Prodejna s názvem EasyFood bude prodávat jen trvanlivé zboží a po dobu jednoho měsíce bude nabízet konzervy se sardinkami, instantní polévky a těstoviny po pouhých 25 pencích (asi devět korun).
Penny Market napodobí Lidl. Do proměny obchodů dá skoro 3 miliardy |
Britský podnikatel řecko-kyperského původu Stelios Haji-Ioannou, který v roce 1995 založil EasyJet, uvedl, že chce svým vstupem na pole maloobchodu zaplnit mezeru na trhu. Jeho cílovou skupinou mají být lidé s nízkými příjmy či zcela bez příjmů.
Haji-Ioannou v tom čerpá ze zkušeností s charitativní distribucí potravin v Řecku a na Kypru.
Prodejna EasyFood má motto „Nevedeme drahé značky; jen potraviny za poctivé ceny“. Před prodejnou se nahromadily desítky lidí, kteří chtěli využít mimořádně nízkých cen, Zaměstnanci prodejny pouštěli zákazníky dovnitř vždy jen po několika, aby zabránili chaosu.