20. ledna 2017 13:50 Lidovky.cz > Byznys > Doprava

Do opravy jdou dva staleté mosty. Akce na rok a půl přiškrtí v Plzni dopravu

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 2Diskuse
Plzeňské hlavní nádraží prochází rekonstrukcí už několik let. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Plzeňské hlavní nádraží prochází rekonstrukcí už několik let. | foto: ČTK

PLZEŇ Správa železniční dopravní cesty zahájila v pátek třetí etapu přestavby hlavního vlakového nádraží v Plzni. Jeho klíčovou částí bude oprava dvou 100 let starých železničních mostů v Mikulášské ulici. Stavba za více než 1,35 miliardy korun (zhruba dvě třetiny hradí EU) potrvá rok a půl.

Stavební firmy Metrostav a OHL ŽS začaly v pátek s přeložkami sítí a trolejbusové trati pod zmněnými mosty. Pracuje na tom stovka lidí.

Stavba výrazně zasáhne do dopravy ve městě. O půlnoci na pondělí 23. ledna se na více než rok a půl zcela uzavře Mikulášská ulice proti nádraží. V obou směrem neprojedou automobily, autobusy a trolejbusy, tramvaje jen po jedné koleji. Neprojdou tam ani chodci, kteří budou muset využívat podchody z obou stran nádraží. Rozsáhlá výluka potrvá do září 2018.

ČTĚTE TAKÉ:

„Železniční uzel je v centru města s hustou občanskou i průmyslovou zástavbou, s komplikovanou dopravní sítí a mezi dvěma řekami. Díky celkové přestavbě mostů přes Mikulášskou ulici, která bude i s tramvajovou tratí zahloubena, dojde ke zlepšení také v hromadné a individuální dopravě,“ uvedl šéf Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) Pavel Surý.

Cílem stavby je maximálně zvýšit průjezdnou rychlost uzlem Plzeň až na 80 km/h. Projekt zjednoduší přístup a zajistí komfort cestujících. Všechna nástupiště i přístupy na ně budou mít výtahy pro osoby s omezenou schopností pohybu a orientace.

Hlavní nádraží v Plzni

Stavba přinese dokončení 3. nástupiště a kompletní modernizaci 5. a 6. nástupiště. Stavebníci přestaví kolejové rozvětvení na Cheb a navazující části kolejí. V prostoru dnešního seřaďovacího nádraží budou odstavné koleje, které umožní čištění a plnění souprav.

Modernizace uzlu Plzeň, která je součástí III. národního tranzitního koridoru Praha - Plzeň - Cheb, bude pokračovat zhruba do roku 2022. Všech pět staveb včetně dvou připravovaných vyjde na 6,5 až sedm miliard korun, hlavně z peněz EU.

Dosud byla zmodernizována železniční trať mezi hlavním nádražím a stanicí Plzeň-Jižní předměstí a poté prošla modernizací východní část hlavního nádraží, především 1., 2., 4. a částečně i 3. nástupiště.

ČTK
  • 2Diskuse




ZE ŽIVOTA MÁMY: Když nastane noční(ková) můra
ZE ŽIVOTA MÁMY: Když nastane noční(ková) můra

Náš syn oslavil první narozeniny a rozběhla se další velká epizoda v jeho i našem životě. Ta měla mít trvání rok a půl. Abych nastínila situaci. Moje máti, a i ta manželova, jsou staré školy s utkvělou představou, že batole by mělo s první sfouknutou svíčkou odhodit pleny. Proto jsem si téměř každý telefonát vyposlechla (moje máti) nebo v každé druhé textovce dočetla (manželova máti), že bychom se už měli na to „lulání“ zaměřit.