Pátek 19. dubna 2024, svátek má Rostislav
130 let

Lidovky.cz

Firma 'testovala imunitu' dětí ve školce, pomoci jim měl džus za tisíce

Evropa

  6:00
PRAHA - Vaše dítě má velmi nízkou hodnotu antioxidantů a jeho imunita je ohrožená. Takovou nepříjemnou novinku se dozvěděly matky předškolních dětí, které se účastnily předváděcí akce zástupce společnosti Nu Skin. Řešení však přišlo vzápětí – děti může ochránit balení speciálního džusu z cizokrajného ovoce za téměř 2,5 tisíce korun.

Ovocný nápoj g3 od společnosti Nu Skin. foto: nuskin.com

Paní Lenka Chabišovská z Prahy 4 dostala od mateřské školy, kam dochází její dcera, pozvánku na akci nazvanou: měření imunity dětí. Zástupkyně společnosti Nu Skin během ní děti změřila takzvaným biofotonickým skenerem. Výsledek ukázal, že množství antioxidantů na ruce dcery paní Chabišovské se pohybovalo na spodním okraji škály. Proto jí obchoďačka doporučila nákup speciálního ovocného nápoje, který hladinu antioxidantů může zvýšit.

Nejedná se přitom o levnou záležitost. Balení dvou lahví multivitaminového ovocného nápoje po 750 mililitrech vyjde na 2 425 korun. Paní Chabišovské přišla předváděcí akce pro matky předškolních dětí neetická, a proto se obrátila na internetový pořad Peklo na talíři, který o případu informoval jako první.

„Já jsem ani tak nechtěl poukázat na to, že g3 (značka nápoje - pozn. red.) je normální předražený džus. Je to prachsprostý podomní prodej, jako když jsme dělali Šmejdy (dokument o nekalých praktikách předváděcích akcí pro seniory - pozn. red.),“ vysvětlil serveru Lidovky.cz hlavní průvodce pořadem Roman Vaněk.

ČTĚTE TAKÉ:

Ovocný nápoj podle webu společnosti Nu Skin „přispívá k antioxidační ochraně před oxidativním stresem“ a obsahuje blíže nespecifikovaný podíl řady exotických plodů. „Jak je možné, že tam tedy přidávají vitamin C uměle? Jak je možné, že takový zázračný džus plný ovoce nezkvasí? Nechápu, že když je to takový zázrak a má to tak super účinky, tak to není na seznamu léčiv,“ podotýká Vaněk.

Martin Štoll ze Zemědělské a potravinářské inspekce v pořadu tvrdí, že firma mohla pochybit tím, že se snažila v matkách vyvolat strach či obavy o zdraví dětí. U běžných potravin podle něj také nelze inzerovat léčivé účinky.

Nu Skin: Podnikáme okamžité kroky k vyšetření

Americká společnost Nu Skin připouští, že její zástupce mohl pochybit. „Tvrzení a ztvárnění, která tento nezávislý distributor učinil, nebyly schváleny společností a nebyly v souladu s našimi dobře zavedenými pravidly a postupy. Vzhledem k tomu jsme zahájili disciplinární řízení proti nezávislému distributorovi, který je v tomto ojedinělém incidentu zapleten,“ stojí v prohlášení, které firma Nu Skin poskytla serveru Lidovky.cz.

Biofotonický skener.

Při pohledu na oficiální instrukce prodejcům se skutečně lze dočíst, že Nu Skin nedoporučuje analyzovat hladinu antioxidantů lidem mladším 18 let. V dokumentu se také píše, že speciální skener není v žádném případě lékařský přístroj a že je určen k tomu, „aby ukázal, že certifikované produkty ovlivňující hodnotu karotenoidů v kůži fungují a jsou efektivní“.

Skener měří jen karoteny

Biofotonický skener skutečně není lékařský přístroj. Jediné, co se z jeho měření dozvíte, je množství karotenů a karotenoidů uložených v hlubokých vrstvách kůže. Nevypovídá tedy nic o tisících dalších antioxidačních látek, které chrání lidský organismus.

„Marketingově to mají dobře uchopeno, ale ve skutečnosti to nemá vypovídací hodnotu,“ uvedl pro server Lidovky.cz výživový poradce Martin Škába.

„Problém je v tom, že je to pouze jedna látka, ale nevypovídá to nic o tom, jak vaše tělo funguje, protože máme širokou škálu antioxidantů. Přístroj řeší pouze karoteny a karotenoidy, což jsou látky, které lidé nejčastěji získávají z broskví, meruněk nebo mrkví,“ dodává Škába.

Vyjádření společnosti Nu Skin v plném znění

Naše společnost je v České republice prezentována a naše produkty distribuovány prostřednictvím nezávislých distributorů.  V tomto případě nemáme konkrétní informace ohledně chování daného nezávislého distributora. Pokud jsou však informace ohledně chování daného nezávislého distributora prezentované v daném videu pravdivé, úplné a nejsou zavádějící, rádi  bychom učinili toto prohlášení:  

Tvrzení a ztvárnění, která tento nezávislý distributor učinil, nebyly schváleny společností a nebyly v souladu s našimi dobře zavedenými pravidly a postupy. Vzhledem k tomu jsme zahájili disciplinární řízení proti nezávislému distributorovi, který je v tomto ojedinělém incidentu zapleten. 

Společnost se důsledně vyhýbá užívání svévolných formulací ohledně zdravotních tvrzení na svých produktech a zařízení a totéž očekává od svých nezávislých distributorů. Dále je vynakládáno maximálního úsilí k tomu, abychom zajistili, že marketingové materiály k Pharmanex Biofotonickému skeneru, výživovým produktům a doplňkům stravy, které společnost vytvořila, jsou v plném souladu s příslušnými právními předpisy a požadavky Evropské unie i České republiky.     

Naší nejvyšší prioritou je poskytnout našim zákazníkům bezpečné a účinné produkty, které jsou prodávány etickým a profesionálním způsobem.  Vynakládáme obrovské úsilí na to, abychom školili nezávislé distributory ohledně toho, jak řádně prezentovat naše produkty, a v případě skeneru společnost vyžaduje školení všech, kteří si tento obchodní nástroj pronajímají. (V návaznosti na naše povinné školení o tom, jak používat skener, obdrží všichni nájemci skeneru přiložené marketingové instrukce ke skeneru.) 

Během posledních 29 let společnost Nu Skin vytvořila loajální a stále se rozšiřující skupinu spotřebitelů, kteří uznávají přínosy našich produktů péče o pleť a výživových produktů a oceňují osobní pozornost, které se jim ze strany naší profesionální a oddaných nezávislých distributorů dostává.

Autoři: ,