Čtvrtek 18. dubna 2024, svátek má Valérie
130 let

Lidovky.cz

Firmy si oblíbily kongresy

Ekonomika

  11:09
PRAHA - Kongresová turistika v Česku kvete. Zejména velké podniky si totiž oblíbily prezentování svých firem formou kongresů a neváhají za ně zaplatit obří sumu.

Kongresové centrum foto: Reprofoto

„Nyní pořádáme tyto akce dvakrát až třikrát ročně, což je častěji než v minulosti,“ uvedl za Českou pojišťovnu Richard Kapsa s tím, že náklady se tak pohybují v milionech korun. Častěji pořádají taková setkání také třeba Československá obchodní banka anebo další bankovní dům - Česká spořitelna.

„Pokud jde o interní akce, jsou zaměřeny na motivaci zaměstnanců či strategii firmy. Pokud jde o externí, ty mívají buď prodejní, nebo čistě informativní charakter,“ sdělila Klára Gajdušková - mluvčí České spořitelny, která za tyto konference investuje ročně „stovky tisíc až miliony korun“.

Suverénně nejvíce ovšem utrácejí farmaceutické firmy, zdůraznil šéf analytické společnosti Mag Consulting Jaromír Beránek. Podle něj vydají za kongresy desítky milionů korun ročně.

Kongres přitom není levnou záležitostí. „Jde o setkání sto a více lidí. Náklady firmy na uspořádání takové akce se pohybují od čtyřech do osmi tisíc korun na osobu,“ vysvětlil Beránek s tím, že výdaje zvedá i snaha pozvat zahraniční odborníky.

Podle analytiků je častější pořádání zmiňovaných sjezdů logické, image firmy jde totiž nahoru a investice se vyplácí. „Tímto způsobem rovněž lákáme nové klienty,“ říká mluvčí poradenské společnosti Patria Finance Martin Kodýdek.

Rostoucí oblíbenost velkých konferencí potvrzuje i Michal Ambrož z Kongresového centra Praha. „Loni jsme pořádali 375 kongresů, zatímco v roce 2002 to bylo jen 217 akcí,“ řekl.

Podle statistického úřadu se loni v ČR účastnilo kongresů přes čtyři sta tisíc, kteří utratili dvanáct miliard korun.
Autor: