Diskuze
Elektroauta podle automobilek ohrožují pracovní místa, výroba je totiž jednodušší
Děkujeme za pochopení.
J. Jurax
„Je třeba, zejména na národní úrovni, zohlednit nutné pobídky pro nákup a provoz elektromobilů, včetně například zvýhodněného parkování a provozu ve městech, dobíjecí infrastrukturu nebo přehodnocení stávajících daňových pravidel,“
Nikdo to nechce, je to drahé, užitná hodnota je nižší a nese to ssebou obrovské doprovodné náklady na infrastrukturu a taky nezaměstnanost.
Typické pro EU - napřed silou prosadíme kapitální peachovinu a pak její následky budeme řešit masivním dotováním z daní všech. Evropa je bohatá a jistě na to má.
A okolní svět Evropě poblahopřeje k ekologické uvědomělosti, pousměje se nad podvazováním její ekonomiky a lačně skočí po trzích takto uvolněných.
A. Stiess
Noční proud - pro pana Moravce:
- těžko odhadnout, kdy jste (jak říkáte) studoval univerzitu, ale odběrové křivky již dávno nemají dno v nočních hodinách. Přečtěte si něco o tzv. "duck curve".
J. Pluk
Automobilky se bojí spíše toho, že přechodem na elektromobily budou následovat evropdké výrobce spotřební elektroniky - přesně tím se totiž stanou masově vyráběné elektromobily. Dosavadní know-how evropských automobilek bude rázem k ničemu - desetiletí jejich zkušeností je založeno na spalovacích motorech - jak přenést výkon, odhlucnit... kdežto vyrobit kvalitní elektromobil není nic svetovorneho jak dokázal Elon Musk který za par let z nuly dal dokupy hned tři modely aut. Na rozdíl od spalovacích aut, kde zavedení nové podvozkové platformy, motorizace a karoserie je investici v úplně jiných řádech.
Zdeněk Pavliš
Eletromobilita má ještě jeden další rozměr o kterém se nemluví, stát na palivu do aut vybírá desítky miliard Kč na spotřební dani. Co udělají hamižní politici a jejich draze placení úředníci, když jim budou chybět miliardy na rozhazování z nevybraných daní z benzínu a nafty?
J. Moravec 996
Miliardy za ropu, ktere mizi kdovi kde do sveta zustanou tady. Protoci se mnohonasobne v ekonomice a stat vybere dane. A my se budeme mit take dobre. Ted odtekaji a my tu ropu spalime a jeste se otravime.
V. Kowalsky
Asi mi chybí představivost. Situace: 20:00h večer. 10 milionů aut se napojí na rozvodnou síť, je hezky, sluníčko už není, nefouká, a najednou je zde odběr 500 GW nebo více. Prakticky nárazově, pro rozvodnou síť to znamená výpadky, nestabilitu. Jaderky jsme zrušili, tepelné jsou na ústupu a i kdyby, nedokážou rychlý náběh. Tohle chceme ?
J. Moravec 996
Kazdy vecer zapne kazda hospodyne sporak a vari jidlo. Takove zatizeni da siti mnohem vice zabrat. A blikaji vam svetelka? Prdlajz. Kdyz se rozjizdi nejaka fabrika, to je hukot ale sit to zvlada. Kde berete 500GW? Normalni EV bere pri nabijeni doma 3-4kW. 1 milion aut je 4 miliony kW nebo 4GW. A neni to soucasne. Prumerny najezd jednoho auta je 30km/den. To nabijete za 2 h doma ze zasuvky, nebo za 5-10 minut na rychlonabijecce. Na vyrobu 1 litru benzinu/nafty je potreba pres 1kWh elektriny.
dnes jsem jel Tesla-3 electromobilem. Pohadka. Ticho, zrycheni jako raketou, ovladani vsecho na obrazovce na dashboard prstem, automaticke DPS, dojezd na nabiti pres 500Km... atd at. Zacal jsem verit v budoucnost?
V. Kowalsky
Tak svezení je to určitě luxusní. Ovšem jednou na nabíječku bute muset. A protože před vám už jsou jiné dva emobily, můžete vybalit stan, plynový vařič ... v létě. V zimě si postavíte iglů, času na to bude dost.
T. Beren
Ohrožení pracovních míst u nás při necelé 3% nezaměstnanosti je naprosto nezbytným stimulem pro nadechnutí nedostatkem lidí přiškrcených firem - to zaprvé. A lidi chybí v celé EU, takže toto není hrozba. Zadruhé prostě nelze usnout na vavřínech a vyrábět dál už jen dosud vyvinuté vozy. Zatřetí je elektromobil zjevně trendem a současná auta na elektřinu představují vývojový mezistupeň k autům, která se jednou budou dobíjet sama a pouze solární energií. A začtvrté spíláme ekologické lobby, ale v konečném důsledku mají ekologové vedle svého ušlechtilého zájmu o předání Země dalším generacím v pořádku na svědomí i to, že zpřísňování ekologických kritérií vede k dalšímu výzkumu a následně ke zdražování produktů, a tím pádem k většímu výběru sekundárních/skrytých daní - to rozhazovačné vlády přirozeně také zajímá. Shrnuto, elektroauta podle mě žádné nebezpečí nepředstavují a těším se na Teslu SUV nebo MB GL v elektroverzi. :-)
A. Stiess
Trochu pletete hruštičky a jablíčka. Lidi chybí ve špatně placených profesích - což auto-průmysl opravdu není.
Na druhou stranu článek je typickou lobby akcí autovýrobců. Daleko horší dopad na zaměstnanost bude mít pokračující robotizace výroby.
Zdeněk Pavliš
Zelené mozky nevědí, že v Evropě se elektřina z větší části vyrábí spalováním uhlí,tedy na nabíjení elektroaut, bude potřeba spálit více uhlí. Na odsíření parní elektrárny je potřeba vápenec, pro nabití elektroat bude potřeba vykutat další kopec.
Zmiňuje-li se levný provoz elektromobilů, je třeba dodat i fakt, že (zatím) velmi drahé akumulátory mají omezenou životnost a po 5(?) - 10(?) letech musí být vyměněny.
V tomto světle už provoz elektromobilů není tak výhodný, jako když se kalkuluje pouze s výdaji za elektrickou energii. Přesto si myslím, že elektromobily (po zvládnutí výroby levných akumulátorů) mají budoucnost.
Ano, po zvládnutí.
Zatím je tlačí pouze politický idealismus, až dobroserství.Na útraty všech, ovšem.