Čtvrtek 28. března 2024, svátek má Soňa
130 let

Lidovky.cz

Do opravy jdou dva staleté mosty. Akce na rok a půl přiškrtí v Plzni dopravu

Ekonomika

  13:50
PLZEŇ - Správa železniční dopravní cesty zahájila v pátek třetí etapu přestavby hlavního vlakového nádraží v Plzni. Jeho klíčovou částí bude oprava dvou 100 let starých železničních mostů v Mikulášské ulici. Stavba za více než 1,35 miliardy korun (zhruba dvě třetiny hradí EU) potrvá rok a půl.

Plzeňské hlavní nádraží prochází rekonstrukcí už několik let. foto: ČTK

Stavební firmy Metrostav a OHL ŽS začaly v pátek s přeložkami sítí a trolejbusové trati pod zmněnými mosty. Pracuje na tom stovka lidí.

Stavba výrazně zasáhne do dopravy ve městě. O půlnoci na pondělí 23. ledna se na více než rok a půl zcela uzavře Mikulášská ulice proti nádraží. V obou směrem neprojedou automobily, autobusy a trolejbusy, tramvaje jen po jedné koleji. Neprojdou tam ani chodci, kteří budou muset využívat podchody z obou stran nádraží. Rozsáhlá výluka potrvá do září 2018.

ČTĚTE TAKÉ:

„Železniční uzel je v centru města s hustou občanskou i průmyslovou zástavbou, s komplikovanou dopravní sítí a mezi dvěma řekami. Díky celkové přestavbě mostů přes Mikulášskou ulici, která bude i s tramvajovou tratí zahloubena, dojde ke zlepšení také v hromadné a individuální dopravě,“ uvedl šéf Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) Pavel Surý.

Cílem stavby je maximálně zvýšit průjezdnou rychlost uzlem Plzeň až na 80 km/h. Projekt zjednoduší přístup a zajistí komfort cestujících. Všechna nástupiště i přístupy na ně budou mít výtahy pro osoby s omezenou schopností pohybu a orientace.

Hlavní nádraží v Plzni

Stavba přinese dokončení 3. nástupiště a kompletní modernizaci 5. a 6. nástupiště. Stavebníci přestaví kolejové rozvětvení na Cheb a navazující části kolejí. V prostoru dnešního seřaďovacího nádraží budou odstavné koleje, které umožní čištění a plnění souprav.

Modernizace uzlu Plzeň, která je součástí III. národního tranzitního koridoru Praha - Plzeň - Cheb, bude pokračovat zhruba do roku 2022. Všech pět staveb včetně dvou připravovaných vyjde na 6,5 až sedm miliard korun, hlavně z peněz EU.

Dosud byla zmodernizována železniční trať mezi hlavním nádražím a stanicí Plzeň-Jižní předměstí a poté prošla modernizací východní část hlavního nádraží, především 1., 2., 4. a částečně i 3. nástupiště.

Autor:

2. týden: Vyhrajte dobroty pro batolata v hodnotě 3 466 Kč
2. týden: Vyhrajte dobroty pro batolata v hodnotě 3 466 Kč

Zúčastněte se volby jména roku 2024 a správně odpovězte na soutěžní otázku.