Pátek 29. března 2024, svátek má Taťána
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

České Dráhy koupí od Škody 55 regionálních vlaků za sedm miliard korun

České dráhy koupí od konsorcia Škoda Transportation-Škoda Vagonka až 55 vlaků přibližně za sedm miliard korun. Prvních 31 souprav se už začne vyrábět. V provozu by měly být na jaře 2021. Dopravce je využije na regionálních tratích. Společnost o tom v pátek informovala v tiskové zprávě. Dráhy plánují i další investice do vozového parku.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

3. 4. 2019 11:59

Dík za upřesnění. Škoda, že nejezdí starý M131, byl by to aspoň kolorit a nostalgie. "Soukromníci" byl nadnesený termín, i když i ta Arriva je soukromá, nebo ne?

Já proti ČD nic nemám. Ať klidně jezdí dřevákama s párou, jako kdysi Posázavský Pacifik. Do bot jim teče proto, že kraje tendrují dopravu v relativně moderních vlacích. Regionova jim nestačí, ani se nedivím.

Mě spíš vadí, že pořád nefunguje globální jízdenka. Až bude každou trať (resp. každý kraj) provozovat někdo jiný, bude čurbes v jízdenkách. Zčásti to řeší krajský tarif, ale například v bývalém VČ kraji (dnes HK + PCE) musím mít kartu IREDO, jinak mi přestupní jízdenku pro různé dopravce neprodají. Když hodně cestuji, nechápu, proč mám mít v portmonce až 12 karet, každou bratru za 150 Kč. Už teď mi 4 nestačí (Praha, Ostrava, Hradec+Pardubice, in-karta)

0 0
možnosti

30. 3. 2019 12:55

Drahám teče do bot, Hurvínkové předělaí na nepohodlné RegioNovy už nestačí, protože soukromníci nabízejí (sice jeté) ale luxusní "Desira".

0 0
možnosti

Z. Lapil

3. 4. 2019 11:45

Tak abychom to upřesnili: Regionova není bývalý Hurvínek (M131.1), ale bývalý o generaci mladší šukafon (M152.0), což není zvlášť podstatné. Taky bych Desiro neoznačil za luxus, ale budiž.

Podstatnější je, že Desira nejezdí tak úplně pro soukromníky. V severních Čechách je provozují jednak České dráhy, jednak Trilex, který je ovšem podpodnikem německého Laenderbahn, což je - podržte se - podpodnik Ferrovie dello Stato neboli italské verze ČD. V rodokmenu má taky podnik Arriva, což je pro změnu původně(?) britská nadnárodní společnost s 350 000 zaměstnanci a operující ve dvanácti zemích, včetně autobusové regionální dopravy u nás. Její vlaky jezdí z Prahy do Nitry a od prosince (nekecám) z Prahy-Hostivaře do Roztok u Prahy.

Tím netvrdím, že ČD jsou to nejlepší, co lze na trati potkat, ale to, že protiklad "ČD špatný - soukromník dobrý" je tak zjednodušený, až je scestný. Začne to tím, že kromě tratí Praha - Ostravsko/Brno - Vídeň/Slovácko (LeoExpres) není na železnici na výběr.

0 0
možnosti

R. Primač

29. 3. 2019 17:40

Stát koupí, protože pošta a české dráhy to se vždy vrátím o 40 let zpět.

0 0
možnosti

30. 3. 2019 6:00

Nikdo vás nenutí, abyste Českou poštu a České drhy používal. Je to jen a jen na vaší volbě.

0 0
možnosti