Pátek 29. března 2024, svátek má Taťána
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Elektrifikace se vyplatí. Tuzemská automobilka Škoda znásobí prodeje elektroaut

Stovky lidí už si objednaly první elektrické škodovky. Letos je na českém trhu podíl elektromobilů zatím zanedbatelný – 0,3 procenta, hybridy s možností dobíjení ze zásuvky pak tvoří pouze 0,1 procenta. Ovšem objednávky, které Škoda získala v prvních dnech po zahájení prodeje, dávají jistotu, že se tento trh násobně zvětší.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Moc pěkné povídání, ale kde se vezme proud k nabití těch autíček? Že by třením ocasu o ebonitovou tyč?

0 0
možnosti
FK

V článku se to přímo nepíše a narážky tam na to jsou (aby mohla prodávat velká auta, musí Škodovka prodat nějaké elektromobily). Evropská komise se snaží protlačit elektroauta přes regulace, kvoty a daně. Každá automobilka má danou kvotu kolik smí vyrobit aut na benzín (nebo naftu). Je to nějak přepočítáno na emise, takže automobilka si může vybrat, zda chce dělat hodně malých aut, nebo méně větších. A co vyrobí (a prodá) navíc, za to jsou od Evropské komise tučné pokuty. Elektro auta se do toho nepočítají (i když výroba elektřiny pro ně dělá emise taky). To už funguje nějakou dobu a postupně se "utahují šrouby". Typický německý byrokratický styl řízení. Stanoví se nějaké číslo (metrika) a pak už se jen každý rok zpřísňuje. Většinou lineárně pomocí trojčlenky. Bez ohledu na ekonomické a zejména fyzikální zákonitost. Kam to vede ukázalo před nějakou dobou diselgate.

0 0
možnosti
KS

Kdyby to mělo dojezd a cenu stejnou jako benzínové auto, nabíjelo se cca patnáct minut a bylo by ho kde nabíjet, tak bych si ho klidně koupil.

0 0
možnosti
JJ

Takze za “krasnych” 429.000,- budete mít malé auto s dojezdem něco nad 200km??? A Škodovka (ale i ostatní EU automobilky) “kvůli emisním cílům Evropy jinou možnost ani nemá...”. To už se Gréta vyplatí... :/

0 0
možnosti
JN

To se jim to bude prodávat, když je bude povinně nakupovat státní správa z peněz daňových poplatníků.

0 0
možnosti
PP

Já si myslím, že místo dotací elektromobility by se měly tyto peníze věnovat na další vývoj. Jsou státy věřící spíše na pohon vodíkem. Někteří straší, že bude nedostatek vzácných kovů potřebných k výrobě baterií. Další tvrdí, že moderní diesel zatěžuje životní prostředí obdobně jako elektroauto.

0 0
možnosti
RT

Souhlas.

Elektro auto je srovnatelne s dieselem od strasne velkeho najezdu-v zasade tam, kde byste se mel auta, jakozto ojetiny, zbavovat.

0 0
možnosti
JP

J35i64r55i 39P83i43l87n73y

30. 9. 2019 7:39

Ano vyplatí se, ale ne zákazníkovi.

0 0
možnosti
JB

Platí jen ta dálniční známka. Parkování zdarma ve městech není pravda - je to jen v některých městech, ale většinou ne. Ano, v Praze to (zatím) platí, ale jinde???

A osvobození od dálniční známky - jen šílenec by se vydal s citigo a s jeho dojezdem na cestu Praha-Brno a zpět.

0 0
možnosti
JN

Dotace a zvýhodňování bohatých z peněz těch chudších. Děkuji soudruzi.

0 0
možnosti
PD

" . . . parkování zdarma ve městech i osvobození od dálniční známky . . . " není ani ekologie ani ekonomie, je to sprostá dotační politika.

0 0
možnosti