Podle mluvčího Českých drah Petra Šťáhlavského přesáhne celkový rozsah investic do modernizace a nových souprav dvě miliardy korun. Nově nakoupené motorové a elektrické vlaky by měly jezdit na páteřních linkách.
"Nové soupravy cestujícím nabídnou nejen příjemnější interiér, ale především umožní snadné cestování vozíčkářům, maminkám s kočárky, starším lidem i cyklistům. S tím naše konkurence nepočítá. Naopak na mnoha tratích plánuje krok zpátky, návrat od našich bezbariérových vlaků ke klasickým motorákům s vysokou podlahou," řekl náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu Antonín Blažek.
Společnost RegioJet, člen skupiny Student Agency, nabídla v říjnu Ústeckému kraji provozování regionální železniční dopravy. Chce být o 60 milionů korun levnější než konkurenční České dráhy. Dopravu chce provozovat od roku 2011 po dobu deseti let ve stejném rozsahu, jako ji kraj objednává dosud.