Pátek 19. dubna 2024, svátek má Rostislav
130 let

Lidovky.cz

Drsná kampaň ukazuje vyzývavé děvčátko a brutálního chlapce

Média

  13:30
PRAHA - Na českých obrazovkách poběží během podzimu kampaň Rady pro rozhlasové a televizní vysílání apelující na rodiče, aby dávali větší pozor na to, co sledují v televizi jejich děti. Do projektu se zapojila Česká televize, TV Nova, Prima a TV Barrandov.

Ukázka z klipu Oslava. foto: Youtube

Rada v rámci kampaně Vaše dítě, vaše televize, vaše zodpovědnost  představila tři spoty, které ukazují šokující chování dětí, které pochytily v televizi.

ČTĚTE VÍCE Z RUBRIKY MÉDIA

“Vliv televize dnes zasahuje v obrovské míře prakticky celou populaci, ovlivňuje lidskou psychiku a chování, přičemž právě dětský divák je mimořádně náchylný ke kopírování negativních vzorců chování,“ říká Kateřina Kalistová, předsedkyně rady.

V klipech Metro, Půlnoc a Oslava například chlapec začně zuřivě bodat nožem do narozeninového dortu, nakonec zapíchne plyšového medvídka, v dalším spotu jsme zase svědky vyzývavého tance malé dívky kolem tyče v metru.

Klipy vyrobené v Rumunsku musely být dabovány, vyšly na 60 tisíc korun. Rada se pro kampaň rozhodla na základě sociologického průzkumu, který ukázal, že téměř polovina dětí ve věku 4 až 14 let má televizor ve svém pokoji a každý druhý rodič ve výzkumu přiznal, že je mu jedno, co jeho potomek sleduje.

“Jsme přesvědčeni, že jedině takto sugestivním sdělením lze rodiče přimět k zamyšlení, jakým způsobem dovolujeme našim dětem konzumovat mediální obsahy. Faktem totiž zůstává, že ovladač od televize v konečném důsledku v ruce vždy drží samotní rodiče, respektive měli by držet,“ říká dále Kalistová. „Proto také jeden ze sloganů představených televizních spotů zní: Televize děti inspiruje – jak, to záleží na vás!“ dodává.

Autor: