2. října 2017 19:00 Lidovky.cz > Byznys > Firmy a trhy

E-shop Lidlu navštívilo první týden 700 tisíc lidí. Největší zájem je o oblečení

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 0Diskuse
Řetězec Lidl odstartoval pilotní provoz e-shopu pro Českou republiku. Pro... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Řetězec Lidl odstartoval pilotní provoz e-shopu pro Českou republiku. Pro... | foto: Lidl

PRAHA E-shop diskontu Lidl navštívilo první týden fungování 700 tisíc lidí, sdělila v pondělí společnost. Kolik lidí koupilo zboží, firma neuvedla. Největší poptávka je po oblečení. Po Lidlu a Tesku by dalším velkým obchodním řetězcem, který spustí vlastní e-shop, mohl být Globus.

„Stránky navštívilo několik set tisíc zájemců, což dokonce v den startu vedlo k dočasnému přetížení systému,“ uvedla mluvčí Lidlu Zuzana Holá. Nejčastěji zákazníci objednávají oblečení a nářadí, celkem objednali více než 2300 různých výrobků. Potraviny e-shop Lidlu nenabízí.

Hypermarkety Globus zatím prodávají on-line jen víno. „Přes rok provozujeme e-vinotéku, ve které nabízíme stovky položek kvalitních vín a některé i exkluzivně. O postupném rozšíření e-shopu uvažujeme do budoucna,“ uvedla mluvčí Globusu Pavla Hobíková.

Nyní se Globus soustřeďuje na rozšiřování sortimentu ve svých 15 kamenných prodejnách, které postupně procházejí rekonstrukcí, dodala mluvčí.

Například Potraviny on-line řetězce Tesco mají nyní 430 tisíc registrovaných zákazníků. Internetový supermarket Rohlik.cz má 160 tisíc zákazníků a letos očekává nejméně dvoumiliardové tržby. Společnost plánuje expanzi do Německa a dalších zemí západní a střední Evropy.

Češi při nákupech v e-shopech utratili během prvního pololetí letošního roku 46,4 miliardy korun, meziročně o 13 procent víc. Vyplývá to z údajů portálu Heureka.cz. Ve druhé polovině roku by růst měl zrychlit.

Podle odhadu Asociace pro elektronickou komerci letos tržby internetových obchodů dosáhnou zhruba 115 miliard korun.

ČTK
  • 0Diskuse