Čtvrtek 28. března 2024, svátek má Soňa
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Rodiče propadli levným nákupům v Německu. Zboží hromadně objednávají i přes Facebook

Co je německé, to je kvalitní, praví známé rčení. A v mnoha případech také levnější než u nás. Výrazně výhodněji v Německu nakupují například rodiče malých dětí. Proč se ale výlety do Německa pro pleny, příkrmy a oblečky vyplatí? Podle Petra Krále z Vysoké školy ekonomické (VŠE) je důvodem rozdílná velikost trhů, ale také chování zákazníků.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

15. 6. 2019 10:08

Proč je tady prodejen DM markt jak na.ráno a většinu dne se v nich prohání vítr. Co na to obrazový odborník ?

0 0
možnosti

12. 6. 2019 7:55

když máme větší koncentraci nákupních center, tak bychom měli mít také větší konkurenci...a přesto máme vyšší ceny, nevím ale takhle trh většínou nefunguje, spíš to vypadá na kartel.

0 0
možnosti

12. 6. 2019 7:52

já myslel že EU má jednotný trh :-)

0 0
možnosti

12. 6. 2019 5:20

Kdyby Němci na nás nechtěli mermomocí vydělávat, zlevnili by, lidi by nakupovali místo v Drážďanech u nás a zisky by stouply. Jenomže je jednoušší mít vysoké marže, prodávat málo a celý den se flákat.

Navíc - celý tenhle článek funguje jen pro příhraniční německou oblast resp tak ještě pro Prahu. Z Pardubic nebo Olomouce do Drážďan nikdo nakupovat nepojede, nejen kvůli láci, ale kvůli ztrátě času.

0 0
možnosti

11. 6. 2019 16:49

Ty marže. V Německu menší tím je zboží levnější! U nás Německé obchody nasadí marže vysoké a zboží je drahé! Musí vyrovnat ty své nízké marže u nás!

0 0
možnosti

11. 6. 2019 22:22

Doporucuji precist clanek jeste jednou. Pochopite.

0 0
možnosti

11. 6. 2019 15:52

specifiky jednotlivých trhů se asi dají vysvětlit i skvrny na Slunci :-D Mám jen maturitu, tak nepochopím důvod, proč by se měla lišit cena STEJNÉHO zboží ve STEJNÉM řetězci od STEJNÉHO výrobce tak výrazně ... Maximálně plus pár haléřů může stát jiná varianta etiket.

0 0
možnosti

J. Pluk

11. 6. 2019 12:39

Tomu říkám co argument to perla. Petr Král z VŠE by měl z fleku aspirovat na pozici ministra obchodu, protože to co předvedla ministryně při "vysvětlování" vysokých cen mobilních dat bylo proti tomu úplné amatérství!

- němečtí zákazníci jsou prý citliví na ceny... no jako by nám donedávna nízkou kvalitu neobhajovali právě tím, že to jsou Češi kdo jde pro ceně

- vysoká koncentrace obchodů znamená, že konkurence nevyvíjí tlak na nižší ceny ale vyšší marže... to ani nemá cenu komentovat

- "falešné slevy" které prý nejsou v Německu zvykem se vysvětlují jako nějaká nutnost kterou by se německé firmy přizpůsobovaly domácímu trhu... až na to že prakticky všechny firmy v retailu jsou německé nebo z jiné západoevropské země. Těch pár coopů a konzumů v zastrčených vískách opravdu neudává směr.

- jediné co beru jsou vyšší nákupní ceny, chápu že DM DE vyúčtuje drážďanskému obchodu paletu plen za méně než českému. Přece jen - Němce se ždímat stydí, zatímco u Čechů si skrupule neberou.

0 0
možnosti

V. Dlouhý

11. 6. 2019 11:54

stačí se kouknout na německé párky i ty z výprodeje v akci.Vždy o dvě třídy lepší a často i levnější.Párky jsou jen příklad,funguje to skoro na všechnu drogerii atd.Naše zem je jen kolonie a jako ke kolonii se k nám západ chová

0 0
možnosti

11. 6. 2019 9:59

Tak hlavni rozdil je v tom ze pro globalni firmy mame spadovost pod Polske tovarny. Takze v CR jsou vyrobky primarne z Polskych a Maďarských tovaren a v Nemecku jsou z Nemeckych tovaren.. Prestoze to je jedna globalni firma..

0 0
možnosti

11. 6. 2019 15:25

No, realita je taková, že Bavorsko je zaplaveno polským zbožím. Ale kvalitním polským zbožím. Tady platí (v Bavorsku, kde žiju), že jednou se doveze něco nekvalitního a příště si dovozce a výrobce neškrtne. Takže já bych na přítomnost polského zboží v ČR nenadávala, spíš na legislativu, která neustále odpouští velkým šidilům ještě větší prohřešky... Ostatně to, co je tu méně kvalitní, jsou rakouské produkty... Překvápko?

0 0
možnosti

11. 6. 2019 9:41

Aha, zase jedno "specifikum" českého trhu:

"S vysokými cenami se v Česku zákazník podle experta potýká často také proto, že tu má proti Německu větší koncentraci nákupních center a velkých obchodů, tedy méně prodejů na jednu prodejnu a vyšší provozní náklady."

Což přeloženo znamená - při větší konkurenci máme větší ceny. Český trh musí být skutečně neuvěřitelně specifický, takhle totiž evidentně nefunguje na zeměkouli žádný jiný. :-D

0 0
možnosti