20. ledna 2017 13:50 Lidovky.cz > Byznys > Doprava

Do opravy jdou dva staleté mosty. Akce na rok a půl přiškrtí v Plzni dopravu

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 2Diskuse
Plzeňské hlavní nádraží prochází rekonstrukcí už několik let. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Plzeňské hlavní nádraží prochází rekonstrukcí už několik let. | foto: ČTK

PLZEŇ Správa železniční dopravní cesty zahájila v pátek třetí etapu přestavby hlavního vlakového nádraží v Plzni. Jeho klíčovou částí bude oprava dvou 100 let starých železničních mostů v Mikulášské ulici. Stavba za více než 1,35 miliardy korun (zhruba dvě třetiny hradí EU) potrvá rok a půl.

Stavební firmy Metrostav a OHL ŽS začaly v pátek s přeložkami sítí a trolejbusové trati pod zmněnými mosty. Pracuje na tom stovka lidí.

Stavba výrazně zasáhne do dopravy ve městě. O půlnoci na pondělí 23. ledna se na více než rok a půl zcela uzavře Mikulášská ulice proti nádraží. V obou směrem neprojedou automobily, autobusy a trolejbusy, tramvaje jen po jedné koleji. Neprojdou tam ani chodci, kteří budou muset využívat podchody z obou stran nádraží. Rozsáhlá výluka potrvá do září 2018.

ČTĚTE TAKÉ:

„Železniční uzel je v centru města s hustou občanskou i průmyslovou zástavbou, s komplikovanou dopravní sítí a mezi dvěma řekami. Díky celkové přestavbě mostů přes Mikulášskou ulici, která bude i s tramvajovou tratí zahloubena, dojde ke zlepšení také v hromadné a individuální dopravě,“ uvedl šéf Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) Pavel Surý.

Cílem stavby je maximálně zvýšit průjezdnou rychlost uzlem Plzeň až na 80 km/h. Projekt zjednoduší přístup a zajistí komfort cestujících. Všechna nástupiště i přístupy na ně budou mít výtahy pro osoby s omezenou schopností pohybu a orientace.

Hlavní nádraží v Plzni

Stavba přinese dokončení 3. nástupiště a kompletní modernizaci 5. a 6. nástupiště. Stavebníci přestaví kolejové rozvětvení na Cheb a navazující části kolejí. V prostoru dnešního seřaďovacího nádraží budou odstavné koleje, které umožní čištění a plnění souprav.

Modernizace uzlu Plzeň, která je součástí III. národního tranzitního koridoru Praha - Plzeň - Cheb, bude pokračovat zhruba do roku 2022. Všech pět staveb včetně dvou připravovaných vyjde na 6,5 až sedm miliard korun, hlavně z peněz EU.

Dosud byla zmodernizována železniční trať mezi hlavním nádražím a stanicí Plzeň-Jižní předměstí a poté prošla modernizací východní část hlavního nádraží, především 1., 2., 4. a částečně i 3. nástupiště.

ČTK
  • 2Diskuse




REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ, NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS Registrace

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07. Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.

Už víte, kam do školky?
Už víte, kam do školky?

Také vás čeká tento rok zápis do školky? Poraďte se, jaká školka je nejlepší ve vašem okolí, či jestli zvolit státní nebo soukromou.

Najdete na Lidovky.cz