Nově zprovozněný vůz se od těch dřívějších liší tím, že je poháněn baterií, kterou může za jízdy dobíjet z troleje. Podle české legislativy spadá do působnosti drážního zákona a legislativně se tudíž jedná o trolejbusovou trať a provozování trolejbusové dopravy. Trolejové vedení na dobíjení baterie vybudoval DPP v Prosecké ulici. Vůz ji pak dobíjí rovněž na obratišti na Palmovce.
Praha začala testovat ‘trolejbusy’ a plánuje další rozvoj elektrobusů |
Úsek z Palmovky do Letňan vybral DPP pro zkušební provoz kvůli tomu, že na trase je prudké a dlouhé stoupání v Prosecké ulici. Právě při cestě do kopce se baterie vybíjí nejvíce. Důvodem bylo také to, že na Palmovce jsou tramvajové troleje a DPP tak může využít energii z nich.
DPP zároveň připravuje rozšíření provozu bateriového trolejbusu o další úseky, a to na lince číslo 140 z Palmovky přes Čakovice do Miškovic. Na této lince by měly jezdit kloubové vozy.
V minulosti podnik testoval elektrobusy několikrát, nikdy ale nešlo o vozy, které by se na své trase připojovaly k troleji. Testovalo se loni, předloni i v roce 2014. Tehdy ale vůz ujel na jedno nabití málo kilometrů.
V hlavním městě vyjel první trolejbus 9. srpna 1936 od tramvajové vozovny Střešovice. Trolejbusy pak jezdily v Praze přes 30 let. Poslední vyrazil od vinohradské Orionky 15. října 1972.