20. října 2016 10:45 Lidovky.cz > Byznys > Firmy a trhy

Drogerie DM budou rozvážet kosmetiku i jídlo. Do obchodů ‚vrazí‘ čtvrt miliardy

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 2Diskuse
Prodejna DM drogerie v Českém Krumlově. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Prodejna DM drogerie v Českém Krumlově. | foto: DM Drogerie Markt, Ladislav Němec,  MAFRA

PRAHA Jeden z lídrů na českém trhu drogerií, německá společnost DM Drogerie Markt, plánuje důležitý strategický krok. Do roka spustí prodej zboží na internetu a jeho následný rozvoz. Pro server Lidovky.cz to řekl český šéf společnosti Gerhard Fischer.

Přímí konkurenti jako Rossman či Teta tuto službu zatím nenabízejí. Společnost DM Drogerie Markt by měla na internetu prodávat celý svůj sortiment - objednávky bude zákazníkům rozvážet podobně, jako je to už několik let běžné například u on-line prodeje potravin.

„Ukončili jsme práci na vývoji konceptu. Potřebujeme najít partnery, vytvořit technické zázemí. Pokud nebudou nějaké technické komplikace, tak můžeme rozjet tento byznys nejpozději do roka,“ uvedl Fischer. E-shop zatím firma provozuje v Německu či Rakousku.

Ve finančním roce 2015/2016 utratila společnost DM drogerie v Česku za nejrůznější investice 150 milionu. Značná část z nich padla na modernizaci obchodů.

Šéf českého DM Gerhard Fischer.

Šéf českého DM Gerhard Fischer.

Pro další období to bude podle Fischera dokonce o 100 milionů více. Peníze půjdou kromě vývoje e-shopu také do modernizace prodejen - úpravy se dočká 55 obchodů. Firma bude investovat také do rozvoje softwarových systémů či logistiky.

Službu on-line drogerie nabízí nyní na českém trhu například portál Ageo. Ten se však neopírá o síť kamenných prodejen. Přímí konkurenti „déemka“, řetězce Rossman či Teta v tuto chvíli e-shop nemají.

DM Drogerie mají nyní v Česku 221 prodejen a zaměstnává 2715 lidí. Ve finančním roce 2015/2016 dosáhla na tuzemském trhu příjmů ve výši 7,8 miliardy korun. Ve srovnání s předchozím obdobím šlo o nárůst 8,8 procenta.

ROZCHOD S ALNATUROU

  • Šéf DM drogerie Götz Werner a jeho významný obchodní partner, (a zároveň švagr) ředitel Alnatury Götz Rehn, vedli v Německu během tohoto roku několik soudních sporů.
  • Werner žádal podíl v Alnatuře, které přinesla zisk právě spolupráce s DM drogerií.
  • Další spor vyústil po zavedení vlastní značky bio potravin v DM drogerii, která vylistovala stovky produktů Alnatura. Neshoda obou značek zapříčinila konec třicetileté spolupráce.
  • Alnatura se nyní zaměřuje na distribuci do supermarketů Globus a Billa.
mipMichal Pavec
  • 2Diskuse




REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ, NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS Registrace

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07. Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.

Najdete na Lidovky.cz