Elon Musk to uvedl v reakci na jiné, veřejné tweety. „Německo je první volbou pro Evropu. Možná německo-francouzská hranice dává smysl nebo blízkost zemí Beneluxu,“ uvedl Musk.
Odborníci z odvětví odhadují, že revoluce elektrických aut zvýší do roku 2025 hodnotu evropského trhu s bateriemi na zhruba 250 miliard eur (6,5 bilionu Kč). Asijské společnosti, včetně firem CATL a Samsung, už zaregistrovaly podniky nebo zřídily vlastní aktivity v Evropě, což přimělo evropské politiky a přední podnikatele, aby začali volat po zvýšení domácích investic do baterií.
Tesla má v současnosti podnikatelské aktivity v německém městě Prüm, které leží asi 30 kilometrů od hranice s Belgií a zhruba 100 kilometrů od hranice s Francií. Ve městě sídlí divize Grohmann Engineering, která se specializuje na automatizované výrobní systémy pro továrny na výrobu baterií. Divize nedávno postavila výrobní linku pro závod Tesly na baterie v americkém státě Nevada.
Musk propouští. Výrobce elektrických automobilů Tesla opustí 3600 lidí |
Tesla nyní buduje v Nevadě továrnu „gigafactory 1“ na výrobu lithium-iontových baterií. Závod již zahájil výrobu, podle společnosti je ale zatím dokončen zhruba z 30 procent. Po dokončení to má být největší budova na světě. Musk vroce 2016 na návštěvě Německa oznámil plány na otevření druhé gigafactory někde v Evropě. Tehdy řekl, že nová továrna bude vyrábět jak baterie, tak elektromobily.
O umístění továrny v České republice se spekulovalo hlavně v souvislosti s tím, že Česko má v Krušných horách vysoké zásoby lithia, které je základní složkou dnešních vyspělých baterií.