DPP začal před časem doplňovat do tramvají klimatizace na základě dohody o vylepšení zmíněného typu tramvají s dodavatelskou firmou Škoda Transportation.
„V první polovině letošního roku již byly zahájeny práce na vývoji klimatizačních jednotek pro tramvaje 15T. Po schválení doplnění tohoto zařízení Drážním úřadem bude proveden nákup a instalace. Předpokládáme zahájení prací na tramvajích z první série ještě v letošním roce, abychom jich zprovoznili co největší množství do příštího léta,“ uvedl technický ředitel DPP Oldřich Vytiska.
Příští stanice: Leninova. ‚Zelená‘ trasa metra oslavila 40 let jízdou sovětské soupravy |
V současné době jezdí po Praze 109 tramvají vybavených klimatizací. „Tyto vozy jsou pro cestující snadno rozpoznatelné, jako jediné v Praze mají žlutou čelní masku a z boku tramvaje u každých dveří je umístěn piktogram klimatizace,“ uvedla Řehková.
Při vybavení souprav klimatizací je nutné vyměnit podstropní kanál, nové kabely a klimatizace. Záruka na vozy je 24 měsíců. Garance dodávek náhradních dílů je dle mluvčí 10 let od uvedení tramvaje do provozu.
Klimatizace funguje automaticky a její chod nemůže řidič nijak ovlivnit. Všechna okna tramvaje lze při zapnuté klimatizaci otevírat, avšak cestující tak snižují její účinnost.
DPP také počítá s průběžným doplněním klimatizací do kabin pro řidiče v rekonstruovaných tramvajích původně označovaných jako typ T3. „Řidiči dostávají mimo jiné v horkých dnech rozpustný ochranný nápoj, při extrémních teplotách potom dva tyto nápoje,“ uvedla Řehková.
DPP představil vylepšenou tramvaj 15T poprvé v roce 2015. Tramvaj má od té doby nově kromě klimatizace a wi-fi a změnou prošly také její vnitřní a vnější podoba.