacházet ve východní Evropě. Jeho místo zatím nebylo vybráno.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

28. 11. 2018 9:59

Je jedno, kde se ty koncernové nesmysly budou vyrábět, pokud nezmění přístup a ceny, tak to stejně budou kupovat jen firmy, nebo ne? Proč by jinak bylo tolik odstavených aut na Milovickém letišti? To opravdu někdo věří těm problémům s emisními normami? Mě to spíš přijde jako zástěrka pro neprodané kusy, co myslíte vy?

0 0
možnosti

J. Moravec 996

16. 11. 2018 20:02

Spalovak se uz zacina rusit a nastupuje elektromobilita. Do Ceska se presune neperspektivni vyroba a tudiz riziko ze ty kramy nikdo nebude kupovat. Kdo se kdy svezl s EV, ten uz klepave, ramusici a smradlave auto nechce. Bude to uplne stejny prechod jako z Trabantu na 4-takty v NDR. Brzy budou lidi ohrnovat nos nad historii. Coze, vy jeste jezdite spalovakem? To vam teda nezavidim.

0 0
možnosti

J. Krajíček

16. 11. 2018 22:37

Proto se na Octavii čeká cca půl roku...

0 0
možnosti

16. 11. 2018 14:53

Prodej aut už klesá a plochy jsou plné neprodejných aut.

0 0
možnosti

V. Václav 053

16. 11. 2018 14:56

plochy plné aut která zatím nemají homologaci, prodejná samozřejmě jsou a prodají se bez problémů

0 0
možnosti

16. 11. 2018 10:38

U Mladé Boleslavi stavi Číňani velkou továrnu na baterie, tak uvidime.

0 0
možnosti

16. 11. 2018 9:12

Podle nadpisu by člověk řekl, že se v Česku postaví závod na výrobu VW Passat.

0 0
možnosti

J. Brožek

16. 11. 2018 8:55

Z hlediska celkové výroby (aut) v Česku to jsou až nečekaně dobré zprávy.

Znamenalo by to, že se prostě postaví nový závod v Bulharsku (spíš v EU než mimo), tam se přesune výroba jednodušších modelů a rozšíří se výroba superbů u nás a vedle nich se tam v uvolněných kapacitách budou vyrábět pasaty. Linka se tak nebude muset ani moc přestavovat, dílů mají hodně společných - a do budoucna určitě víc, než třeba se superbem yeti či karoq.

To vše tedy znamená zaměření na auta s vyšším standardem. Takže tohle se povedlo.

0 0
možnosti

16. 11. 2018 8:18

A kdo tam bude pracovat? Už teď se to neobejde bez dovážení Ukrajinců. Nebylo by lepší postavit to tam, kde je pracovní síla?

0 0
možnosti

16. 11. 2018 9:12

Chce to číst celý článek...

0 0
možnosti

J. Nový

16. 11. 2018 8:08

Už ty autolinky stačí. Nezaměstnanost je rekorně nízká a dalším dovozem cizinců akorát znepříjemníte život občanům míst, kde se tyto linky budou nacházet.

0 0
možnosti

K. Stržanovský

16. 11. 2018 5:45

Němcům vyrobíme Passat, dostaneme za něj dvě stě tisíc a oni si ho pak prodají za půl milionu. Takhle se té montovny nezbavíme.

0 0
možnosti

V. Václav 053

16. 11. 2018 14:57

začněte podnikat v kosmických technologiích a všem to natřete

0 0
možnosti