Diskuze
České dráhy následují krok konkurence. Jízdenky začaly prodávat jako letenky
Děkujeme za pochopení.
Každé dva roky jiná cenová politika. Nikoliv ceny, to bych chápal. Ale překopat to, zrušit, zavést, ........ manuál na sto stran pro pokladníky i obecenstvo cestovatelské!!!
No, to se pozná dobrá firma!
Z. Lapil
Takhle souhlas :-).
Docela jsem na to zvědavý. Všiml jste se, snad dokonce včera, článku, že ty slevy nebudou zveřejňovat?
Zoufalá křeč SŽDC. Buď nula od nuly pojde, nebo z otravování cestujích budou mít plus 15%. A těch 15% je bude stát právě to rozjetí a provoz systému. Již dnes se ví, kdy jsou sedla v požadavcích cestujících. Jenže potom to sleva zaplní a zas může kancl bádat a bádat.
Je jasné, že u ČD nepracuje žádný obchodník, ani to nejde, socialismus jen krajsky plní dopravní obslužnost. Kanceláře potřebují vymýšlet!!! Kanceláře potřebují zrušit.
Mám nejasný dojem, že tímto se počet strojvůdců a personálu údržby nezvýší. Čísla si každý zájemce najde. Mezi fýry je cca 12% penzistů a přesčasy rostou ........ a oni Flexi!
Bude sleva ze slevy, bude možná kontrola z nebe spadlých cen, které se třeba budou hýbat skrytě až po zadání požadavku?
Z. Lapil
Dovolím si upřesnění.
1/ SŽDC s tím nemá nic společného, ta se stará, aby se po kolejích dalo jezdit a vybírá "mýto".
2/ Na koridorech jezdí některé vlaky (soukromníci + Pendolino; snad nejsem moc nepřesný) "na komerční riziko". Co si dopravce vybere, to má.
3/ Ostatní tratě nikoliv objednává, ale na základě soutěže zadává kraj nebo stát. Stanoví se časy, počty sedadel a pár dalších podmínek (záchod, klimatizace...) a stanoví se nějaká dotace a zřejmě i maximální cena. Co si dopravce - na dané trati má obvykle monopol */ - vybere na jízdném, to je jeho.
*/ Kromě koridorů vím o jediné "nemonopolní" trati, a sice Plzeň - Žatec. Tam jezdí soukromé rychlíky Plzeň - Most a "českodrážní" osobáky. A s tou soukromostí taky opatrně, viz Arriva (Praha - Nitra; Praha Libeň - Roztoky u Prahy) https://cs.wikipedia.org/wiki/Arriva
P. Harabaska
Nově zavedený systém není ničím jiným než projevem zhovadilosti a snahy okrádat cestující, kteří se z různých důvodů musí o cestě rozhodovat na polední chvíli. Vsaďme se, že suma ze zdražených lístků daleko převýší částku, o kterou budou jízdenky vcelku zlevněny.
U ČD zuří boj v molochovi, ti hloupější (ale modernější) vymysleli právě tohle.
Je potřeba zajistit pracovní místa, ale nikoliv v provozu, ale na obchodním ředitelství. Lokomotiva zatím nejede ani na tisíc Flexi (!!!!) jízdenek s plovoucí cenou ve vagonech. Tam musí být hlava a ruce.
Z. Lapil
Jezdím na roční paušál, takže osobně mi větší starost dělá, že ubývá tratí provozovaných ČD.
J. Nový
"Hlavní motivací změny je zjednodušit systém a usnadnit lidem nákup v daném okamžiku nejlevnější jízdenky,“ odůvodnil změnu náměstek generálního ředitele ČD pro obchod Michal Štěpán
.
Hlavní motivací by mělo být vytváření zisku nebo alespoň co nejmenší ztráty v případě prodělku a dotací od státu.
S. Trolljegeren
Myslím že tak to ve skutečnosti je.
Jen Štěpán zvolil dost hloupou formulaci.
Onen "daný okamžik" může být i týdenní předstih kdy skutečně může být jízdenka nejlevnější (rozumějte: za běžnou nezdraženou cenu )
S. Trolljegeren
Nutno dodat, že onen dynamický způsob prodeje jízdenek se na CD Eshopu projevil plošným zdražením 80% spojů o cca 10% - porovnáván nákup jízdenky s předstihem 3 dnů - tedy ZLEVNĚNÁ kategorie Flexi.
Tak trochu lžeme, milé ČD, že?
Dráhu řídí nadutí, sebestřední machři, kteří nikdy nejeli vlakem a nedovedou se vžít do myšlení a potřeb cestujících. Považují nás za hlupáky, na kterých mohou donekonečna aplikovat své zvrácené experimenty. Systém nepřetržitých změn a fantasmagorií v tarifech, názvoslovích a pravidlech nákupu jízdenek je odpudivý a popírá historický a osvědčený model dráhy, jako organizace, založené na vžitém řádu a pořádku. Dokládá to fakt, že každý nový hokus pokus je za krátký čas popřen a svou důležitost si ti blázni dokazují novým, ne méně nesmyslným krokem. Koho především lituji, jsou ty paní u pokladen, které toto musí povinně zvládat a trpělivě vysvětlovat cestujícím, jakou jízdenku si mají koupit. Ti flexibilní zoufalci, autoři změn změněných tarifů by měli raději řídit Disneyland.
S. Trolljegeren
Podle vašeho názoru by tedy dráha měla stále fungovat na principu parních kotlů, stavědel, ručně ovládaných závor, dřevěných lavic v třetí třídě atp...
:.
Model pružných cenových nabídek je naprosto běžným obchodním modelem. Není na něm vůbec nic zvráceného ani experimentálního. Osvědčený model dráhy, jak nazýváte archaický způsob přídělového systému práva jízdy je naprosto zastaralý a neodpovídá potřebám jak cestujících tak provozovatele.
:.
Pokud je nějaký spoj vytíženější tak, že je možné u něj navýšit cenu u posledních zbývajících sedadel, já říkám proč ne? Je to v pořádku. Nabídka - poptávka.
Ti co nechtějí platit dražší jízdenku ve spoji který si vybrali, ať jedou jiným.
:.
Z něčeho se musí platit nové vagony pro stálé remcaly.
"Cena Flexi jízdenky bude stálá." To mi stačilo pro dobré ráno, děkuji.
S91t55a36n21i25s61l60a20v 10T59o48m58á93š
Co takhle počasí? Nedalo by se naplánovat co nejvíc dopředu?