Čtvrtek 25. dubna 2024, svátek má Marek
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

RECENZE: Volkswagen ID.3 je auto nové éry. ‚Asi na něm nezbohatneme, ale má být ziskový‘

U Volkswagenu oficiálně začíná doba elektrická. Na autosalonu ve Frankfurtu firma představila očekávaný elektromobil ID.3. Na jednu stranu je to běžný volkswagen jako každý jiný. Na druhou stranu revoluční vůz, které má změnit automobilku a možná celý automobilový svět.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JJ

A jak dopadl přední čelní crash test u tohoto vozu? Nejsem odborník, ale moc nevěřím vozům, které nemají motor vpředu a nohy řidiče dělí od předních světel cca méně než 0,75 m, že dobře ochrání při čelním nárazu řidiče a spolujezdce.

0 0
možnosti
MF

M 14F

28. 10. 2019 8:36

Vzhledem k těm těžkým baterkám v podlaze bych si tipnul, že při nárazu do zdi ty baterky budou mít tendenci cestovat po nárazu směrem nahoru, takže na Vás. Pak je tu docela reálný předpoklad, že začnou hořet Vám pod zadkem (pokud tedy už nevymysleli nehořlavý elektrolyt). Při nárazu (do zadní části kamionu třeba) ty baterky vyrazí dopředu a to buď úplně, a nebo odspodu budou kroutit to auto směrem dopředu a pod překážku, takže Vás to i se sedačkou "přitáhne" směrem k té překážce, do které jste narazil. Nenechte se zvyklat a nekupujte to. Ať to zařadí do kategorie někam mezi Lamborghini a Ferrari, jako takové zpestření pro eko nadšence a milionáře. Tohle se rozhodně masivně neujme. To už radši vodík, LPG a nebo linkový autobus (ten klidně na tu elektriku, z toho máte šanci vylézt živej).

0 0
možnosti
JJ

A na kolik mě u takového auta vyjde úsporná jízda na vzdálenost 100 km? Teď ji zvládnu u obyčejného benzínového auta ( Dacia ) za cca 160 Kč ( cena benzínu 33 Kč za litr a spotřeba 4,9 l/ 100 km). Což je dobrá cena.

0 0
možnosti
MF

M 84F

28. 10. 2019 8:42

2-3 násobně dražší pořizovací cena auta, po x tisících kilometrech drahá výměna baterií. Nějaké poplatky za elektřinu. Teď zdánlivě ušetříte, v reálu ale pokud nenajedete miliony kilometrů tak těžko. Výrobu auta by asi zlevnila masová výroba, při týhle ceně ale asi těžko, když třetina českých domácností neušetří ani halíř. Nehledě na to, že s klesajícími zásobami lithia půjde jeho cena výrazně nahoru. Nakonec dojde možná na elektriku, ale jenom v hromadné dopravě. A až nám ty spalovací motory zakážou úplně, skončí ten smutný pohled na linkový autobus jedoucí bez jediného cestujícího, v autobusech bude zase narváno. Tělo na tělo.

0 0
možnosti