Dvoje pohyblivé schody jsou zabudovány do současného pevného schodiště k autobusovému terminálu. „Řízení o uvedení do zkušebního provozu proběhlo úspěšně,“ sdělila Řehková. Pohyblivá schodiště budou spuštěna současně se začátkem denního provozu metra. Náklady na stavbu ještě nebyly vyčísleny.
Na Veleslavíně přestupují z metra na autobusovou linku 119 cestující, kteří jedou na Letiště Václava Havla v Ruzyni. Původně tam přestupní terminál nebyl plánován, nakonec tehdejší vedení města rozhodlo, že trasa metra A bude končit u nemocnice v Motole a směrem k letišti už nepovede.
Město zvažovalo v minulosti vedle eskalátoru další varianty. Jednou z nich byla stavba pohyblivého pásu, na který by si cestující dali kufry a vystoupali po vedlejším pevném schodišti. Podle tehdejších propočtů měl projekt vyjít na tři miliony. Další možností bylo vybudování výtahu z vestibulu na povrch. Jeho stavba by vyšla na asi osm milionů korun a trvala by devět měsíců.
Nový úsek metra A stál zhruba 20 miliard korun a vznikly čtyři zastávky - Bořislavka, Nádraží Veleslavín, Petřiny a Nemocnice Motol.