Jde o první vůz Škoda s čistě elektrickým pohonem, který představuje pokračování strategie zaměřené na ekologicky příznivý provoz osobních automobilů.
BATERIE NA 150 KMElektrickou energii čerpá Octavia Green E Line z moderního lithium-iontového akumulátoru s dojezdem 150 kilometrů. Baterie se skládá ze 180 jednotlivých lithium-iontových článků s celkovou energií 26,5 kWh, jeho hmotnost činí zhruba 315 kilogramů. |
Řidiči je na silnicích rozeznají podle designových polepů a nového bezpečnostního prvku - zvukového generátoru, který do rychlosti přibližně 40 kilometrů v hodině simuluje zvuk motoru.
Firma připomněla, že elektromobily mají v budoucnosti podle odborníků hrát stále důležitější roli při snižování emisí CO2. Škoda Auto chce v těsné spolupráci s koncernem Volkswagen v tomto vývoji hrát vedoucí úlohu.
"Naším jednoznačným cílem do budoucnosti je mobilita bez emisí. Myslím, že právě elektromobily jsou správnou odpovědí na neustále přísnější emisní limity," uvedl člen představenstva Škody Auto zodpovědný za technický vývoj Eckhard Scholz.
Octavia Green E Line vychází z modelu Octavia Combi. Svou modulární konstrukcí podlahy je sériový model ideálně vhodný pro montáž baterie, elektronické řídící jednotky a elektromotoru. Při vývoji využila firma také moduly koncernu Volkswagen.
Elektromotor podává v trvalém provozu výkon 60 kW, maximální výkon činí 85 kW. Nejvyšší točivý moment o hodnotě 270 Nm je k dispozici již při rozjezdu, což je dáno charakteristikou pohonu. Octavia Green E Line akceleruje z 0 na 100 kilometrů za hodinu za 12 sekund. Maximální rychlost je omezena na 135 kilometrů v hodině.