Pátek 29. března 2024, svátek má Taťána
130 let

Lidovky.cz

Dráhy otevřely opravenou halu Masarykova nádraží

Ekonomika

  15:34
PRAHA - České dráhy otevřely nově zrekonstruovanou dvoranu Masarykova nádraží. Jde o první fázi chystaných oprav této druhé nejdůležitější pražské železniční stanice za zhruba 60 milionů korun. Další etapy rekonstrukce mají následovat.

Zrekonstruovaná část Masarykova nádraží v Praze byla slavnostně otevřena 2. prosince foto: ČTK

Na dnešním setkání s novináři to řekl Marek Dospiva z investiční společnosti Penta, která projekt financovala.

Zrekonstruovaná část Masarykova nádraží v Praze byla slavnostně otevřena 2. prosince.

"Centrum Prahy je živý organismus a není to skanzen. Přesto je možné ukázat, že rekonstrukce, která tady proběhla, byla udělána velmi citlivě," řekl starosta Prahy 1 Oldřich Lomecký. Obecně podle něj zatím spíše platí, že jsou investoři chápáni jako ti, kteří ničí krásu vnitřního města Prahy.

ČTĚTE TAKÉ:

Po létech diskusí se tak prý konečně začalo s nádražím něco dít, dodal Lomecký s tím, že rekonstrukce budovy nádraží je významná i z dopravního hlediska. Radnice doufá, že nezůstane jen u této rekonstrukce a dráhy s investiční společností Penta, která nedávno do konsorcia obnovujícího Masarykovo nádraží vstoupila, bude v rekonstrukci nádraží pokračovat.

V urychlení obnovy po vstupu Penty do Masaryk Station Investment věří i generální ředitel Českých drah Petr Žaluda. Nádraží podle něj potřebuje okamžité zahájení prací na zbytku výpravní budovy, tak aby odpovídalo požadavkům jednadvacátého století. Zlepšit by se ale měla i úroveň okolí stanice, dodal.

Zleva spolumajitel Penta Investments Marek Dospiva, starosta Prahy 1 Oldřich Lomecký a ředitel Českých drah Petr Žaluda se zúčastnili 2. prosince slavnostního otevření zrekonstruované části Masarykova nádraží v Praze.

Pokračování dalších fází rekonstrukce a zájem na revitalizaci okolí Dospiva za společnost Penta potvrdil. "Považujeme za velkou škodu, že tato centrální oblast Prahy 1 je v tak zanedbaném stavu," dodal s tím, že na urychlené revitalizaci oblasti má developer značný zájem.

Kdo stojí za MSD?

Rekonstrukci Masarykova nádraží financovala skupina Masaryk Station Investment (MSI), kterou z 80 procent vlastní investiční skupina Penta.

Zbylých 20 procent v MSI vlastní společnosti Sudop a Morávka centrum. MSI se s Českými drahami podílí na přípravě komerční výstavby na nevyužitých pozemcích v okolí pražského Masarykova nádraží. Masaryk Station Investment je 66procentním akcionářem ve společnosti Masaryk Station Development (MSD), v níž zbývající 34procentní podíl vlastní České dráhy. Ty se podle Žaludy na rekonstrukci dvorany finančně nepodílely.

Autoři: ,

Šárka Hamrusová: Díky laktační poradkyni jsem si přestala myslet, že je chyba ve mně
Šárka Hamrusová: Díky laktační poradkyni jsem si přestala myslet, že je chyba ve mně

Šárka chtěla kojit. Chvíli to ale vypadalo, že se jí to nepodaří. Díky správně zvolené laktační poradkyni nakonec dosáhla úspěchu. Poslechněte si...